Zillion's eerste bouwproject - M-05 Abarth 1000TCR

Hallo allen,

Het heeft lang geduurd eer ik de knoop heb kunnen doorhakken, maar eindelijk is het zover... een deel van mijn wish-list wordt werkelijkheid.

Het zal wel nog effe duren, (hij is nog niet besteld, vermoedelijk binnen 2weken wel). Maar hij komt.

In afwachting daarvan al een fototje + wat ik er zoal extra wil aan toevoegen.

header_58465.jpg

Ook wil ik deze er gaan inbouwen :
3RAC-LEDS LED Light System For 1/10

b_31976.jpg

Heb nog geen idee wat ik er van elektronica ga insteken. Graag had ik geweten wat het max is dat dit chassis aankan..

Het is vooral de bedoeling hier een showcar van te maken, maar ja hij moet natuurlijk wel een beetje vooruit gaan.

Ik had gedacht aan iets van 40km/h is dit haalbaar?

zoja met welke set?

groeten,
zillion

M-chassis loopt vanzich zelf al rond de 30km/h, en dit is hard zat om meer als genoeg lol te hebben.

40km/h is vrij hard, zeker als het een showauto is ;)

Mijn combi is : Mamba Max Pro & Velineon motor (3500kv), maar er zijn ook 60A/9t combi's zoals de xerun/ezrun/hobbywing ect .

De andere mini rijdt met de ezrun60A/ 3500kv en is netzo snel ....

Koop bij de xerun/ezrun versie 2 , die zijn firmware upgradeble in combi met de 2-1 box usb.

Het is zover.
Mijn M-05 chassis is besteld. Heb wel me fiat-body nog niet.
Heb de set besteld met de MiTo body (was 50 euro goedkoper) en een bodyset van de abarth kost 39 euro) dus ik doe nog altijd profijt. :)

volgende week zou ik hem moeten binnen krijgen.
Ik wacht vol ongeduld. :)

Hey Zillion, mooi dat het chassis onderweg is. M-chassis auto's zijn fun fun fun !!! Daar ga je veel plezier van hebben.

Wat de EZrun combo's betreft, voorheen was het zo dat alle EZrun motoren met hele turns eigenlijk 380 motoren waren in een 540 can. De motoren met een .5 turn zijn werkelijk 540 motoren. Ik weet eigenlijk niet of dat nog steeds zo is ??

Daar heb ik eigenlijk geen idee van...
Het is mijn eerste bouwdooos, en ben nog overal informatie aan het opnemen als een spons. :D

Dus uitleg hieromtrent is altijd meer dan welkom. Kan dat kwaad als het een andere soort motor is, dus geen 540 ?

In zo een kleine M-chassis auto denk ik niet, volgens mij gebruikt didier-Tam-RC ook altijd een 9T combo in zijn M-chassis auto's. En hij heeft er wel een paar dus zal het zeker wel goed gaan.

Maar met grotere/zwaardere auto's kan zo een motor misschien net iets te licht zijn. Zelf heb ik geen EZrun combo's in gebruik, dus ervaring heb ik er niet mee. Maar ik heb wel veelvuldig gelezen of het 380-540 verhaal.

Neem aan dat je deze ezrun-ervaringen al hebt doorgespit ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb zelf een 60A met een 3500kv motor ,540 size,erin ,groter is no go ivm de uitsparing waar de motor in valt.

Laatst bewerkt:
Back