Zillion's eerste bouwproject - M-05 Abarth 1000TCR

kleurschema's

hello again,

heb wat zitten kleuren in paint en kijk eens wat er uit de bus gekomen is.
Nu komt het moeilijkste nog, namelijk de beslissing nemen :

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Abarth23.JPG

De kap in z'n geheel de basiskleur zwart geven, kan natuurlijk ook. Als je goed kijkt.... Zie je dat het rood van deze auto bestickerd is. Heeft absoluut voordelen, want als je een foutje maakt is het makkelijk te corrigeren. Iets wat met verf niet lukt...

Ik stem voor groen btw...Maar dan wel Gifgroen;)

Laatst bewerkt:
Helemaal gelijk, dit is misschien wel een goede optie en ziet er ckr niet verkeerd uit, na het zwartspuiten van de binnenkant ook even naspuiten met grijsmetallic zodat geen licht door de kap valt.

Aangezien dit mijn eerste kap is dat ik zal spuiten is het inderdaad misschien beter om hem volledig zwart te spuiten....

Maar waar kan ik dan aan die stickers geraken?

Die stickers worden toch standaard bij de body geleverd, althans als het een Tamiya set is zitten de Abarth stickers er wel bij. En anders zijn de stickers los nog wel te verkrijgen, en anders even vragen op het http://www.tamiyagekken.nl/forum/ forum, daar hebben ze altijd wel een oplossing.

Ik stem voor groen btw...Maar dan wel Gifgroen;)

Ik zeg de groene met de grote blokken. Prachtige kap trouwens om te gebruiken!

+1 gifgroen en met grote blokken :cool:.

Alles heeft voor en nadelen, ook stickers plakken zonder luchtbelletjes is soms niet gemakkelijk. Ik zou het gewoon spuiten, het is wat werk met afplakken, maar zeker niet onmogelijk.

Kijk, uiteindelijk ga je nog wel een keer een kappie spuiten, en dan heb je nu gelijk al wat ervaring opgedaan. Bovendien is het afplakken niets anders als het afplakken van de ramen, en dat doe je ook gewoon ;)

@ ghossie , de body is nog niet binnen. Maar net even op de site van tamiya gekeken en inderdaad er zitten stickers bij de body ;) dus dat komt goed.

Ja, ik zal wel eens goed moeten kijken in welke volgorde ik ga afplakken... want als ik het schema gebruik zoals eerder getoond heb ik 3 kleuren, nl het zwart (waarvan ik vermoed dat het als laatste gespoten zal moeten worden), het alu-grijs , en het gifgroen. :)

ik zal eens jouw verslag lezen van de ebro waarin je mooi uitlegt hoe je hem gespoten hebt. :) zal zeer handig zijn..

Laatst bewerkt:
Normaal gesproken spuit je de kap aan de binnenzijde van donker naar licht. Maar daar kan je wel van afwijken (heb ik ook wel eens gedaan) als dat veel afplakken scheelt.

Lichte kleuren hebben ook een lichte backing color (wit of zilver) nodig om echt lekker fel uit te komen. In jouw geval zou ik kiezen voor eerst zwart, dan groen en als laatste zilver (= gelijk de backingcolor voor het groen). Afplakken doe je omgekeerd van de spuitvolgorde.

Eerst Zwart, dan gifgroen, dan grijs..Als je nog zilveren details toevoegd dan deze als laatste..tesamen met de hele body als backing.;)

Edit: Haastnooit was me (veel uitgebreider) voor.

update

Hier de laatste loodjes van het bouwproces.
Banden assembleren, body-posts, bandjes op het chassis zetten....

Alles is nu stock. Vanmiddag naar de winkel om een ontvanger voor een zender dat ik nog heb staan. Ik hoop dat het geen problemen zal geven want ik gebruik diezelfde zender ook voor men savage...

En dan is het wachten op de body alvorens ik verder kan.

heb ook al een lijstje gemaakt met upgrades die in de loop der tijd erop gaan komen : in chronologische volgorde :
- kogellagers
- oil filled shocks
- alu wielmeenemers
- alu steering set

Enjoy the photo =
full
full
full
full
full
full
full
full
full

Nog eens een fotoke met de MiTo body :
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
net even gereden...

hij rijdt heel leuk, is wel wat gewoon raken aan die 2WD, heb altijd 4WD gereden. :)

Tijdens het rijden een paar dingen opgemerkt waar ik wel wat vragen over heb.

1. ik heb de achterassen geinstalleerd volgens het boekje, maar nu ondervind ik dat er wel speling op het asje zit. Hierdoor wagelt het achterwiel een beetje.. Dit lijkt mij niet normaal, is dit doordat er nog geen kogellagers inzitten of kan ik dit ook gewoon verhelpen door kleine ronddelletjes te plaatsen?

2. Ik rij nu stock, dus de TEU-104BK ESC en de stock 540 motor.
Ik moet hierbij ook vermelden dat men Ni-Cd batterijen hun beste tijd al gehad hebben. Echter de vraag : Na een tijdje rijden kon ik geen vol gas geven of de wagen begon te horten en te stoten.. hij remde zichzelf gelik af...
is dit omdat de batterij bijna plat is?

3. als de wagen stilstaat, en ik dan gas geef wiebelt de steering link nogal (scharniert ongeveer 1 a 2 mm omhoog) .. Is dit ook doordat er nog geen kogellagers inzitten? of is dit normaal?

Voor de rest een heel leuk wagentje, best aggresief voor de stock motor. :)
dus ben nog niet van plan om de elektronica direct te vervangen. Eerst maar zo leren overweg gaan met die 2WD.

Bovenstaande punten( 1 en 3) zijn volkomen normaal

Een M-chassis heeft bakken met speling, daardoor rijden ze zo lekker. :D

@ Mark300 : bedankt voor de info :)

Ondertussen heb ik ook ondervonden dat de ESC zichzelf inderdaad afremt als de batterijen bijna op zijn. handig dus.

Voorts ben ik nog steeds in blijde verwachting van een abarth 1000 body. die nog steeds niet binnen is...
Wel kan ik meedelen dat ik de kleuren al gekozen heb... later meer hierover.

edit 1sept : nog steeds aan het wachten op de body + LED-systeem...

Laatst bewerkt:
Hey Zillion, al wat nieuws te melden ?

Ja, ik ben nog steeds aan het wachten op de abarth 1000 TCR body...

Wel kan ik al het kleurenpatroon vermelden, ik heb gekozen voor :
zwart - zilver/alu (wat het mooist zal zijn) - gifgroen

Heb de spuitbussen nog niet, ;)

verder wel nog leuk gereden met het chassis en de niet gespoten alfa kap.

btw, kan er iemand mij tips geven om de kap deftig uit te snijden/knippen want nu heb ik nogal serieus zitten klungelen...

Back