Zillion's eerste bouwproject - M-05 Abarth 1000TCR

Hij is er!!

Eindelijk....
Het is zover, deze middag kwam het verlossende telefoontje dat men M-05 chassis op me stond te wachten in de hobbyshop. :)

Ik zo snel als daar naar toe. En nu zit ik hier al terug thuis, trots als een pauw op men eerste RC bouwproject.

Bon, fotokes. (ik weet het de titel zegt Abarth 1000 TCR, maar die was in pakket eventjes niet meer leverbaar. De bodyset ervan is in bestelling)

full

En dan alle pakketjes mooi uit de doos gehaald.
full

Nu begin ik met bouwen.. kan haast niet meer wachten!!
tot vanavond voor een update van de eerste bouwstappen.

Laatst bewerkt door een moderator:
eerste bouwstappen.

Zo, zal eventjes de eerste stappen van het bouwproces neerzetten.
Ik volg gewoon de handleiding (is eerste bouwdoos dusja) tips en nuttige info zijn meer dan welkom. Alles is momenteel stock, later zullen er wel upgrades opkomen.
right chassis part :
full

left, right chassis part + rear section :
full

diff gear "exploded view" :
full

ingevet diff :
full

De 3 tandwielen van de gearbox :
full

gear's in de gearbox :
full

samensmelten van links, rechts en achter gedeelte :
full

Zo, dat was het voor vandaag. morgen waarschijnlijk geen vorderingen want ik moet werken. Je zal het wel horen wanneer er weer iets gebeurt is.

Ik ben benieuwd naar jullie commentaar.

leuk, maar setje kogellagers is wel een "must",.....;)jammer dat je dat ook nie gelijk hebt mee besteld , scheelt straks evt weer een hoop "geschroef".:D

Ja, ik weet het.
Was inderdaad het setje kogellagers vergeten te bestellen...
Maar kon niet wachten met bouwen dusja. doe ik hem later wel weer eens open. :)

Je krijgt er spijt van als je het niet gelijk doet , de m05 is een beetje ,"pain in the ass" , als het gaat om lagers vervangen in en rondom je diff.;)

Update

Heb vandaag eindelijk weer eens wat tijd gehad om verder te bouwen.
Ik heb besloten om hem toch eerst met de plastic lagers samen te steken, gewoon omdat ik hem volledig stock wil maken, er mee rijden en dan stilletjes aan verder upgraden, en zo de aanpassingen merkbaar maken in het rijgedrag. :)

Heb de ganse voorkant kunnen afwerken.
hieronder volgen de foto's.
front arms en front axle's samen gestoken
full

full
full

Hier zitten ze er dan op, was wel wat duwen om die adjusters over de ball joints te krijgen maar swat het is gelukt.:)
full

steering linkage :
full

full

dempers, het zijn de standaards ja, en ik moet eerlijk toegeven dat ze er nogal "speelgoed-achtig" uitzien m.a.w. nogal plooibaar in de richting waarin het niet moet plooien, maar swat, we zullen wel zien wat dit geeft. :)
full
full

dempers gemonteerd.
full

totaal overzicht zoals hij er nu uitziet.
full

nu dat ze erop zitten gaat het nog redelijk goed om ze te laten veren,
gelukkig is de veer zelf nog relatief sterk dus op dat vlak zit het wel nog goed.
maar ja, deze sneuvelen gegarandeerd...

Echter zoals ik al eerder zei, eerst stock maken en dan upgraden. :)

update

Hallo allen,

vandaag nog een beetje verder gebouwd aan men M-05.
heb de achterkant zo goed als volledig afgewerkt en alle elektronica (op de ontvanger) na erin geplaatst.

hier de foto's, die zeggen meer dan een reeks woorden.
full
full
full
full
full
full

moet nu nog de steering shaft erin steken en achteraan de wielassen, bandjes moeten nog gelijmd worden , bodyposts geplaatst worden.
En moet nog wachten op de definitieve body ( de abarth 1000 TCR)...
dus werk genoeg nog. :)

comments zijn meer dan welkom !!

Kogellagers kun je snel genoeg in de auto schroeven, je weet nu hoe alles in elkaar steekt en das een voordeel om dingen aan te passen, voor de diff lagers hoef je alleen de rechter voorzijde los te halen, al met al zou je dan 10 minuten bezig zijn in en uit te bouwen, dus dit kan best later.
De oliedempers zijn er te kust en te keur zoals 3racing e.d. maar ik zou persoonlijk de kunststof optiedempers van Tamiya nemen, die voldoen echt bij dit chassis. (bestelnummer van Tamiya is 50519 deze ben je dan 2x nodig.
Ben trouwens benieuwd naar de body. Ik volg dit draafje nog wel even.

Laatst bewerkt:
voor de body moet ik ook nog even wachten daar de body die bij de kit zat niet gebruikt zal worden. toch niet in eerste instantie. :)

een mogelijk ontwerp

door de vraag naar de body, heb ik eventjes wat zitten rondsnuffelen op het net.
aangezien ik er zelf nog niet volledig aan uit ben welk kleurschema hij zal krijgen,
hieronder een paar abarth's die bij mij wel in de smaak vallen... :) hint hint..

Abarth23.JPG

Abarth21.JPG

17677.jpg

29a.jpg

deze maar dan omgekeerd dus alles dat wit is wordt blauw en vise versa.

Laatst bewerkt:
Aah kijk, het begint nu op een auto te lijken :D Gaat lekker zo Zillion :thumbsup:

De M03M Swift was mijn eerste bouwkit, vind het nog steeds een leuke auto om mee rond te crossen. Pure fun, zoals alle M-chassis auto's.

M-chassis staat voor "Must have" chassis :mrgreen:

[edit] Dat ziet er top uit, alleen foto 1 is bij mij een kruisje ?

Laatst bewerkt:
bij mij ook.
zal kijken voor een nieuwe link. :)

Effe voor de duidelijkheid : Dit zijn GEEN foto's van mijn eigen body ej... Dit is hoe ik hem zou willen maken. :)

Effe voor de duidelijkheid : Dit zijn GEEN foto's van mijn eigen body ej... Dit is hoe ik hem zou willen maken. :)

Dat begrijp ik ;) want je hebt nog geen kap .... :D

Ik zeg de rood/zwarte .... ik zou hem graag zien met een beetje meer raceflair. Een racenummer op de zijkant, zwarte cijfers in een witte cirkel/ovaal, wel met de rode bies over het wit, de zonneband en wat bescheiden sponsor logo's. Lijkt mij wel gaaf ....

ik zal eens een ontwerpje tekenen.
Iemand enig idee waar ik templates zou kunnen vinden van de abarth 1000 die je dan in paint kan inkleuren?

[edit] heb al iets gevonden dat van pas kan komen.
morgen meer.... :)

Laatst bewerkt:
De zwarte is echt wel gaaf. Misschien het rood vervangen door geel, of gifgroen? Kan zo'n "gifkikkertje" wel hebben.:p Templates zijn lastig te vinden. Ik heb zelfs al eens een topic geopend met een dergelijke vraag...

Back