Dank je Helitony maar heb nu , na het verhaal van Aurectar gelezen te hebben, definitief gekozen voor de 8mm staal verbinder. Zag trouwens net bij de Hornbach bouwmarkt dat zij verschillende kleine messing en aluminium buisjes hebben, altijd handig om te weten.
Verenstaal wel te verstaan.
In mijn vleugel zitten er twee verbinders in verenstaal.
één van 8 mm tot aan de 5e rib en één van 5mm tot aan de derde rib.
Op de oorspronkelijke werktekening is er sprake van twee vleugelverbinders van 5 mm.
Dit laatste moet volstaan voor electro aandrijving maar zou, vrees ik, ondermaats zijn voor aero tow met slepers van boven de 30 cc.
Daarom heb ik de vorenste verbinder vergroot tot 8 mm.
En het is ondertussen bewezen dat dit ruimschoots volstaat.
Dus , je kan wat dit betreft op beide oren slapen.
Ook belangrijk is dat je de eerste vijf ribben in triplex maakt.
In mijn geval heb ik rib 3 en 5 in aviation triplex gemaakt.
Dit versterkt met caisons waar de alu en messing buizen in verlijmd zijn.
Het zijn op het eerste gezicht details maar die maken mede het verschil.