Zoef de haas (auto gaat te snel)

Net weer geprobeerd. Blijft als een gek der vandoor gaan. Me moeder hield de rem in en gelukkig maar.
Trim staat zo dicht als maar kan, maar toch....

Die stationiar schroef gedraaid, maar ik merk totaal geen verschil (draaide naar links).

Pffff ....

Even kijken of iemand, met wat meer ervaring, even kan kijken wat er mis is??.....

Mocht je (ooit) in de buurt van Drenthe (Assen ) komen, pb dan even.... ;)

Luchtfilter eraf halen!! En even kijken hoe groot gat er is. Wat 99% kans dat die echt niet goed staat. 1mm tot 1,5mm moet hij dus open staan (aan de linker van je kant van je cab zie je dat gat wat dan 1/1.5mm is)

je stationaire toerental nooit afstellen met je trim, krijg je weer problemen met uitvallen als je remt.
gewoon de stationairschroef uitdraaien totdat hij rustig blijft draaien (het gat dat zichtbaar is als je het luchtfilter eraf haalt zal zo rond de 1 a 2 mm zijn)

Hmmmm... ik zou eens de drukslang van je uitlaat naar je tank controleren. Als die niet goed is (lek/los) dan loopt de motor heel erg arm en loopt de motor op een heel hoog stationair toerental...

Onder de motor. Als ik hem op me startbox zet word ie rond de motorsteunen nat. En de brandstofslangen heb ik al ververst voor nieuwe.

Probleem gevonden. Ik heb me uitlaatveer losgemaakt en toen kwam me uitlaat los. Der kwam ook meteen een stuk rubber ofzo deruit. Soort hoesje van uitlaat naar motor (of andersom hoe je het bekijkt).

Deze is kapot. Dat moet het probleem zijn dat ie niet goed start. Ik ga deze maar eens bestellen (kijken wat het artikel nummer is, gaat grote klus worden want ik heb het boekje niet).

misschien lekte je uitlaatgassen, waardoor je drukverlies had en je tank niet goed onder druk stond. Waardoor zoals jaap al zei je motor armer gaat lopen en hoog in toeren kan gaan lopen.

Bestelnummer is wel te vinden op de HPI site succes,
http://www.hpi-europe.com/

Tjeerd

Me auto is een R40. En ik heb gekeken in de digitale handleiding, maar dat tussenstuk kan ik dus niet bestellen.

De motor en uitlaat zijn transparant afgebeeld. Ik kan geen onderdeel los bestellen.

Iemand een idee waar ik het dan vandaan kan halen?
Of dat iemand er nog 1 over heeft.

Maar dat druk verhaaltje moet het wel geweest zijn. Wat me ook opviel bij het starten was dat de auto geen pluim gaf. Maar dat kwam doordat de uitlaat boven "open" was.

ey,

In het begin van het topic was het nog een RS4.
Maar goed, wat voor motor zit erop, dat scheelt een stuk bij het zoeken naar de pakking.

Tjeerd

Mijn excuus. Een vriend van me zei dat het ee RS4 is, maar bij nader bekijken van de auto blijkt het een R40 te zijn.

De RS4 heeft een andere bouw dan een R40. Zal het in de 1e post effe veranderen.

En mijn andere vraag, het type motor, of een fototje.
Of is het gewoon dit type pakking
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=a875
a875_01.jpg

of zoiets
http://www.hpieurope.com/piw.php?lang=en&partNo=87047
87047_01.jpg

De laatste is het. Thanx bro. Effe kijken op de site van HPI.
Raar dat ie niet in de handleiding stond.

Damn .... kost me effe €10.80 :evil:

Er zit standaard geen motor bij de r40, dus ze kunnen ook moeilijk in de handleiding zetten wat voor pakking je nodig hebt.

bij elke modelbouwwinkel hebben ze die rubbers wel. en anders via post order zoals conrad of the border wel.

M.v.g. Mark

Back