1. In gebruik verschillen brandstof en elektro niet veel, met brandstof moet je weten hoe je een motor afstelt. zowel batterijen als brandstof moet je kopen, brandstof maakt meer lawaai en rook en heeft een specifieke geur, sommigen vinden dit leuk anderen niet, soms is elektro verplicht omdat omv geluidshinder
2. rckix.be, hobbyking.com, conrad.be, eskyshop.nl, ehiribo.com, 4rc.nl, en nog vele anderen...
3. je eerste "echte" zelfbouw heli zal rond de 500 euro kosten, heli kit, gyro, 4 servo's, esc, motor, ontvanger, zenders, batterij(-en), oplader.
4. 2kanaals = omhoog/omlaag en om de as draaien naar links en rechts
3 kanaals = omhoog/omlaag, vooruit/achteruit, link/rechts draaien (deze zijn altijd coax en hebben een horizontale schroef op de staart)
3,5 kanaals = 3 kanaals met gyro, dat half kanaal staat er gewoon voor promotie en wil niets zeggen het is dus gewoon een 3 kanaals
4 kanaals = omhoog/omlaag, vooruit/achteruit, link/rechts draaien, links/rechts vliegen.
6 kanaals = omhoog/omlaag, vooruit/achteruit, link/rechts draaien, links/rechts vliegen, ondersteboven vliegen.
5. brandstof heli's vliegen ongeveer een dikke 20 minuten, elektro heli's vliegen ongeveer een 6-tal minuten
6. quad-copters kunnen heel stil hangen in de lucht, deze worden vaker gebruik voor luchtfotografie, ze kunnen ook vaker meer lading dragen. vlieggedrag weet ik helemaal niets van.
- de linkjes naar die heli's, imo het zijn speelgoed heli's, als je de smaak eens wilt hebben van het vliegen wel goed, maar neem dan een goedkoop model bvb de syma s107 op ebay voor een dikke 20 euro tot bij jou. en deze heli heeft een grote userbase, veel "mods", en heeft zichtzelf al bewezen als een betere speelgoed heli.
- hoelang een heli meegaat licht eraan hoe goed je kan vliegen en hoe vaak je vliegt, als je heel goed kan vliegen en je vliegt niet echt vaak kan die levenslang meegaan. na 1 crash kan je heli al total loss zijn. hoe lichter je heli is hoe minder schade na een crash. neem een goedkope heli om de eerste stapjes te maken.
- Het bereik ligt aan het soort verbinding tussen zender en ontvanger, met een InfraRood zender kan je alleen in de huiskamer vliegen en best niet meer als een dikke 5 meter, de zon heeft ook IR straling en deze storen je anders.
- De drie modellen die je zelf postte gaan je alleen maar kopzorgen geven imo, neem een goedkoop speelgoedmodel met gyro om eventjes "je tenen in het water te steken"
ik denk dat ik nu al de vragen van je heb gehad in dit topic.
let wel op dit ik enkel mijn mening, vele mensen hebben evenveel verschillende manieren en opvattingen.
ik zie dat je nog studeert net zoals ik, ik heb vorig jaar gekozen voor een syma s107 en daarna een NE solo pro. Nu ga ik een HK500 bouwen heeeel langzaam aan, eerst de kit, daarna zender en sim halen daarna langzaam aan de elektronica inbouwen, mijn budget als student is namelijk zeer beperkt en ik moet dus mijn aankopen redelijk spreiden.