Zomaar een bootje.

Ook hier sneuveld er wel eens wat.
Dus even wat herstelwerkzaamheden gedaan.
IMG_20211026_203445.jpeg
IMG_20211026_203508.jpeg
IMG_20211026_203529.jpeg
IMG_20211026_204049.jpeg


Bij het andere bootje zijn de zittingen nog van hout, maar ik denk niet lang meer.
 
Laatst bewerkt:
De lat wordt dus hoger gelegd! Gr. Klaas.
Een beetje tijdverdrijf tot aan de zomer [emoji1787]
Je ziet wel eens wat op het www en daar zag ik hele interessante close-up foto's waar ik een eigen draai aan heb gegeven.

En van sommige afbeeldingen wilde je dat je ze eerder had gezien....
Screenshot_20211026_230027.jpeg
 
En nu maar oefenen op de werplijnknoop. Er zitten verscheidene aan die eindjes touw bij die rubberboten. Gr. Klaas.
 
Knopen....
Ik ben zo iemand die dolblij was met de uitvinding van de klittenband, anders had ik nu nog problemen gehad met mijn schoenen.
Een bledknoop kan ik met de ogen dicht, maar de rest......

Hoe dan ook, door drukte en een ouderwetse stevige verkoudheid is het aan deze kant knap rustig geweest.
Wat ik nog wel gedaan heb?
Dat is mij even verder verdiept te hebben aan die aliexpress volt/amp meters.

Weet je dat je ze kunt afstellen cq gelijk zetten met een ander apparaat?
En zelfs kunt resetten naar nul?

Bij de twee pijlen kan je het eea met een potmeter de boel afregelen.

In het omcirkelde kan je een draadbrug stekken en deze terwijl de boel onder spanning staat een vijftal seconden laten zitten, waarna hij zich dus reset.

Het summum van chinese deugdelijkheid en topnotch van ingenieusiteit jaja.
Screenshot_20211102_182640.jpeg
IMG_20211102_115137.jpeg
IMG_20211102_115213.jpeg
IMG_20211102_115233.jpeg
IMG_20211102_113407.jpeg
 
Goede investering dus Fokko! Doe er je voordeel mee. Hier zit er eentje in mijn tankertje en eentje in mijn Smit Finland. Nu is meten, weten en zie ik dat de BB motor 1,5 x zoveel stroom trekt dan de SB motor. 450 tegen 300 mA. Had pas de assen getrokken voor een winterbeurt. Eerst maar eens de BB motor los koppelen en kijken wat die dan trekt. En zo is er altijd wel iets. Wacht nog op een vertragingsmotortje met haakse uitgang. Eind september besteld bij Ali. Was snel bij de douane en heeft daar 10 dagen gelegen. Kreeg een mailtje dat ik hem nu elke dag kan verwachten, maar tot mijn grote verbazing staat bij tracking opeens dat de aflevering is vertraagd. Als dat ding is gearriveerd kan ik de sleeplier opnieuw motoriseren en kan de spanningsconverter van 12 naar 6 Volt vervallen. Gr. Klaas.
 
Jij hebt ook meer schepen Herby. Draaien je ieniemienie motortjes al? Gr. Klaas.
 
Hier zitten ongeveer net zulke "sputterkapjes" over de stelringen op de schroefas(sen). Zie op jouw foto geen stelring en wat sporen van axiale beweging van de as. Geen lekkage zo? Mijn kapjes zijn gemaakt van schroefdoppen. Gaatje boren 0,5 mm kleiner dan de buiten diameter van de koker en uitsnijden naar een sleufgat. Klem je ze zo op de koker en slingert er geen vettigheid door de "vetloods". Was toen ik met olie smeerde was de vervuiling aanmerkelijk groter. Zo vind je altijd weer iets bruikbaars en gewicht zit er niet in. Ga eens op zoek naar het consumptiegedrag van mijn BB motor. Gr. Klaas.
 
Laatst bewerkt:
Nope, heeft geen axiale speling.
Die vettige rand is nog gewoon wat oud vet.
Kan verder geen kwaad.
Stelring lugt naast het toetsenbord en volgt nog.
 
Hier de stelring een ietsje opgeschoven en nu aan BB ook 300 mA gemeten. Toch een gemak zo'n metertje ertussen. Gr. Klaas.
 
Back
Top