Zondag 14 december, 2e F3P wedstrijd Emmeloord.

Discussie in 'F3P' gestart door Alexzzz, 17 nov 2008.

  1. hezik

    hezik Guest

    Is dat de beruchte 'bruislijm'? Wat is er tegen CA? Dat laatste niet om discussie over te starten maar als vraag.
     
  2. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Brosheid, bij (iets) impact breekt het los.
    Daarnaast is het zwaarder heb ik gehoord, wil ik altijd nog eens testen/meten.

    Constructielijm is idd bruislijm of pu.
    Je kunt er zo ongelofelijk weinig van gebruiken, echt geweldig. Het word redelijk stijf maar blijft taai. Het bruist iets rond koolstof staafjes wat het oppervlakte vergroot.
     
  3. hezik

    hezik Guest

    Zijn er nog speciale technieken om er zo weinig mogelijk van te gebruiken?
     
  4. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Niet direct uit de fles.
    Iets op een rest stukje depron oid doen dan met een tandenstoker of dun koolstof staafje aanbrengen. Als je koolstof op depron aan het lijmen bent enkel heel iets op het puntje van het koolstof doen dan in het depron duwen.
    Depron op depron verbindingen de lijm zo ver uitspreiden dat je nog net een iets geelige kleur ziet, en maar op 1 kant aanbrengen.
    Ik zorg wel altijd voor een klein beetje druk door middel van tape of iets gewicht. Zodat het niet mogelijk is dat het depron door de lijm omhoog geduwd word, maar dat is volgens mij niet nodig (als weinig genoeg gebruikt).
     
  5. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Als er iets bros wordt op de lange termijn, is het bruislijm wel.....
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Uhmm... Mijn shocky's leven geen 5 jaar, of 0,5jaar...En zelfs dan verwacht ik niet dat het net zo bros is als CA met activator na 5seconden.
     
  7. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.088
    Het kan ook veel verschil maken welke CA je gebruikt. Ik had eerst de Foam-safe CA van Graupner, dat wordt dus bros. Waardeloos.

    Nu heb ik Foam-safe CA van Jamara en dat wordt niet bros maar blijft een beetje taai. Veel beter.

    De Zacki van MPX is mij ook aangeraden maar die heb ik nog niet getest.
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Als ik al iets gebruik dan is het zap.
     
  9. hezik

    hezik Guest

    Ik heb zowel Zap als Jamara en dat werkt in mijn ervaring gelijk. Broos wordt het niet, CA _is_ gewoon broos, het is een contactlijm, geen plamuur :p

    Toch.. ik heb een shocky gebouwd voor een clubgenoot die bekend staat om een wilde vliegstijl en niet subtiel omgaan met toestellen, die is met CA gebouwd, en leeft nog steeds.. dus CA hoeft niet kwetsbaar te zijn.

    Ga ook de constructielijm proberen, je moet alles geprobeerd hebben, maar ben dus tevreden CA gebruiker.. en qua gewicht kom ik niet op rare gewichten uit.

    UHU Por vond ik ook niets, die lijmverbindingen zijn wel taai en zelfherstellend, maar kunnen dus ook relatief eenvoudig losgetrokken worden.
     
  10. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Man bijt hond opnames

    Beste deelnemers,

    Zojuist heb ik de bevestiging gehad van de redactie van het programma "Man bijt hond" dat ze a.s. zondag het onderdeel "de tiende plaats" willen komen filmen.

    Hierbij gaan ze dus de niet de top drie zoals normaal, maar de nummer tien van de wedstrijd volgen.

    De sub-commisie en ik denken dat dit een mooie en leuke gelegenheid is om onze geweldige sport bekend te maken en te promoten aan het grote publiek.

    Wat voorbeelden van andere sportevenementen waar Man bijt hond ook dit onderdeel heeft opgenomen kun je vinden in deze link: NCRV Man bijt hond Klik dan op het item de tiende plaats, links in de menubalk.

    De uitzending van het opgenome zal dan plaats vinden op 19 december om 18:50 op Ned2

    Dus trek allemaal je zondagse pak aan aan en zorg dat je haar goed in de plooi zit op de 14de;)

    MVG,

    Jeroen
     
  11. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Ow leuk, gaan ze dan de nummer 10 in de A volgen;) zijn ze snel klaar :)

    maar wel weer leuk he wat media aandacht voor de sport...

    Dan gelijk nog ff een off-topic vraag:eek: komt er bij wallhalla ook media?

    Ik ben voorlopig geen tiende....scheelt weer pffffffff lolzzzzz
     
  12. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Vergeten te vermelden, ze zullen de C-klasse gaan volgen.

    Op Wall-halla komt Modelflugtv filmen.
    Zie hier de filmpjes van vorig jaar: Modellflug.tv Videoseite
     
  13. hezik

    hezik Guest

    Oef.. wie was nummer 10? Ik hoop niet dat ik dat was...
     
  14. Corné

    Corné

    Lid geworden:
    1 sep 2003
    Berichten:
    1.412
    Locatie:
    Made
    Uitgaande van het NK ben jij het IDD, niet uitgaande van het NK is het Simon :)
     
  15. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Het is niet zo dat de nummer tien de hele tijd met een camera achterna gelopen zal worden hoor.
    Alle deelnemrs zullen wel aan bod komen of gefilmd worden. Kijk maar eens naar een aflevering middels de link in mijn eerdere post.
     
  16. hezik

    hezik Guest

    Is het ook mogelijk je daaraan te onttrekken?

    Bedoel; begrijp mij niet verkeerd; ik vind het erg leuk dat dit georganiseerd is en denk ook dat de sport de reclame goed kan gebruiken, maar ben niet zo'n voorstander van mijn tronie op tv. Er schijnen ook kinderen TV te kijken, die zijn dan gelijk getraumatiseerd :p
     
  17. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Als je absoluut niet gefilmd wilt worden dan zou je dit even moeten over leggen met de filmploeg. Maar maak je niet druk, het zal vast een leuk filmpje gaan worden.

    Vorig jaar is er ook in Emmeloord gefilmd door een plaatselijke omroep.
    Zie hier dat filmpje: http://airtoimedia.nl/web/upload/vdVechten/F3P-Creil.wmv
     
  18. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    Jeroen, gaan we hier in de voortgang van de wedstrijd niet erg veel last mee hebben?
    Voor/van die TV gasten moet/mag alles...
    Zoals bijv laatst alles stilleggen voor brandstof charter met een jochie van 10
    tijdens een grote electro meeting..

    PS: Aap ook meenemen? ;)
     
  19. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.405
    Locatie:
    Spijkenisse
    Is niet te hopen, qua tijd redden we het al maar nét:rolleyes:

    Maar zal mijn netste kleren aantrekken die dag:p
     
  20. Jeroen van Gog

    Jeroen van Gog

    Lid geworden:
    27 sep 2004
    Berichten:
    947
    Locatie:
    Sprang-Capelle
    Last zullen we er niet veel van hebben. Dat was de vorige keer namelijk ook niet.
    Om tijd te besparen kun je Aap beter thuis laten, beloof hem dan maar dat hij zijn perfomens mag maken op wall-halla.

    We moeten gewoon zorgen dat we met zijn allen ervoor zorgen dat de wedstrijd lekker vlot doorloopt. Dat was in Rotterdam al lekker gelukt;)
     

Deel Deze Pagina