Zondag op SBS 6 om 16:25, 1e Redbull Airrace ;)

Discussie in 'FullScale-Forum' gestart door Tadango, 16 mei 2005.

  1. Roel van Essen

    Roel van Essen Forum veteraan

    Lid geworden:
    13 jul 2002
    Berichten:
    13.633
    Locatie:
    Betuwe
    Ik heb met verwondering de bovenstaande discussies gelezen... 8O
    Laat mij ook eens een duit in het bijna overvolle zakje doen.
    Rotterdam promoten? Prima! Maar dan wel op een manier die bij Rotterdam past.
    Dit 'flying circus' heeft totaal niets met Rotterdam te maken...
    Volgens mij lijdt onze overheid weer eens aan korte termijngeheugenverlies. Ramstein vergeten? (Frecce Tricolore) Le Bourlet? (Tupolev 144)
    Nee, dezelfde 'regelnichterige' overheid laat toe dat een stel (overigens uitstekende, daar doe ik niets aan af!) vliegers midden door en over een dichtbevolkte stad stunts uithalen.
    Krankjorum! Een ander woord heb ik er niet voor.

    Een paar redenen om dit soort grappen nooit meer uit te halen:
    1 pilot's error; Een van de piloten kan een fout maken
    2 materiaalfout; Toch de kist niet helemaal goed nagekeken
    3 mafkezen die met vuurpijlen dit evenement willen verzieken

    Als veiligheidskundige reken ik met een simpele formule: risico = kans x effect.
    De KANS dat er iets fout kon gaan bij dit evenement is globaal gelijk aan de kans dat er op een willekeurige airshow iets fout gaat.
    Het EFFECT is echter vele malen groter: Stel: zo'n kist dukelt een dichtbevolkte woonwijk in? Wie kan dan weer de rotzooi op gaan ruimen? Precies... de brandweer, politie, en als het echt uit de klauwen loopt het leger... En wie wordt er dan weer uit z'n vrije weekend opgetrommeld? Exact: ondergetekende. Mag ik weer eens fijn onderzoek naar oorzaak en gevolg gaan doen. Dank je feestelijk... de ramp bij Enschede was voor mij genoeg...
    Kortom: laten ze dit soort grappen alsjeblieft buiten Nederland houden.
    Het is hier al druk genoeg...
     
  2. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Zo... weer iemand die bang is voor een beetje spanning. Natuurlijk zit er een risico factor in maar waar zit dat niet in. Dat maakt het juist leuk. Je hoeft er niet heen te gaan.... tenzij je werk dat van je vraagt. Tja, daar doe je weinig aan. man wat een gezeur weer.... Maar er maar een aparte thread van dan blijft deze een beetje voor de show en de mensen die het wel leuk vinden.
     
  3. Vale Ouwe

    Vale Ouwe Vriend van modelbouwforum.nl Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 feb 2004
    Berichten:
    6.317
    Locatie:
    Hell
    Ach... dan doe je tenminste eens iets voor je eigen landgenoten ipv in een ander land de politieke kastanjes te moeten rapen. :p :wink:
     
  4. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.840
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2015
  5. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    jep ben het met jullie eens , dat gezeik over veiligheid bla bla bla , ze stopten wel 3 van die debielen hier om de hoek bij mij die rare plannen hadden met mevrouw ali , en lekker handgranaten aan de deur bonden toen de politie inval kwam doen , nee dat is lekker verantwoord van die regering , rot op zeg ,die vliegtuigies heb ik 100 keer liever boven mijn kop dan die idioten om de hoek , en ik zat echt eerste rang toen hè , nee hoor t is jammer dat de meeting in meerhout op dezelfde dag was anders had ik daar ook gestaan , samen met al die andere mensen daar die kans hadden om een tuigie op hun kop te krijgen , :D :D , nou jammer dan als t zou gebeuren , kom gezellig sàvonds hier in duh haag rondlopen , ik weet nog wel wat wijkjes waar je je minder op je gemak zal voelen dan daar bij de airraces , die veiligheid moeten ze s aanpakken !!!! dat gezeik en gezeur pffffffffffff om doodziek van te worden .
     
  6. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Even een andere reactie.

    Bertus ben blij voor je dat je het nu hebt gezien.
    En dat je natuutlijk vol lof over bent.

    Tof was het zeker.

    Ga weer verder bouwen, altijd beter dan dat onnozelegezeur.

    Han.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    dan is het nu OFFICIEEL NIET meer toegestaan iets te zeggen over de veiligheid of wat daar mee te maken heeft.

    Het blijft een mooie spannende race waar het toestel maar een deel bepaald. Ik heb in het 2e deel bij sommigen toch wel een goede verbetering gezien. Ik snap alleen niet waarom franck nog een snelheids meter in zijn kist heeft, als je die toch niet gebruikt.... :)
     
  8. eddie

    eddie

    Lid geworden:
    5 apr 2004
    Berichten:
    2.556
    Locatie:
    leidschendam
    ik ga de tv ff aanzetten , ff kijken of t echt zo gevaarlijk was :D :D :D :D hehehe veiligheid voor alles toch ??? of was t zekerheid ???
     
  9. ron van sommeren

    ron van sommeren Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    29.332
    Locatie:
    halverwege Tiel & Nijmegen, tussen Maas & Waal
    Nogmaals, het gaat niet om de wedstrijd, maar om de locatie. Het gaat niet om risico voor één enkel persoon, ik zou het voor mij aanvaardbaar vinden om daar tussen het publiek te staan (niet gedaan vanwege de verwachte drukte/verkeer) het gaat om risico voor de stad en alle mensen die op dat moment in die stad zijn.

    En kunnen we alstublieft discussiëren in plaats afwijkende meningen te diskwalificeren met negatieve omschrijvingen i.p.v. argumenten?

    De titel van deze thread is "... 1e Redbull Airrace", mijn bijdragen en die van anderen daarin over veiligheid zijn niet off_topic. Net zoals iedereen hier kan zeggen dat hij het schitterend vond (let wel, ik heb hier helemaal niet gezegd dat ik het niet mooi vond of dat ik het brandhout vond) mag iedereen hier zijn twijfels uitspreken over veiligheid, met argumenten.
     
  10. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ja maar dan kunnen door blijven gaan op de als toer... wat als er een vliegtuig in het publiek gaat... tja... wat als 1 van de lijntoestellen waarvaan er tig perdag over de wijken vliegen omlaag komt..... dat risico is een stuk groter. En de schade ook. Dat kan ook. Waarom zo'n show dan niet? Het is boven water. Ze vliegen niet op maximaal kunnen op plekken waar het niet kan. Ik snap het niet... Zo'n piloot weet ook echt wel wat hij moet doen als het fout gaat. De gemeente of wat dan ook zal ook echt wel dingen verboden hebben. De organisatie heeft ervaring genoeg en weet ook wat nog veilig te garanderen is. Het risico is gewoon heel erg laag! Moeten we dan alles wat maar een ietsje gevaarlijk is gaan verbieden? Overal de spanning uit halen? Leven als robots? Een smenleving heeft adrenaline nodig, spanning, avontuur. Dat kun je niet wegnemen. Je kan het alleen zo veilig mogelijk maken. Bij hoeveel airraces is er iets gebeurd? Je moet het niet gaan vergelijken met andere shows. Daar zit veeeeeeeel minder controle in de toestellen. Dat zijn soms ook oude kisten die wel goed worden onderhouden maar toch. Ook de piloten worden veel minder getest en gescreend. Daarom is zo'n airrace minstens zo veilig als een andere show. En okee, er kan iets mis gaan.... maar je wilt toch niet de hele dag denken aan wat er wel niet mis kan gaan. Dan kan je je ne tzo goed gaan opsluiten. De mensen die de beslissingen maken hebben het echt wel goed uitgezocht en zijn er echt niet mee ingestemd omdat er veel geld mee binnen werd gehaald. Zo erg is het in nederland nog lang niet ;)
     
  11. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.817
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    persoonlijk weet ik niet wat ik linker vind, de extratjes die over de maas scheren of toestellen van onur air die opsteigen over mijn huis met lekkende tanks en weigerende landinggears :?

    wat tadango zegt, overal zit een risico aan, ik zoek het gewoon niet op, ik stap niet in lijntoestellen met arabische tekens achterop en ga niet naar de redbull airraces :D
     
  12. Heeft iemand de race opgenomen, kan die ook op internet gezet worden, net zoals de vorrige.
    Ik was gaan kijken in Rotterdam, en had thuis de videorecorder aangezet, maar toen ik gisteravond de band wilde kijken bleek er geeen geluid bij te zitten :oops: :cry:
     
  13. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb het opgenomen :) moet even worden geknipt en gecomprimeerd. Staat vanmiddag nog wel online denk ik ;)
     
  14. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Het is al 3 uur :wink:
     
  15. Frank Stevens

    Frank Stevens

    Lid geworden:
    17 sep 2002
    Berichten:
    2.035
    Locatie:
    Soerendonk, het leukste gat van Nederland!
    Van jagen gaan de meeste konijnen dood.... :wink:
     
  16. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    jajaja.... stelletje ongeduldige mensen :) het staat er vanzelf op....
     
  17. Han

    Han

    Lid geworden:
    3 sep 2002
    Berichten:
    4.361
    Locatie:
    Epe..HanDeBouwer en hobbyhok
    Zo dat was weer reclame voor Rotjeknor.
    Net in het sportjournaal van CNN.
    Gaat dus de hele wereld over.

    Herman succes met plakken en knippen.
    Was sie van jouw ook 2.4 gig.

    Han
     
  18. bjlevi

    bjlevi

    Lid geworden:
    7 okt 2004
    Berichten:
    383
    Locatie:
    Barneveld
    Ik constateer alleen maar een feit :teacher:
     
  19. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.362
    Locatie:
    Groningen
    nee, 1.38 maar voor 2:03:57 ;) Ik neem lekker gecomprimeerd op dmv showshifter. Lekker met een webinterface zodat 1 pc in een kast als video werkt.

    Het comprimeerd nu naar 204mb.... duurt nog 28 minuten en over 20 ben ik weg :( Wordt vanavond dus uploaden als ik terug ben van het veld. Sorry......
     
  20. Bertus

    Bertus verslagschrijvers Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 sep 2002
    Berichten:
    12.840
    Locatie:
    Krimpenerwaard
    a
     
    Laatst bewerkt: 16 sep 2015

Deel Deze Pagina