Zonnebril

Vandaag de oude Serengeti gevonden en eens vergeleken met mijn zonnebril op sterkte.
Deze Serengeti doet iets met de kleuren, waardoor sommige dingen er meer uitspringen.
De huidige bril is een stuk neutraler.
Welke is de beste? De laatste nieuwe, want die is op sterkte.

Even een aanvulling. Deze Serengeti heeft oranje-achtige glazen en de bril op sterkte heeft groene glazen.
Nou gaat het erom, waar je de vliegtuigen het best mee ziet.
Mijn brillenman adviseert Rodenstock op sterkte.

Je moet dat gewoon uitproberen.
Bril opzetten en naar buiten gaan.
En dan ook van buiten naar binnen kijken.
Ik had een bepaald type Serengeti op en het duurde even voordat de glazen weer helder genoeg waren om de "donkere" winkel in te kijken.
En dat was de duurste Serengeti, die ik gepast heb, destijds iets van 375 Euro of zo.

GJ

Je moet dat gewoon uitproberen.
Bril opzetten en naar buiten gaan.
En dan ook van buiten naar binnen kijken.
Ik had een bepaald type Serengeti op en het duurde even voordat de glazen weer helder genoeg waren om de "donkere" winkel in te kijken.
En dat was de duurste Serengeti, die ik gepast heb, destijds iets van 375 Euro of zo.

GJ

Dat meekleuren schijnt na een tijdje minder goed te worden.

Even een aanvulling. Deze Serengeti heeft oranje-achtige glazen en de bril op sterkte heeft groene glazen.
Nou gaat het erom, waar je de vliegtuigen het best mee ziet.
Mijn brillenman adviseert Rodenstock op sterkte.

Ik persoonlijk vind de blauwe glazen voor een zeer duidelijk contrast zorgen. Alles word veel helderder dan met bruin achtige glazen.

Moet je direct tegen de zon in kijken, dan beter donkerdere glazen. Er staat een cijfer van 1 tot en met 4 bij het type lens

Lucottica in Italie maakt de meeste zonnebrillen, bezit veel merken en winkels.
Zolang de mensen bereid zijn de hoofdprijs te betalen, blijven de prijzen hoog.
Ik begrijp dat een goede zonnebril slechts 30 euro hoeft te kosten.

Heel mooi, maar hij moet op sterkte zijn.
De meesten vragen daar zo'n 400 - 800 euro voor.

In de Adidas sportbril klik je een losse lenshouder voor je correctieglazen. Dat zijn standaard glazen en hoeft dus niet duur te zijn. Ik meen dat het compleet rond de € 300,- kostte, maar pin me daar niet op vast, is al lang geleden.

Ik koop geen andere zonnebril.
Nergens uit heb ik op kunnen maken, dat er een betere kan zijn dan die ik nu heb.
Dat komt voornamelijk omdat ik een bril draag. Vergelijken wordt daardoor erg moeilijk. Waarschijnlijk ben ik de enige in modelbouwland.

Heb je die tekst gelezen?
Ik citeer:
Heerlijke bazen zonnebril, lekker stevig op het koppie! Lees meer
Ja, maar wat is er zo bijzonder?
Dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe die automatische "vertalingen" onze taal kapot maken.
Je leest steeds meer van dit soort, door gewone Nederlanders geschreven, onzin, omdat ze hun eigen taal niet meer (willen?) kennen.
Het bestaat niet dat we binnen 25 jaar van 10- naar 75% dyslexielijders onder de totale bevolking zijn gegaan.
Een spel- of stijlfoutje hier en daar moet kunnen, vind ook ik.
Maar voortdurend "ik besef me", een "Fly Inn", "oorlogsvogels" (ja, echt!), "me auto" en ga zo maar door, het is zó ontzettend vermoeiend bij het lezen.
"een bazen zonnebril"... wie verzint die kletskoek?
Ik wil graag mensen helpen, maar soms geef ik het op als ik zoveel onnodige moeite moet doen om een vraag te ontcijferen of aanvulling te geven op een al even onleesbaar antwoord.
Gebruik de spellingchecker!

Ik heb de Oakley flak 2.0 met prizm deep water glas. Ultieme bril.
het sluit mooi aan op je gezicht.
Na 20 min voel je niet eens meer dat je hem op hebt. Het beeld verspringt niet. Dat heb je nog wel eens met die piloten brillen dat je net even over het glas kijkt en dat het beeld dan iets verspringt.
Het is polariserend en contrast verhogend.
Het is echt een fijne bril. Kan op sterkte. Als die van mij stuk zou gaan zou ik direct weer dezelfde kopen.
Serengeti ook geprobeerd maar wat ik daar erg irritant van vond is dat het licht dat op je Iris komt terug word gereflecteerd op de binnenkant van de bril. Dus je ziet de hele tijd een soort bewegend tandwieltje.. je moet er maar eens op letten.
https://www.sportbrillenshop.nl/oakley-flak-20-xl-matte-black-prizm-deep-h20-polarized/1

• Like
Reactions: Cnn
Dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe die automatische "vertalingen" onze taal kapot maken.
Je leest steeds meer van dit soort, door gewone Nederlanders geschreven, onzin, omdat ze hun eigen taal niet meer (willen?) kennen.
Het bestaat niet dat we binnen 25 jaar van 10- naar 75% dyslexielijders onder de totale bevolking zijn gegaan.
Een spel- of stijlfoutje hier en daar moet kunnen, vind ook ik.
Maar voortdurend "ik besef me", een "Fly Inn", "oorlogsvogels" (ja, echt!), "me auto" en ga zo maar door, het is zó ontzettend vermoeiend bij het lezen.
"een bazen zonnebril"... wie verzint die kletskoek?
Ik wil graag mensen helpen, maar soms geef ik het op als ik zoveel onnodige moeite moet doen om een vraag te ontcijferen of aanvulling te geven op een al even onleesbaar antwoord.
Gebruik de spellingchecker!
Je wordt oud Bruno (hoop ik), over een 10-tal jaren spreken we alleen nog maar Engels. Oude bokken zoals wij spreken/schrijven dan nog de oude taal, Nederlands.

Back