WillydeWoofer
Forum veteraan
Hier, onderaan de pagina staat wat de kleur een beetje doet met het licht.
https://www.hoyavision.com/nl/hoya-...zonneglazen/contrastverhogende-brillenglazen/
GJ
Hoya maakt ook prima filters voor camera's.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hier, onderaan de pagina staat wat de kleur een beetje doet met het licht.
https://www.hoyavision.com/nl/hoya-...zonneglazen/contrastverhogende-brillenglazen/
GJ
Vandaag de oude Serengeti gevonden en eens vergeleken met mijn zonnebril op sterkte.
Deze Serengeti doet iets met de kleuren, waardoor sommige dingen er meer uitspringen.
De huidige bril is een stuk neutraler.
Welke is de beste? De laatste nieuwe, want die is op sterkte.
Je moet dat gewoon uitproberen.
Bril opzetten en naar buiten gaan.
En dan ook van buiten naar binnen kijken.
Ik had een bepaald type Serengeti op en het duurde even voordat de glazen weer helder genoeg waren om de "donkere" winkel in te kijken.
En dat was de duurste Serengeti, die ik gepast heb, destijds iets van 375 Euro of zo.
GJ
Even een aanvulling. Deze Serengeti heeft oranje-achtige glazen en de bril op sterkte heeft groene glazen.
Nou gaat het erom, waar je de vliegtuigen het best mee ziet.
Mijn brillenman adviseert Rodenstock op sterkte.
Heel mooi, maar hij moet op sterkte zijn.
De meesten vragen daar zo'n 400 - 800 euro voor.
Heb je die tekst gelezen?
Ik citeer:
Heerlijke bazen zonnebril, lekker stevig op het koppie! Lees meer
Nergens uit heb ik op kunnen maken, dat er een betere kan zijn dan die ik nu heb.
Dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe die automatische "vertalingen" onze taal kapot maken.Ja, maar wat is er zo bijzonder?Heb je die tekst gelezen?
Ik citeer:
Heerlijke bazen zonnebril, lekker stevig op het koppie! Lees meer
Je wordt oud Bruno (hoop ik), over een 10-tal jaren spreken we alleen nog maar Engels. Oude bokken zoals wij spreken/schrijven dan nog de oude taal, Nederlands.Dat dit een schoolvoorbeeld is van hoe die automatische "vertalingen" onze taal kapot maken.
Je leest steeds meer van dit soort, door gewone Nederlanders geschreven, onzin, omdat ze hun eigen taal niet meer (willen?) kennen.
Het bestaat niet dat we binnen 25 jaar van 10- naar 75% dyslexielijders onder de totale bevolking zijn gegaan.
Een spel- of stijlfoutje hier en daar moet kunnen, vind ook ik.
Maar voortdurend "ik besef me", een "Fly Inn", "oorlogsvogels" (ja, echt!), "me auto" en ga zo maar door, het is zó ontzettend vermoeiend bij het lezen.
"een bazen zonnebril"... wie verzint die kletskoek?
Ik wil graag mensen helpen, maar soms geef ik het op als ik zoveel onnodige moeite moet doen om een vraag te ontcijferen of aanvulling te geven op een al even onleesbaar antwoord.
Gebruik de spellingchecker!