Op kanaal 1 en 2 moeten de servo's aan de linkjes op de swashplate aan de voorkant van de heli. Als deze tegengesteld bewegen moet je ze van kanaal wisselen.
Kanaal 3 moet je regelaar.
Kanaal 4 is de staart die moet naar de gyro (en de staart servo weer op de gyro aangesloten.)
Kanaal 5 is de gyro gevoeligheid (rode stekkertje met gele draadje van de gyro)
Kanaal 6 is de achterste link van de swashplate.
Programmeer een slowstart in de controller.
Haal de bladen uit de houder en test of de motor aanslaat als je je pitch iets omhoog brengt (je hebt dus een lineaire throttle curve) Als deze pas aanslaat als je de stick helemaal naar boven hebt en dan weer iets naar beneden gaat moet je een servo reverse op kanaal 3 zetten. EERST HELI LOS VAN DE ACCU HALEN voor je dat doet. Laurens kan vertellen wat er anders kan gebeuren
Stel nu een throttle hold in en je idle up normal op een throtle curve van 0% vlak. Je moet dus 2 schakelaren om halen voor de motor kan starten.
Servo's afstellen:
De swashplate moet kantelen naar de richting die je op stuurt.
Als eerste test je de pitch. Linker stick omhoog en omlaag halen. Gaan al de servo's omhoog? Zo nee, servo reverse op de servo zetten die niet meewerkt.
Dan Roll naar rechts geven. kantelt de swashplate naar rechts? Zo nee servo's in kanaal 1 en 2 omwisselen en beide servo reverse activeren (of deactiveren indien deze al is geactiveerd.
Als het goed is kantelt nu de swashplate de richting op die je op stuurt.
Staart servo. Stuur de heck naar rechts. Gaan de staart bladen nu zo staan dat ze naar rechts blazen? Zo niet servo reverse op kanaal 4.
Stel de gyro in op de zender op ongeveer 50% heading hold.
Gyro: Hou de heli in de hand en draai de staart. Werkt de gyro de staart tegen? Zo nee gyro omzetten op de gyro zelf (indien dit niet kan op de gyro, de gyro op zijn kop monteren)
Stel de limit op de gyro zo af dat de maximale uitslag van de staart pitch brug net niet de uiteindes kunnen raken. Raakt hij 1 uiteinde maar heeft hij nog ruimte bij het andere uiterste, dan moet je de lengte van de Staart servo pushrod aanpassen tot dit aan beide kanten gelijk is.
Mijn ervaring is dat de Logo 10 dan ook zonder Heading hold netjes op zijn plek blijft.