Zoom 400

Is de Zoom 400 een goede beginnersheli of niet?
Ik weet dat de threads steeds gesloten worden wanneer er weer maar eens een beginner info vraagt ivm heli's maar hiervan kan ik niet echt iets vinden.
Deze Zoom is enorm prijslijk en er komt tevens een draagkoffer bij (wat heel praktisch is in mijn ogen)...

Daarnaast vroeg ik me ook af waar het verschil hem nu juist bevindt tussen electro en brandstof met betrekking tot het vliegplezier.
Ik heb al enige jaren ervaring met brandstof auto's maar heli's zijn mss net iets anders.
Bovendien is een electro heli mss ook leuk voor binnen?

Mvg, Roel

Bedankt voor je reactie.
Ik heb de hele boel eens rustig nagelezen en ben tot het besluit gekomen dat dit niets voor mij is.
Blijkbaar is dit toestel verre van perfect...

Ik zoek dus verder ;)

Bestaan er nog andere modellen met draagkoffer e.d. ?

Verstandige keuze ;)

De T-rexen zijn retepopulair bij de nieuwe XL serie krijg je een mooie koffer.

(past die alleen niet in :lol: :hammer: :twisted: )

kijk even verder in micro heli,s.
zoek dan op een fp heli.
dus een heli zoals humminburd / picolo enz
om te beginnen is dit een goede en goed kope heli om mee te beginnen,
en zeker gezien de crasch kosten.

De TRex zit in een koffertje :wink:

Dat (vind ik) een heeeel mooie heli, maar is wel duur om mee te beginnen. Als je schade vliegt wat in het begin heus wel zal gebeuren zijn de onderdelen ook vrij duur.

Ik heb voor een E-Sky CP2 gekozen. Dat is (tot nu toe) mij eerste en enige heli.

Bedankt voor jullie informatie!

Ik dien niet echt te letten op een budget (dit wil niet zeggen dat het mag kosten wat het wil maar mijn uiteindelijke chopper mag gerust eentje van rond de 1500 euro worden), maar met in mijn achterhoofd het feit dat ik wel eerst wat zal crashen wil ik tevens geen onnodig geld uitgeven...
Vandaar dat ik eerst een beginnersheli wil.

Zijn die micro heli's trouwens niet veel moeilijker om mee te vliegen?

Als je zo'n 1500 te besteden hebt zou ik eens kijken naar een degelijke grotere heli ipv van het kleine "speelgoed". Zoek eens op "beginners heli" en "Raptor" op het forum. Met de juiste coaching (club ;) ) hoef je daar helemaal niet mee te crashen. Wil je op die grote elektro gaan vliegen moet je op zo'n 1800 rekenen.

Een micro is wel wat lastiger te besturen ja, omdat deze veel minder stabiel zijn.

logo 10 is toch ook wel voor 1500 compleet met fx-18 enz te krijgen? dan heb je een echte goede electro heli :)

Vast wel. Maar zou jij gaan bezuinigen op een beetje goede computer zender? Daarnaast vind ik dat er wel een goed lipo pakket in moet om leuk te kunnen vliegen.

een fx-18 is een GOEDE computer zender ;) Ik heb nu een FX-18 en een FieldForce 9 en zie geen dingen die ik mis in de FX-18. De FX-18 is zelfs iets makkelijker in te stellen vindt ik.

Met een paar paketten GP3300 kan je best leuk vliegen en die zijn niet zo duur. Natuurlijk is lipo beter maar ook erg duur. Laden duurt langer enz.

Kijk gewoon hoever je komt met 1500 euro :) Eerst een normale setup en dan kijken hoeveel je overhoudt en dingen wijzigen.

Hoi,

Ik denk dat als je dat geld hebt en wilt vliegen die T-rex toch echt niet zo gek is. Voor dat geld kun je de heli goed en betrouwbaar uitvoeren, hem wat upgraden en dan nog geld overhouden voor de te incasseren crashes... En natuurlijk een partij goede lipo's.

Zelfs met het crashen van de T-rex sta ik nog steeds verbaast over de lage kosten en hoeveelheid onderdelen die vervangen moeten worden.

Groeten Vincent

O ja,

Aaalie heeft nog een Logo 10 Easy te koop staan dacht ik zo.. (die met gelakte bladen ;) )
Een niet echt dure heli die prima te vliegen is als beginner. Ik vond hem mooi stabiel en rustig in vergelijking tot de T-rex. Het is dan wel geen 3D machine.. maar dat heb je ook nog niet nodig.

Groeten...

Had de 18 niet alleen maar een 3 punts throttle curve? Bij elektro heli's niet zo'n probleem maar bij brandstof is dit wel erg prettig.

Om 1500€ in een micro te gaan steken... dat vind ik zelfs overkill :lol:

Micro's zijn overigens ook leuk hoor. Het is maar net wat je wil gaan doen.
Lekker de wintermaanden binnenshuis vliegen en bij windluw weer buiten in de tuin / straat :arrow: Koop een FP micro heli àla piccolo, hummingbird FP

Lekker buiten vliegen in het park en een beetje in de (grote) tuin. Koop een CP heli àla T-rex / hummingbird pro CP

Heb je een groot weiland voor de deur dan is misschien iets van een Eolo / spirit iets voor je.

En ga je voor het serieuzere werk, bij een club / grote (lege) velden dan zou ik voor een Raptor of Logo 10 gaan.
Wat je ook gaat doen.

Wat je ook gaat doen, koop een goede computer zender waarvan je van groot tot klein kan besturen. (desnoots 2de hands) (zoek op zender in het heli forum voor advies ;) )

er is een FX-18 met een 5 punt throttle (want alleen dat zou je tijdens echt hard 3D met een methanol heli kunnen missen)

Nee hoor, zeker een beginner (die dus waarschijnlijk geen governor heeft) heeft erg veel baat bij een 5 punts curve. Dan loopt die niet zo achterlijk op in toeren als je even een beetje pitch geeft tijdens het hoveren.

Auw wat een hoop vakjargon...
Ben maar een noob als het op de terminologie aankomt hoor :lol: .
Ik zoek eigenlijk gewoon een degelijk instapmodel waarbij ik me de crashen makkelijk kan veroorloven en bovendien makkelijk stukken vind. Ik heb achter ons huis enkele honderdtallen hectaren landbouwgrond liggen en geen clubs in de regio dus ik zal het zelf moeten ondervinden.
Het idee van indoor vliegen vind ik zeer prettig maar misschien dat dat snel verschuift naarmate je goed kan vliegen?
Ik zou zowiezo een electro nemen vanwege de lage laadkosten achteraf, minder lawaai en vooral geen vervuiling wanneer je toch indoor zou gaan vliegen...
Dat budget heb ik er zeker voor over maar dan wil ik wel niet te gauw meer crashen, dus liever eerst iets wat meer voorhanden is.
De zender koop ik wel meteen want die kan overgedragen worden hee... Mijn modelbouwzaak verkoopt blijkbaar graag robbe. Hij beweert moeilijk aan raptor onderdelen te raken en makkelijk aan protech en robbe.
Wat denken jullie hiervan?

PS Ik woon te Baardegem bij Aalst (België).

Groetjes, en nogmaals bedankt voor de hints ;)
Tis moeilijk kiezen als je noob bent :)

dan maar bestellen via internet ;)... of toch een eolo....

maar als je het echt 100% zelf wilt leren zou ik een micro zoeken. Daarmee puur reflexen trainen. Dan een grotere heli erbij voor het echte vliegen. Ik denk dat je met een micro van 150 euro die er zo uit hebt aan crashkosten als je zonder begeleiding gaat proberen ;)

En ivm da robbe verhaal?

Welke raad je dan aan als micro?
En welke option en spare parts?
Want die zou ik direct bijkopen om alle last te vermijden...
En eventueel ook welke batterijen...
Bruikbaar nadien dan nog ofzo?

U zegt het maar.

Greetz

Back