Zoom 400

Is dit een goede keuze?
Maw wat vinden jullie van de prijs en de leeftijd van de zender?

FF9 ongeveer 1.5 jaar oud op 72 mhz met
een leuk koffertje + neckstrap natuurlijk

3 ontvangers + 3 zendmodules

1 x PCM R149DP 9 kanaals + module + kristallen 72.550
1 x PCM R129DP 9 kanaals + module + kristallen 72.370
1 X FM R148DF 8 kanaals + module + kristallen 72.010

1 setje kristallen (rx,tx) 72.890

Enkel de antenne aan de zender is het bovenste stukje gesoldeerd geweest wegens verlies van een schroefje. is simpel te vervangen voor 10 a 15 euro indien gewenst.
Voor de rest nooit storingen gehad of problemen ermee.

Weg wegens aankoop T14mz , vaste prijs 400 eurietjes.

Uitgesloten. In Nederland is het vliegen op 72 mHz illegaal. Dit is een Amerikaanse zender.

Tadango zei:
Die hitec heeft geen PCM toch? Dat was dacht ik het nadeel eraan.
Jawel hoor. QPCM noemen ze dat. Helaas niet compitable met Futaba PCM. De PPM ontvangers van de grote merken (Hitec, Multiplex, Graupner, Futaba) zijn wel goede ontvangers. Let er wel op dat het een Full range ontvanger is.

Leeftijd (mits in goede staat) geen probleem.
Prijs toch wel wat aan de hoge kant voor tweede hands.

72MHz mag niet in NL worden gebruikt (België weet ik zo even niet) voor RC!

Als je van 72 Mhz naar 35 Mhz wil kan je er andere zender module in je zender zetten. Helaas heb je dan niets meer aan de (72 mhz) ontvangers.

Om op de legale 72 Mhz banden te vliegen is misschien wel met een kristal op te lossen. maar dit weet ik niet zeker. (Jan?)

Als ik jou was zou ik gewoon kijken naar een leuke 35 mHz set. Dan kan je op een meeting in Nederland ook gewoon legaal vliegen.

Lees dit draadje even door: RC-Frequenties Belgie

Aleeh zeg, dat nun Ollander nu nun Belg moet gaan zeggen waar of dat hij op welke frequenties hij wel of niet zijn speelgoed zou mogen gaan besturen heh? :wink:

Back