Zoom 425 ervaringen/tips/hulp

Discussie in 'Electro specifiek' gestart door Marcel, 8 sep 2007.

  1. Maybe

    Maybe Guest

    Dat dacht ik in eerste instantie ook, totdat m'n frame plotsklaps op de achterste motorplaat boutjes uiteen spatte 8O

    Mogelijke (Zoom 450 EP) oplossing(en): Gogis CFK Chassis aussen, Gogis CFK Chassis innen en Aftermarket (OEM) motorplaat

    Voor spare parts kun je ook HIER eens :idea:
     
  2. 'Landing'

    'Landing'

    Lid geworden:
    3 nov 2006
    Berichten:
    9
    Locatie:
    Nederland
    Ik vlieg inmiddels 1,5 jaar met de Zoom 450, en nog niet 1 maal een probleem gehad!

    Vrij recent heb ik nog een een foutje gemaakt :lol: dus snel even een belletje naar wat winkels Flycam (Lexmond), RC pitstop (Zoetermeer), MC modelbouw (Bilthoven) en RC modelshop (Leiden) leveren onderdelen uit voorraad ...volgende dag vloog ik weer!

    Binnen Nederland zijn er steeds meer winkels die de onderdelen van de Zoom 425 en Zoom 450 uit voorraad leveren.
    Das voor mij en de andere Zoom vliegers een goede zaak.

    Wanneer er binnen Protech geen reactie op je e-mail komt, dan pak je toch de telefoon en bel je even?
    Behoorlijk passief om zo,n tijd op een reactie te wachten..... een beller is sneller...toch?
     
  3. gukke

    gukke

    Lid geworden:
    1 mrt 2007
    Berichten:
    196
    Locatie:
    kortenberg
    Ik heb ook al vernomen dat de problemen bij protech van de baan zouden zijn in verband met spare parts.

    Door de brand was alles verloren maar ze zouden nu terug alles in stock hebben.
     
  4. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Vandaag weer wat vluchtjes gemaakt met de Zoom 425,hij vliegt wel goed moet ik zeggen,de meeste 3d figuren gaan ook prima,alleen als je een 401 gewend bent is de Protech gyro wel even wennen,en moet je soms even opnieuw trimmen ivm drift.

    Met de gascurve in idle-up op 100% maakt ie ook aardig wat toeren 8O

    Qua motorisering is het ook prima,na een vluchtje van bijna 10 minuten is de accu niet heet,maar gewoon warm.
    En tot nu toe nog geen enkele glitch gehad,dus dat is ook een pluspunt.

    Hier wat foto's:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Groeten,
    Marcel
     
  5. Albert Jager

    Albert Jager Guest

    Hallo Marcel

    Ziet er mooi uit hoor ...
    Volgende keer zie ik je dat graag een keer indoor doen in Montfoort..

    gr
    Albert
     
  6. baileys

    baileys Guest

    maybe jochie,,

    als je nou je eigen zo druk gaat maken om het vliegen
    als dat je doet om de zoom af tekraken
    heb je bijna geeen crashes meer
    kan er ook niks kapot gaan,,

    de zoom is gewoon een goede heli heb met allebei gevlogen
    en vind ze goed vliegen net als de trex en de minititan
    begin nou niet steeds over de afgebroken motor mount
     
  7. tduc

    tduc Guest

    Hallo,

    .........Ik las zowat alle berichten en commentaar hier omtrent de Zoom. Wel of het nu gepast of ongepast is, voor mij geen protech Zoom spul meer, nooit meer. :evil:


    Vlieg thans met nitro heli en als electro's wat trexen 450 en dit is zonder meer de betere tov bovenvermeld spul.
    aankoopprijs, verkrijgbaarheid en kostprijs van de onderdelen, etc........ Align-trex is voor mij the place to be. :D

    Thans heb ik een SJM 400 heli opgebouwd waarmee ik thans 30 vluchten heb gemaakt, wel, ik had het niet verwacht maar die SJM is top. Wat een superding, ongelooflijk lage aankoopprijs, super lage onderdeel kosten en standard in de kit alles in FG of CF en al de rest in aluminium.
    Het is eigenlijk geen 400 size maar eerder een size tussen de 425 en 450 klasse. Ik ben hiervan zo overtuigd dat ik de SJM400 V2.5 en Pro V3 ga bestellen.
    Indien je opzoek bent naar "iets anders" inzake design, concept, en een super scherp vliegende (kleine) electro heli, geef die SJM gerust eens een kans, je zal niet teleurgesteld zijn. SJM gebruikt als cyclic aansturing zowat het Henseleit concept en dit moet voor kenners genoeg zeggen.

    tduc
     
  8. tduc

    tduc Guest

    Hoi Jeroen,

    ........neen ze maken die natuurlijk niet zelf, ze labelen en verpakken hem in kit. Hij komt van de GAUI makers.
    Hij is en wordt verkocht onder verschillende namen, Shogun, Micro star etc...... .

    Neen, dat Zoom avontuurtje heeft me veel geld gekost nog niet gesproken van de vele dure reparaties na technische crashen.
    Tail unit is meerdere keren in volle vlucht uit mekaar gespat alsook zowat alles in de rotorkop, etc... .

    Uiteraard geloof ik dat er mensen zijn die er veel lol aan beleven en beleeft hebben doch ik alleszins niet noch mijn vrienden.

    Ik heb zeker niet de bedoeling, zeker niet op een forum onterecht dingen te zeggen, doch ik vind dat negatieve meningen best onder mekaar kunnen geuit worden, dat is toch de doelstelling van een forum en zijn leden.

    Ik meen gelezen te hebben dat er een forumlid thans 2 Zooms heeft gekregen voor verdere doeleinden. Daar is niks mee, als ik morgen twee heli's krijg om er mee naar "buiten te komen" zou ik dit in elk geval ook aanvaarden.

    Ik vermoed wel dat de nieuwe generatie zooms een stuk beter zijn, doch ik ben niet meer te overhalen. De heli's waar ik nu mee vlieg geven mij een goed gevoel inzake aankoopprijs, onderdelen voorziening en dito kostprijs.


    tduc
     
  9. tduc

    tduc Guest

    Hallo Jeroen,

    ......ik vermoed wel dat thans de huidige generatie Zooms vrijwel uit eigen huis komen.

    Kijk, we mogen in onze hobby niet te diep en te veel negatief denken. Elke fabrikant, verdeler, winkelier, vindt zijn eigen "aap" steeds de mooiste en de beste. We bepalen zelf wat we kopen en goed vinden of niet. Hier rond mogen en kunnen ideeën uigewisseld worden onder mekaar, op forums, etc zowel de positieve als de negatieve maar het moet binnen bepaalde grenzen blijven.

    Ik denk dat thans elke intense heli modelvlieger best weet wat goed of "slecht" is. Ik zie in de meeste heliclubs steeds terug dezelfde bepaalde model heli merken/fabrikanten rond vliegen, en hiermede bedoel ik thunder Tiger en Align. Dat is voor mij meer dan duidelijk genoeg. Gelukkig zit ik niet in de modelheliwereld op zakelijk gebied, want het kan je concurrent maar zijn. Ik zou van minder wakker liggen.

    Uiteraard zijn er thans top "clone" heli's, maar wanneer je ze perfekt getuned-upgedate hebt komen ze al snel binnen de prijzenmarkt van de grote merken. En wat binnen afzienbare tijd als je onderdelen nodig hebt en je dealer of fabrikant is verdwenen.

    zo had ik interesse in een 500 class elekto heli, waarvan stillaan daags de markt overspoelt wordt met modellen. thans verneem ik dat align met een 500 class heli bezig is en komende zomer verkrijgbaar zal zijn. Zo, al mijn plannen worden van de tafel geveegd, ik wacht op de Align 500.

    Mijn euro's worden nog enkel besteed aan Align en SJM products.
    tduc
     
  10. Chrispuma

    Chrispuma

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Houten
    He mensen

    Ik vlieg sind begin dit jaar protech (eerst 450 en nu een 425) en ben er erg tevreden over.

    Ik vind de 425 beter vliegen als de 450, maar dat kan wel komen door de vernieuwde gyro. De onderdelen voorziening is wel goed gezien het feit dat ik met mijn 425 al 3 keer in de grond heb gelegen. (en niet zo zacht zeg maar).

    Hierbij de onderdelen benodigd na een zware crash:

    - bladen
    - hoofdas
    - staartbuis
    - peddel stang
    - bladhouders
    - jesus boutjes (onder en boven)

    Al met al redelijk te betalen denk ik zo en bij mijn dealer goed op voorraad.


    Als ik constructief kijk naar de heli heeft protech wel nagedacht over het zwaartepunt, welke veel meer op lijn ligt met de staartbuis als bij een t-rex. Ik heb nu met beide heli's gevlogen (zowel t-rex als zoom) en ik moet zeggen dat ik rollen met een zoom strakker vind als met een t-rex.
    wel heb ik de swashplate holder vervangen door alu en de swash zelf (had ik nog van de 450) Verder heb ik de alu staart alleen voor de mooi om het maar zo te zeggen.
    Lipo: Flightpower 1800 evo 25. (perfect zelfs na 1560 starts)

    En laten we wel wezen voor € 385.00 vlieg je geen t-rex met servo's, gyro, regelaar en motor.

    Maar Marcel ben je er nog steeds tevreden mee>?

    greetz chris
    :evilbat:
     
  11. baileys

    baileys Guest

    ik ben het met chris eens,,
    heb zowel met 425 gevlogen en met de 450
    maar de 425 is wel beter,,
    heb alleen de gyro veranderd naar een 401

    de servo's zijn super sterk,
    snel .de motor en de regelaar zijn goed.!!
    alleen de swash holder is een beetje eng flexibel,,,
    maar al met al een goede heli,,
    ik vlieg zelf met de 2170 25c van flightpower
    maarre ben iets zwaarder maar vliegt perfct....
    onderdelen zijn perfect te krijgen bij me dealer..



    groetjes baileys
     
  12. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    He wat raar,ik zie nu pas dat er weer diverse reacties in dit topic gekomen zijn :?:

    Dat de nieuwe generatie Zooms beter zijn dat is 1 ding wat zeker is ;-)
    Ik moet zeggen ik heb zelf ook een oud type Zoom gehad een hele tijd geleden,die met die rare overbrenging van de tandwielen en speling op de aansturingen.
    Toen ik hem vliegklaar gemaakt had was de zin om ermee te vliegen gewoon weg omdat ik het niet zo zag zitten,kheb die ook weg gedaan later.

    Over het verschil tussen de 425 en 450,zelf heb ik ook het idee dat de 425 meer power heeft en wat feller stuurt dan de 450 (bij afstellingen volgens boekje en gas in idle op 100%)

    Hoe het allemaal bij Protech gaat qua ontwikkeling met heli's weet ik niet precies,maar voor zover ik weet heeft Dennis Franckx zowel de 425 als 450 ontworpen.

    Groeten,
    Marcel
     
  13. Nou ik kan me wel redden op grafisch gebied, maar ik ben in de eerste plaats toch ingenieur en ontwerp wel degelijk heli's en andere zaken voor Protech. Mijn job is redelijk tijdrovend waardoor ik niet meer zodanig met mijn neus bovenop alle producten kan zitten daarom beslissen we soms om een 'man in the field" aan te stellen (zoals Marcel) die voor ons gewoon de producten uitprobeert en ons feedback geeft. We verwachten van hem niet dat hij prestaties neerzet met onze helis maar gewoon dat hij ons nuttige info geeft over hoe we alles beter kunnen maken.
    Spijtig genoeg heb ik zelf geen tijd meer om actief op dit forum te posten, maar als je een vraag e-mailt naar Protech, komt die meestal bij mij terecht en maak ik er een zaak van om die zo snel mogelijk te beantwoorden :pim:
     
  14. Chrispuma

    Chrispuma

    Lid geworden:
    17 aug 2003
    Berichten:
    109
    Locatie:
    Houten
    Stop!!


    Mag ik vragen dit te onderbouwen? (eigen ervaring, heb je ze allemaal naast elkaar zien staan of ben je erg goed in plaatjes kijken)

    Ik sta in de positie om bij protech het magazijn in te lopen en alle cnc machines inclusief ontwerp afdeling te bekijken, en ik kan je vertellen dat deze heli door ptoech zelf ontwikkeld is. DE helixx kan ik niet over oordelen, maar het is niet zo dat protech de onderdelen van andere fabikanten kopieert en in een zakje stopt. Ik ben het met je eens dat de carbon bladen van protech best prijzig zijn maar daar kun je ook goedkopere vervangers voor vinden (ik vlieg zelf met align bladen)

    Ik heb nu met verschillende merken heli's gevlogen en ze constructief tegen elkaar gezet maar ik moet zeggen dat de zoom 425 wel een mooi stukje techniek is.

    Maar goed ieder zijn eigen mening. Ik ben blij dat mijn mening gedeeld word door meer mensen in de omgebing van het modelvliegveld.

    Greetz chris :evilbat:
     
  15. Marcel

    Marcel

    Lid geworden:
    23 jun 2003
    Berichten:
    3.079
    Locatie:
    Tilburg
    Jeroen,die andere type heli's die je noemt ken ik totaal niet,daar gaat dit topic ook niet over dus laten we het bij de Zooms houden ;-)

    DAT is nou precies de bedoeling van de 425 en 450!
    De oude zoom was geen succes voor Protech,en nu hebben ze dus de 425 en 450 op de markt gebracht om voor een leuke prijs een leuke heli te kunnen bieden...

    Groeten,
    Marcel
     
  16. TrexzNL

    TrexzNL

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Drachten
    geloof er niks van met die zoom,

    zo heb je bijv ook de blackhawk 500 (zoom 450) en blackhawk 450 (zoom 425)..

    imho komt alles nog steeds bij gaui o.i.d. vandaan..
     

Deel Deze Pagina