ZOOM 450 contra LOGO 10

Ok, ik had de laatste crash, toen mijn bladen met 3000rpm uitstapte aan schade en hij volle snelheid op de kop de grond in dook:

Carbon staartbuis - 12,90 euro (kan ook alu zijn: 4,20 euro)
Snaar - 12 euro
Hoofdas - (3 voor een tientje!) 3,33 euro
staartbladen - 5 euro
Hoofdrotorbladen - 13 euro houten bladen, carbon 35 euro

Kortom, op zijn goedkoopst 37,50 euro... voor een harde vol gas knal hem der maar in crash!! Nu gebruik ik de duurdere onderdelen, daarom was ik: 68,20 euro kwijt...

En zie daar... niet 1 aluminium of carbon deel stuk... de afgelopen 3 crashes nog niet. En de paar crashes die ik meegemaakt heb van anderen ook niet. Daarom zeg ik: Koop een SE als je een T-rex koopt.

Cheers,

Richard

Het valt dus allemaal nog wel mee in prijs, een crash maken we allemaal vroeg of laat toch mee. Het is ook daarom dat ik een heli zoek met goedkope crashparts en de Zoom/ Trex lijken daar wel erg interessant.

En euh, hierbij wilde ik nog even feestelijk meedelen dat dit mijn 150ste post is en ik nu offcieel tot de 150+ behoor! ----> CHAMPAGNE! ;)

Mvg

Mario

Nog maar 850 posts en je behoort tot de club van 1000 :wink:

Is die zoom er ook in een SE versie met alles metaal en gelijk een goede motor/regelaar zodat je voldoende vermogen hebt om alles te kunnen doen wat je maar wil? En wat kost deze?

Wie weet raad!

Cheers,

Richard

Dus alleen een plastic fantastic versie met het minimale aan metalen delen erop? Wat kost deze als ik vragen mag? En is deze standaard krachtig genoeg voor de 3D die ze in het filmpje laten zien (vrij rustig overigens...)

Cheers,

Richard

Wacht maar, ik zie het al.

Ongeveer 200 euro voor de heli en 100 euro voor een "powerpack".

Scheelt dus ongeveer 100 euro met een T-rex SE, die kost bij 4rc.nl 418 euro.

Cheers,

Richard

De 3d in het filmpje is met de standaard motorisatie enzo, dat heb ik al nagevraagd bij protech en bij mijn hobbywinkel.

Het protech powerpack heeft trouwens ook en lipo, wat het Trex SE- pakket niet heeft.

Mvg

Mario

Trouwens ook even uittellen.

Ik weer dat ik de zoom 450 met servo's, GY401, motor, esc, lipo kan hebben voor 500 eur.

De Trex SE kost 420 + 150 (Gyro) + 50 (Lipo) + Servo's aan minstens 20 eur/ stuk....

Dan kom ik al snel aan 700 of meer... maar ok.... het zou het wel waard zijn.

Mvg

Mario

Het protech powerpack heeft trouwens ook en lipo,

Dat is de powerpack van 200 euro... Je betaalt dan dus 100!!! euro voor de lipo en er komt geen balancer bij.

En de motorisering zoals in het filmpje vond ik een beetje aan de magere kant, misschien iemand een filmpje waarbij het "echt" belast word?

Ik weer dat ik de zoom 450 met servo's, GY401, motor, esc, lipo kan hebben voor 500 eur

Ok, dat moet je me even voorrekenen:

Zoom 450 - 195 euro
Motorset met accu - 200 euro
Besturingsset ontvanger en servo's en kut gyro - 200 euro

Je bent dan al bijna 600 euro kwijt en dan heb je een slechte gyro, geen bijzondere ontvanger en servo's en een accu zonder balancer.

T-rex SE

Bouwdoos T-rex SE - 418 euro
3x HS56 servo's - 90 euro
ontvanger - tussen de 30 en 75 euro afhankelijk welk merk ppmm/pcm etc.
GY401 - 140 euro (kan goedkoper als je zoekt!)
Futaba 9650 (voor op de staart, stuurt lekkerder!) - 80 euro
ThunderPower Pro-Lite 11,1v Lipo - 53 euro (www.b-p-p.com, hebben acties met gratis opsturen!)

Complete set met een GOEDE gyro + servo!!, GOEDE servo's, een goede lipo (die FP die protech bijleverd is ook goed) en een goede ontvanger kom je op: 820 euro.

Hier MOET je dan nog een balancer bij kopen, bijvoorbeeld van ThunderPower (40 euro) en een goede lader. Koop gelijk een lader MET display, als je je accu's een paar keer te diep ontlaadt omdat je niet kunt aflezen wat je laad zijn ze KAPOT! WEG! Finished! Rijp voor de prullebak :wink:

Kortom, 200 euro verschil tussen alles op de goedkoopste weg en alles zo goed mogelijk. Er is geen mogelijkheid dat jij voor 500 euro een Zoom 400 hebt MET servo's EN een GY401 EN een goede Lipo.

Overigens kunnen goede accu's je helicopter maken of breken. Met de goedkopere lipo's kun je vaak veel korter vliegen met minder vermogen en ook worden ze warmer waardoor de levensduur snel erg kort word.

Cheers,

Richard

Woeps, inderdaad! De staartbuis was stuk!

Deze heb ik overigens van carbon niet omdat ik het mooi vind, maar omdat deze bij de meeste crashes niet kapot gaat. En als hij kapot gaat is hij duidelijk KAPOT en niet zoals met aluminium staartbuisjes, een beetje krom. Een beetje krom kan er namelijk voor zorgen dat je staartsnaar tegen de buis gaat lopen en op den duur breekt.

Ik had met deze staartbuis al 2 crashes gehad.

De voorlaatste crash die ik had was trouwens helemaal zonder schade. Niet eens de bladen stuk :wink:

Cheers,

Richard

Het is inderdaad waar wat er gezegt wordt ik heb zelf ook gekeken voor een SE versie van de zoom 450 maar die is er inderdaad niet.
Wel hebben ze de nodige parts beschikbaar om de kop volledig 3D te maken.
De zoom 450 gaat wel boven de € 500 kosten met servo's en 401 gyro.
De flightpower pakketten kosten overigens 77 euro tenminste dat is wat ik er voor heb betaald 3 weken terug, en ze doen het erg goed.

En dan kost indd de powerpack 200. euro maar ga het maar eens doorrekenen:

Regelaar kost: 57.80+ Lipo 77.00+ motor 87.00 = € 221.00.
Dus aan zich valt die 200 euro wel mee en ik heb niet het idee dat ze bespaart hebben op de onderdelen in die power pack.

greetz chris

waarom zou je eigelijk met de rotorkop die normaal op de zoom zit geen 3D kunnen? de rotorbladen vervangen door carbon zal wel helpen ja maar alles op de bladhouders na zijn al alu en volgens mij voldoen die prima.
het frame is ook al van glasvezel en of je nou die gebruikt of die van carbon maakt voor het vliegen ook niets uit lijkt mij. mischien dat het een paar grammetjes lichter is.

tom, die nog steeds op zijn spares wacht :(

HE Tom

Op welke spares wacht je dan?

en je hebt ook gelijk hoor het is denk ik alleen verstandig om de rotorkop met hardere rubber aan te schaffen die is wat stijver en geeft een betere respons zegt men.

Morgen komen mijn spares binnen inclusief een nieuwe set carbon blades haha.

greetz chris

Als dit geen nieuw record is, 9 pagina's APPELS met PEREN vergelijken.
Sorry hoor!... maar dit gaat volgens mij nergens meer over.
Fred.

Ik ben het met je eens hoor Fred!

Vooral de poll slaat eigenlijk nergens op, totaal geen vergelijk.

Alleen de discussie Zoom450 versus T-rex SE is misschien relevant, maar de populariteit heeft al een duidelijke winnaar aangewezen ;)

Cheers,

Richard

Raptor Rulezzz zei:
Ik ben het met je eens hoor Fred!

Vooral de poll slaat eigenlijk nergens op, totaal geen vergelijk.

Alleen de discussie Zoom450 versus T-rex SE is misschien relevant, maar de populariteit heeft al een duidelijke winnaar aangewezen ;)

Dus????

Volgens mij ging het in de poll niet om om een logo met een zoom of een raptor te vergelijken maar meer in de trend van: wat raden julie mij aan. Dus zo onzinig is dit niet lijkt mij.

maarten het gaat hier dus om een populariteiden poll.
dus de heli die het meest word gevlogen word ook het meest voor gestemt.
nu heb je deze poll in een elektro forum gezet en daar bij een brandstof heli in de poll gegooid.
dat is een beetje dubbel zinnig en dubbel zinnig is soms onzinnig.
zo ook hier.

Beste Marco,

Ik raad je aan om dit onderwerp van begin af aan te gaan lezen. Dan zal je er achter komen dat dit onderwerp/poll niet opgesteld is door mij en dat de vraag was: "Welke heli selecteer jij?"

Back