ZOOM 450 contra LOGO 10

Nu weer: :ontopic:

Wat raad ik je aan.

Als je electro wilt vliegen zijn er imho 2 goede en goedkope keuzes:

T-rex 450SE - 800 euro (voor de "beste" setup)
T-rex 600 - 1800 euro (voor de "beste" setup)

Als je brandstof wil zijn er meerdere goede keuzes:

Gohbee Stinger 50 Deluxe (www.4rc.nl)
Raptor 50 (met wat upgrades)
Hirobo EVO

Ik zou je in dat geval ALTIJD een 50er aanraden, omdat je zo uitgekeken bent op een 30er... te weinig vermogen.

Als ik jou was....

Ik zie dat je nog niet zo oud bent en ik ben zelf ook zo oud geweest en heb me altijd VERROT gewerkt om maar te kunnen vliegen... toen met vliegtuigen, nu met helicopters al jaren. Ik studeer nog, dus ik kan me voorstellen dat de geldpot bij jou ook niet "onuitputbaar" is. Een iets duurdere aanschaf moet je proberen op te brengen, zodat je niet "achteraf" nog veel extra kosten krijgt.
Ik zou dus kiezen voor iets wat:
a) Goed vliegt!
b) Goedkoop crasht!
c) Mooi is om te zien (tja t oog wil ook wat en het is leuker om een bling bling helicopter aan je maatjes te laten zien dan een prul :wink: )

Ik zou dus gaan voor de T-rex SE, maargoed, dat heb ik al 100x gezegd.

3x HS56, GY401/Futaba 9650
Thunderpower lipo's (bij b-p-p.com remember ;) )
EEN BALANCER!!!!!! (kan het niet GENOEG benadrukken!!)
En een lader met een LCD scherm, zodat je kunt aflezen hoeveel MAH je erin geladen hebt. Je moet nooit meer dan 80% van de capaciteit van de lipo gebruiken, doe je dit wel dan is het snel :bye: :bye:

En deze SE vlieg je dan gewoon met de beste houten bladen ooit gemaakt, 325PRO van 13 euro per setje... zijn echt perfect, tenzij je bikkelharde 3D wil laten zien en meer als 3000 toeren op de kop wil hebben :wink:

:celebrate:

Cheers,

Rich :mrgreen:

Hier ben ik weer...

De poll doet nu echt even niet ter zake, bij mijn weten is er geen forumonderdeel waar dat heli's NITRO EN ELECTRO zijn, ik moest het toch ergens plaatsen zeker?

Wat de Zom 450 betreft:

De set die ik bedoel is de heli, alle servo's, esc, motor, GY401 Gyro, lipo 2300 mah, GEEN ontvanger, Geen lader.

Ik heb hiervan een prijs laten maken bij Albatros in Muizen ( Mechelen), waar men mij zei: Ongeveer 500.

Tjah..... kijk, dat is niet moeilijk.

Je kan HS56 servo's gebruiken maar ook TOWERPRO's... die kosten 8,95 euro ipv 30 euro. Zijn even groot, doen het allebei... alleen de HS56's vliegen beter. Zoiets zit dus in zo'n set.
Even als de motor en regelaar, vaak zijn die wat zwakker... net als bij bijvoorbeeld de T-rex plastic kits, wel goedkoper maar later ga je toch weer de duurdere kopen met meer vermogen.

Dat is dus wat ik je probeer te vertellen. Goedkoop = niet automatisch beter. Overigens betekent goedkoop meestal later meer uitgaven om ALSNOG het duurdere te kopen :wink:

Magoed :D

oke maarten dat ik toevalig de ts fout heb.
mijn excuses maar ook ik vind dit draatje een beetje onzinnig worden.
als de ts al heeft besloten om een zoom 450 te kopen waarom dan nog vragen.
plus dat als die de poll zou volgen dan is de logo de juiste keuze.
de logo die ik te koop heb staan staat een prijs bij maar dat is om absurd lage prijsen te voorkomen.
maar ik weet wel dat het alleen maar omlaag kan

De servo's die in die prijsofferte zitten, zijn de Servo's die Protech in zijn Electronic pack heeft steken, verder de FLIGHTPOWER 3S1P 11.1V 2150mAh Li-Po batterypack (dus niet 2300 mah, sorry, maar maakt niets uit), de Protech BL motor en Esc en de Gy 401.

Hee, we waren gwn even bezig met prijsvergelijk...
Ik heb niemand duidelijk en klaar gezegd dat ik de Zoom koop.

De Trex 450 SE is en blijft het mooiste toestelletje.
Moest ik trouwens de mogelijkheid hebben enkel de poll te verwijderen, dan zou ik dat al gedaan hebben.

Mvg

Mario

Even aan een moderator vragen dan, die kunnen dat vast wel.

Wat prijzen vergelijken betreft. Zoek gewoon de goedkoopste winkels op die je kunt vinden en koop in 1x het goeie spul.

Ik heb nu zelf hier momenteel 3x T-rex SE staan en ik heb er meerdere gevlogen en ze vliegen gewoon erg fijn, zien er mooi uit en crashen lekker goedkoop. Er zijn wat dingen waar je rekening mee moet houden, maar mocht je voor zo ene gaan wil ik je dat allemaal best haarfijn uitleggen.

Zo'n ZOOM450 zal ook mooi zijn, alleen dan wel met een flinke motor erin en liefst alles metaal. Je zal zien (is al te zien bij je collega) dat je anders flink schade maakt bij elke lichte tik. Zeker dit formaat heli heeft daar gewoon erg veel voordeel bij.

Nu ga ik echt slapen!

Groetjes,

Richard

Thx Richard, ik zal de moderators inlichten.

Ik wil zeker ook voor het goede gaan hoor, wees maar gerust.

Maar als een Mini Heli tot 820 eur komt, dan komt weer dat gevoel boven van... mmm.. komt in de prijscategorie van de raptors.

Maar ja...

Slaap ze allemaal

Mvg

Mario

Beetje overdreven, Raptor Rulezzz..

Het is meer zo dat jij hem niet op jouw gedachtes kunt brengen. Mogelijk accepteert hij gewoon wat je zegt m.b.t. de servo's etc, maar blijft voor hem dan de keuze de Protech. Uit de poll blijkt ook dat er meer zijn die die keuze maken, dus het hoeft niet persé een onbenullige of foute keuze te zijn.

Wat betreft de servo's.. er is in dit draadje tenminste 1 iemand die vliegt met de Zoom 450 met electronics pack, en die verteld dat het vliegt. Daarna heeft hij de servo op z'n staart vervangen en nu vloog hij nog beter. Maar de standaard setup vliegt dus prima.

Nu kun je als beginner meteen de duurste servo's kopen, vanuit het oogpunt 'die ga je later toch aanschaffen', maar volgens mij valt er ook wel wat voor te zeggen om toch met 'de goedkope' te beginnen; namelijk het feit dat je - zeker als beginner - schade zult gaan vliegen.

Vanuit dat oogpunt zou het zelfs verstandig kunnen zijn om de investering in dure servo's nog even uit te stellen. Dat kost je 40 euro (de 'goedkope servo's) maar kan je, in het geval van een crash, 120 euro besparen.

Dat iemand hier iets vraagt, hoeft volgens mij niet te betekenen dat hij/zij ook gedwongen is het gegeven advies te volgen.

@Hezik

Op servo`s besparen is imho zonde, want deze gaan behoudens de tandwielen verder nooit kapot in een crash. Tandwielen strippen alleen maar die kosten weinig, wel fijn als deze goed verkrijgbaar zijn ook...

Verder gaat het hier om iemand die nog jong is en waarschijnlijk snel vorderingen zal maken, iets aanschaffen wat alleen goed is voor een beginner is in dat geval niet handig. Hier zal hij zo mee klaar zijn.

Ik heb het al zooo vaak gezien dat mensen eerst goedkoop alles nemen, dan iets duurder.. dan nog duurder. Zonde van het geld, voor de helft hadden ze in 1 keer alles goed kunnen nemen.

Dit is alleen mijn persoonlijke mening op basis van jarenlange ervaring met vliegtuigen en helicopters. Ook geef ik al jaren instructie dus zie ik het nodige langskomen.

Cheers,

Richard

Zo'n ZOOM450 zal ook mooi zijn, alleen dan wel met een flinke motor erin en liefst alles metaal. Je zal zien (is al te zien bij je collega) dat je anders flink schade maakt bij elke lichte tik. Zeker dit formaat heli heeft daar gewoon erg veel voordeel bij.

Rich, zodra ik de ZOOM 450 met Firefly ga invliegen zal ik je laten weten wat ik er van vind. De eerste schade bij Tom waren de staartbladhouders, de gyro was namelijk gereversed....

Qua electronica kan ik alleen maar zeggen dat Richard 100% gelijk heeft. Ik heb genoeg mensen gezien die het "goedkoop" willen doen. Gevolg is dat de electronica niet voldoende is, heli stuk, en dan knappen ze compleet af op heli's.

Mario, download van alle 3 de heli's een paar filmpjes. Als ze alles kunnen wat jij zou willen dan houd je gewoon de prijzen naast elkaar, en dan beslis je zelf wat het beste is. Een miskoop is alleen iets waar je zelf niet 100% beslist over hebt.

Goed gesproken Laurens, ik ben het voor de verandering een keer helemaal met je eens.

Ben wel benieuwd of die Zoom een beetje vermogen heeft;) en hoe jij dat gaat testen. Dat het goed vliegt zal allicht, echt slecht vliegende helicopters worden niet meer verkocht.

Cheers,

Rich :mrgreen:

FF he

HEt is indd waar wat jullie zeggen over de electronica.
Na inmiddels 13 jaar modelvlieg ervaring te hebben ben ik er ook achter dat goedkoop nog steeds duurkoop is, laat ik het zo stellen:

Wat als je heli van 700 euro de grond ingaat omdat je er een shit servo van € 8.95 in hebt zitten. DAN BAAL JE WEL! Geloof mij

Ik heb de electric pack van protech in mijn zoom zitten en aan zich is dat een goede set maar vind ik wel dat het onder doet aan de standaard normering in de heli wereld. Het werkt goed en het is redelijk storingsvrij met vliegen maar omdat er toch een fm ontvanger in zit blijf je af en toe een tikkie storing hebben wat wel shit is.
Verder zal ik weinig te zeuren hebben over de aandrijving van protech want het is meer dan voldoende. Ook het vermogen van de bl mag je over naar huis schrijven want dat is namelijk afhankelijk van het soort lipo wat je hebt.
De BL van protech die standaard in de zoom 450 power pack zit kan 500 watt leveren maar omdat de flightpower 11.1 volt is en 2150 mah heeft kom je gewoon niet verder dan 375 tot ongeveer 425 watt maximaal.

Ik ben er tevreden over en zal deze heli ook aanraden aan mensen.

Let wel ga niet op 700 euro lopen zeuren over 20 of mischien 50 euro extra want als je dat wel gaat doen dan kan het je je heli kosten.

greetz chris :wink:

Ik ben van plan om een Zoom 450EP aan te schaffen eventueel met het electronics pack is dat ok zijn of ben ik beter om de electronics los aan te schaffen en welke zijn dan heel goed

Benodigde electronics

4 Micro Servos
Gyro
Brushless Heli Motor
Brushless Controller
Li-Po battery pack ( 11.1V 2150mAh )
FM Zender ( met Heli programming facilities )
Mini ontvanger ( FM )

ik vlieg zelf ook de zoom 450 en het gaat tot nu toe prima.
als electronica heb ik het volgende: 35A Brushless ESC(Governer Mode) RCE-BL35X (6v),3A 5V/6V Switch-Mode UBEC,hs56 servos op de swash,HDS-577 Digital Mini Servo voor rudder,all swashplate,pcm scan ontvanger van graupner, standaard bl motor van protech,MEGA POWER Li-Po Battery 2200mAH 18C 11.1V en de flightpower 2150 mah,gy 240 gyro.
als tip wil ik nog mee geven dat een ubec echt een must is! scheelt een hoop gezeur in de toekomst met storing en zo ook een pcm ontvanger helpt daar goed mee.

mvg Tom

Back