Zoom concurentie! De Hummingbird Pro, prijs is bekend :D

Zoals je weet heb ik veel interesse in helis (ea) maar met name op het microheli-forum wordt toch wel erg veel gezwetst/gechat.
Je weet dat ik niet vies ben van een beetje off-topic, maar hier wordt het toch wel steeds minder Interessant.
Mag ik zeggen dat ik vind dat dat reuze meevalt. En dan hou ik er niet eens rekening mee dat er veel jonge mensen met micro's actief zijn.

tieske

En nu weer terug naar de Hummingbird Pro..

Ik heb nou al een paar keer gehood dat ze de tail blades inkorten bij de pro.
Weet iemand waarom ze dat doen?

4) Tail Rotor Modification
In this step I want to emphasize that this is NOT a mandatory procedure. For that matter it is NOT being emphasized by Century and if you perform this mod you do so at your own risk.

Now, what I did here is basically bolt the blades together and then wrap some electical tape around them to hold them together. I used the tape as a line to follow on the cut. Basically, I removed 7mm from the length of the blade. Why you might ask? Well, I was getting a tail wag that I just couldn't get to stop. This heli has a healthy tail gear ratio and it's a rather large tail rotor at ~5". For a micro this is to much but I'd rather have to much tail authority than not enough!

By cutting the tail blades down I am lowering the rotor's efficiency and this allowed me to raise the gain on my GY-401 to 50% in AVCS mode(Heading Hold).

I do believe that the tailblades in the kit should work just fine as is. I cut them down before I got the headspeed correct and now I am wondering if they would have been fine. I do know that if you run the headspeed at 65% throttle or lower you may see a tail wag.

goede video!
Ziet er erg goed uit. Let eens op de bomen in de achtergrond, er staat daar echt een flinke wind.

lekkre heli hoor,
kan nie wachten tot ik weer genoeg geld heb, en een beetje beter kan vliegen :)

iemand deze heli al gekocht, wil wel eens weten hoe hij vliegt :wink:
waar is deze heli op internet te koop, gewoon onder rembours?

Vraag me af of die motor die er op zit wel zo orgineel is al
ze zeggen in het laatste filmpje. 8O

Meylink zei:
Zou de pro op de beurs in dortmund te koop zijn?

Of zal hij daar ook nog niet verkrijgbaar zijn?

Misschien wel, maar Century heeft grote problemen met het voldoen aan de vraag. Dus als je er een kan krijgen heb je geluk (of geld, want wat sommige bedrijven er hier voor vragen...)

honey bee zei:
Vraag me af of die motor die er op zit wel zo orgineel is al
ze zeggen in het laatste filmpje.

Als je hem bestelt met motor, zit er een brushless motor op die best aardig schijnt te zijn (Himax kloon). Je kunt hem ook bestellen met brushless motor en controller ($199 tot $219). Dit schijnt een heli te zijn die standaard erg goed vliegt.

Ik ga er iig een bestellen voor naast mijn HB V2 en Zoom, en dan hoop ik dat het een minder diepe geldkuil wordt dan mijn Zoom.

Nou, ik heb hem dus direct uit Amerika meegenomen, maar dat betekent dat ze in ieder geval weer leverbaar zijn, is nu een kwestie van dagen dat ze hier in de winkels liggen.

(dat hoop ik maar, want dan kan ik mooi bij jullie afkijken hoe ik hem moet afstellen :D )

Ik heb er een uit de VS besteld. Nu maar afwachten wanneer ie binnenkomt.

Back