zwaartransport trekker

• Topicstarter Topicstarter alfisti
  • Startdatum Startdatum
Peter,

waarom die weerstand?? een gewone 3 standen schakelaar doet het prima zonder die weerstand...
Of je hebt een bec probleem, geeft je regelaar wel genoeg om meerdere servo's te voeden??
Je had toch bij de 2broertjes een reglaar gehaald?? die doen veel in boten en auto's maar allemaal voor de snel, dan is regelaar en stuurservo genoeg.

Robert

weerstand is wel degelijk nodig.. het betreft hier zijn zender waar dit in zit.. staat los van de bec van de wagen ;)

zender

Peter,

Wat voor zender gebruik je??
Ik gebruik een FC 16 daar heb ik ook een 3 standen schakelaar op de bak en daar heb ik geen weerstand op.... geen probleem.

Peter,

Wat voor zender gebruik je??
Ik gebruik een FC 16 daar heb ik ook een 3 standen schakelaar op de bak en daar heb ik geen weerstand op.... geen probleem.

ga ik dat zo even proberen want ik heb ook een fc 16

ik heb even de weerstand overbrugd en het servootje is wel wat rustiger inderdaad
nu maar hopen dat er verder niks stuk gaat.

vandaag maar eens een mooie chrome beugel onder de bumper gemaakt en meteen maar even een klepje voor de transport kist zodat de schakelaars netjes zijn weggestopt.

Uploaded with ImageShack.us

dat ziet er netjes uit zo!

ik las net dat je met de draden gaat beginnen binnekort??!

we moeten dan kort daarna maar even een zaterdag af spreken om de USM in te stellen! eens kijken hoe jou scania verlicht is!

wat is dat voor cabine die in dat folie zit verstopt op de achtergrond?

dat ziet er netjes uit zo!

ik las net dat je met de draden gaat beginnen binnekort??!

we moeten dan kort daarna maar even een zaterdag af spreken om de USM in te stellen! eens kijken hoe jou scania verlicht is!

wat is dat voor cabine die in dat folie zit verstopt op de achtergrond?

das goed man voor die tijd zal ik zorgen dat alle leds er in zitten en zijn gesoldeerd waar ze horen.
op de uitbreidings print moeten ook nog div weerstanden komen al weet ik zo niet welke maar dat komt goed.
die cabine opd e achtergrond is een daf xf 95 waar een zak tegen stof overheen zit geschoven.
deze staat daar te niksen dus bij intresse mag ie voor weinig weg.

zo bijna alles klaar alleen nog wat programeren en draden aansluiten en dan is ie klaar voor de weg.
dat aansluiten wil niet echt lukken mischien dat er mensen zijn met ervaring en dan met name de uitbreidings print.

achterop de cabine wil ik eigenlijk nog een mooie airbrusch tekening hebben maar helaas is de collega bouwer ziek en ligt enige tijd in het zieken huis.
mochten er vrijwilligers zich geroepen voelen graag

Hoi Peter ,

Dit is een echt juweeltje geworden ! Echt een hele mooie truck :thumbsup:

De test opstelling van de X1 ziet er trouwens ook goed uit! Wanneer ga je met de opbouw beginnen denk je?

Groet,
Marcel

Hoi Peter ,

Dit is een echt juweeltje geworden ! Echt een hele mooie truck :thumbsup:

De test opstelling van de X1 ziet er trouwens ook goed uit! Wanneer ga je met de opbouw beginnen denk je?

Groet,
Marcel

thankx marcelde test is inzover goed gegaan dat de gehel 4x4 aandrijving werkt.
het enige is dat de motoren niet wilde starten omdat mijn startmotor te laar toerental heeft,oplossing even starten op 24v en alles werkt perfect.
komende maanden ga ik de mallen voor de zijpanelen tekenen en frezen en de cabine plamuren en schuren en tussendoor wat aan de remmen en elektronica rommelen.
met oktober hoop ik er in het daf museum mee te kunnen rijden.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ok dan moet je opschieten want dat is nog maar 5 maanden ;)

PS Heb jij misschien al een adres gevonden voor de stickers van de X1 ?

Sorry voor de :offtopic:

Nu weer :ontopic:

Groet,
Marcel

nee
eerlijk gezegd nog niet maar wat ik wel weet is dat een hoop bedrijven die erop staan niet meer bestaan.
echt alles namaken gaat toch niet lukken maar ga me best doen oveel mogenlijk en ik heb wel iemand die voor mij zelf stikkers kan en wil maken.
en dan wil ik eigenlijk een x1 schaal 1:14 maken maar ja die cabine he daar zoek ik nog iemand voor om die voor me te maken.

Hallo Peter,

Mooie 5 assige Scania Zwaartransporttrekker geworden hoor, ziet er mooi strak uit !

Laatst bewerkt:
hallo
dat is een heeele mooie strakke scania geworden,
echt heel netjes,
hoop dat ie ook goed rijd/stuurt,
en dat je er vele (kilo)metertjes mee mag rijden,
nu een dieplader er achter:D:D:D
mvg markioo

ik ben er dan ook best wel blij mee en trots dat mijn eerste trekker redelijk is gelukt.
sinds kort lid van asfalt rockers en dan kan ie de weg op.
er staat inderdaad een 4 assige gestuurde dieplader geplaned om er achter te hangen.
in oktober zal ik hem mee nemen naar het daf museum en soesterberg evenals mijn dakar model al is die dan nog niet af

Back