Zwarte Zee III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Even een update,

Ik ben maar even verder gegaan met de bouw van het voorkasteel, maar voordat ik daaraan begon heb ik eerst de verschansing die meteen achter het voorkasteel zit te slopen om plaats te maken voor een veel hoger schot, waardoor het voorkasteel langer wordt.
Het voorkasteeldek gaat nu dus doorlopen tot helemaal achteraan de opbouw.
Hier komt dan een verhoging op met daarop pas het stuurhuis.
Om nog plaats over te houden voor de reddingsboten ben ik nu een uitbouw aan de achterkant van het bakdek aan het ontwerpen.
Dit ontwerp is weer meer afgeleid van de Smitwijs Rotterdam, maar dat vindt ik ook wel mooi.
Foto's komen nog, maar ik wil eerst even de lijm laten drogen.

Groetjes Josse

Blijft de boot met al die plamuur en met G-4 doordrenkt papier straks nog wel drijven?
Ik krijg tenminste de indruk dat je er al heel wat laagjes op gesmeerd hebt.
Ik ben erg benieuwd naar de opbouw en het uiteindelijke totaal-plaatje!

Groet,
Edwin

josse,
sorry maar dat moet er toch even uit.
ik zie dat jelid bent van vaargroep rynmond,dat zyn volgens my toch allemaal geen sukkels op modelbouw.
even als de mensen op het forum.
nu is de vraag wat doe je in godsnaam met de info door de mensen ge geven?
verdomme,gebruuk ze dan ook op een korekte manier.
het zal je werk zeker ten hoede komen.
groetjes ronny

@ Shifter,

Dit model mag ongeveer 8kg wegen, en de romp met opbouw zal uiteindelijk waarschijnlijk niet veel meer dan 3kg gaan wegen.
Bovendien geeft de plamuur de het papier met G4 een grotere breedte waardoor er ook weer wat meer gewicht nodig is om haar op diepgang te krijgen, niet dat dat verschil niet erg groot is, maar die extra lagen wegen ook niet bepaalt veel.

Groetjes Josse

Even een foto-update!!!!

normal_14-03-08_idee_sloependek_1v.jpg

Hierboven een foto van het ontwerp van het sloependek op de Smitwijs Rotterdam.

normal_13-03-08_voorkasteel_1v.jpg

Hierboven een foto van de verlenging van het voorkasteel.
Ik weet dat er een flinke deuk in dit onderdeel zit, ik heb dit expres aan de buitenkant geplaatst om het makkelijker te kunnen plamuren.
normal_13-03-08_voorkasteel_2v.jpg

Hierboven de verlenging aan de andere kant.

normal_13-03-08_stuurmachinekap_1v.jpg

Hierboven is het in aanbouw zijnde stuk van de stuurmachinekap te zien (de plaat ligt op het gat wat eerst nog open was.)

normal_13-03-08_sloependek_1v.jpg

Hierboven is het sloependek in aanbouw te zien.
Dit dek is nog niet vastgelijmd, maar gewoon om een idee te geven van hoe het eruit zal gaan zien op zijn plek vastgezet.

Even een update,

Er zijn een paar mascottes aan boord geweest.
normal_16-03-08_mascottes_3v.jpg

Jack en Rose heb ook even de Titanic verlaten om mijn modelboot te komen bewonderen.
normal_16-03-08_schattige_mascottes_1v.jpg

Ik heb ook een waterdicht schot gemaakt. Op de onderstaande foto is het schot inderdaad niet waterdicht, ik zag ineens dat het schot net op een stuk waar de scheepshuid al omlaag loopt vast zou komen te zitten, en nu is het schot te kort.
normal_16-03-08_waterdicht_schot_1v.jpg

Ik heb ook deel 2 van het sloependek uitgezaagt. Dit dek is een exact kopietje van die aan de andere kant, maar dan omgekeerd. Geen van biede dekken zit vast , ik ga ze eerst nog helemaal mooi strak maken en verven.
normal_16-03-08_sleepbeting_belegt_1v.jpg

Groetjes Josse

Ik heb weer wat verder gewerkt aan de boeg.
Het massieve blok is nu in vorm.
normal_17-03-08_boeg_2v.jpg

Ik ben ook begonnen met het verlengen van de spanten onder het sloependek.
Ik ga ook nog dekbalken aanbrengen, maar eerst wil ik zorgen dat de scheepshuid afgemaakt kan worden, en dat de spanten er staan.
normal_17-03-08_sloependek_1v.jpg

Momenteel gaat de eerste prioriteit voor wat betreft modelbouw naar de romp, dus in eerst naar het sloependek (met name de huid en spanten eronder, maar ook het verven hiervan omdat ik hier later niet meer kijkom), naar het voorkasteel (gedeeltelijk met interieur, maar alleen dat deel wat voor ik de rest ga doen niet meer bij kan, omdat het dek onderdeel van de romp wordt), en naar de stuurmachinekap.

Groetjes Josse

"Jack en Rose heb ook even de Titanic verlaten om mijn modelboot te komen bewonderen"

Haal ze er dan maar gauw van af Josse, als ik jou was zou ik er minder vervloekte mascottes op zetten.

Morgen ga ik mijn "nieuwe" computer weer ophalen.
Ik had er een paar weken terug eentje bij het afval gevonden, maar deze bleek nog te werken, en ik ga misschien vanaf morgen al de updates vanaf een eigen pc plaatsen, dus hoef ik geen broertje of zusje meer achter een pc vandaan te schoppen

Groetjes Josse

Het valt me wel op dat sinds je de andere gasten aan het negeren ben. en WEER belangrijke tips heb afgeslagen, dat je kijkcijfers erg omlaag gaat. Valt me zwaar van je tegen...

Armando is weer helemaal terug naar een weekje op de vlaardingen hahaha..

Het valt me wel op dat sinds je de andere gasten aan het negeren ben. en WEER belangrijke tips heb afgeslagen, dat je kijkcijfers erg omlaag gaat. Valt me zwaar van je tegen...

Ik wist niet dat het verplicht was om tips van mede forummers op te volgen? Ik dacht dat iemand vrij was om zelf te beslissen wat er met advies gedaan wordt.

Zal ik de forum regels nog eens een keertje door lezen want die regel ben ik niet tegen gekomen.

Xxman.. lees dan gelijk zijn post nog eens door want er staat ook nergens dat Armando Josse verplicht om die tips op te volgen..

Ik denk dat dit gewoon ZIJN manier\stijl van bouwen is.
Niet iedereen hoeft het mooi te vinden, als hij zelf maar tevreden is met het resultaat.

Nieuwe PC

Hallo allemaal,

Op dit moment ben ik druk bezig met het overzetten van mijn documenten naar mijn eigen PC, die ik een paar weken geleden bij de container vond.
Op dit moment heb ik nog geen 15min lang toegang tot internet op mijn eigen machine.
Omdat ik nu druk met mijn PC bezig ben kan ik helaas slechts weinig bouwen, maar zodra alles overgezet is ga ik zeker weer bouwen.

Afgelopen woensdag vielen alle lessen uit, en ik heb gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om even te gaan kijken bij RINO-Modelbouw voor mijn stage.
Het is nog niet zeker of ik hier ook stage mag gaan lopen, maar mijn voorkeur gaat er wel naar uit (hoe bijzonder :lol: :lol: )

Groetjes Josse

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back