zwarte zee

hij loopt ook schuin, maar in het begin is hij recht als je op de voorlaatste foto kijkt zie je dat hij schuin naar binnenloopt

ik vond het geel ook wel wat hebben dus ik denk dat ik het zo ga laten. in het echt zou het "eierschaal" moeten zijn maar die vind ik nergens en als ik een potje vind is het al heel oud (zelfs in de winkel) en dan weet ik niet of de verf nog goed is.

grtn Brecht

schilderstape! geen ducktape :(

2429854,dim:370x185,mode:exact.jpg

hallo

harm het lijkt wel of brecht geheugen verlies heeft
hij heeft deze plakband zelf gebruikt hier bij mij voor zijn binnen schip
en nu begint hij weer terug te hervallen in zijn oude gewoontes
misschien invloed van zijn nonkel (oom)
maar das dan geen goede invloed

gr raf

Hoi Brecht,

Waarom de masten een andere kleur?
Als je de goeie kleur niet kunt vinden, dan kun je het toch mixen???
Dat heb ik ook gedaan.

In welke staat ben je van plan haar te bouwen?,, Deze

Uploaded with ImageShack.us

Of deze?

Uploaded with ImageShack.us

Bij de oudere versie heeft ze de gehele achtermast creme-geel.
Maar door het roet wat uit de voorstaande schoorsteen blaast, hebben ze de top maar zwart geverft.(nieuwere versie)

Mijn mast wordt wel zwart vanboven, gewoonweg omdat ik haar in de nieuwere versie bouw.

Succes!

Jan

hallo

harm het lijkt wel of brecht geheugen verlies heeft
hij heeft deze plakband zelf gebruikt hier bij mij voor zijn binnen schip
en nu begint hij weer terug te hervallen in zijn oude gewoontes
misschien invloed van zijn nonkel (oom)
maar das dan geen goede invloed

gr raf

harm, op u foto van u boot ziet de "schilderstape" grijs uit en breed net zoals grijze ductape. en nee raf ik leid voor de tiende maal niet aan geheugenverlies. ik heb ook geen winkel met plakband of plamuur of weet ik wat in mijn kelder liggen hé, en je hebt me zoveeeeel geleerd dus het kan wel zijn dat er iets ontsnapt uit mijn geheugen;) en ik wist wel dat jij andere plakband gebruikte maar ik dacht dat jij smalle duct tape gebruikte die heel duur is.

edit: Jan ik ga de tweede versie gebruiken want ik vind het mooier met het blauw.
welke kleur zou ik er dan moeten bij doen, zwart of rood???

grtn Brecht

edit: Jan ik ga de tweede versie gebruiken want ik vind het mooier met het blauw.
welke kleur zou ik er dan moeten bij doen, zwart of rood???

grtn Brecht

Ik volg je niet helemaal meer, wat bedoel je met 'erbij doen'?
Om die creme-gele kleur te mengen???

Dus je moet de bovenkant zwart maken, en de onderkant van de achtermast creme-geel maken, en niet de knal gele kleur die je er nu op hebt zitten;)

Jan

harm, op u foto van u boot ziet de "schilderstape" grijs uit en breed net zoals grijze ductape.

Brecht, bij mij valt het kwartje ook.
Ik heb de rand die strak moest zijn met dat blauwe tape gedaan.
Daarna heb ik uit de bouwmarkt plastiek folie met schilderstape eraan vast (wit geel van kleur) ruwweg op dat blauwe geplakt.
Dat blauw is door het spuiten niet meer te zien en dat witte tape is door het dunne zwart nu grijs geworden.

kleuren

Graag gedaan, staat ook het e.e.a. over bij Jandootjes' bouwverslag ZZ. En door Roel e.a. gepost:

[129561] smit-kleuren

Die kleur geel is intrigerend, okergeel met een beetje bruin gemengd lijkt wel.. Ooit een Volvo gehad, kleur "mostana" (mosterd-achtig) lijkt er behoorlijk op.

Laatst bewerkt door een moderator:
dank Max alweer:D hier kan ik wel iets mee,

maar soldeert die soldeerbout wel goed??? of moet je tien minuten wachten tot hij warm wordt??? 10 euro is wel heeeeel weinig.

grtn Brecht

soldeerbout is hersteld! er was gewoon een slecht contact!!

nu nog een vraagje, wie oo wie heeft nog een 4blads,40mm en m4 draad schroef liggen die je kan missen (tegen vergoeding natuurlijk) liefst iemand in de buurt, meschien een gast of het forum?????

mvg Brecht

Ik hoop na 1 januari ook een bericht te krijgen, zit al een poosje te wachten.
Maar misschien hebben ze daar ook wel verlof.

Back