zwarte zee

Ik denk dat je het beste kan gaan voor een inboard met een dummy-bb als vermomming van een aangehangen roer, 30cm is klein voor een bootje en de buitenboordmotor moet als resultaat ook heel klein - en daarmee heel kwetsbaar en zwak - zijn.
Je kan ook kijken naar van die sturende drives zoals vroeger wel op speedboten zat, en daar een BB-kapje op klussen...

hallo,

bedankt voor de info, het bootje is steviger dan mijn zz. omdat hij van blik is gemaakt.
nu was ik aan het denken om op die bb motor van Paul een weerstand te zetten. gaat dit??? volgens mij wel.
zo'n aanhangroer was ik ook aan het denken en zo'n kapje is niet moeilijk te maken.

maar nu terug even naar de zz,
dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
-in de voorste mast een staafje geplaatst waar de touwen aan moeten (ik had nog maar 1 stukje dus vandaar maar 1)
-het werksloepje geplamuurd
-het sleep- en heklicht gesoldeert maar voor een of andere reden branden ze niet.
-de delen van het ponton fatsoenlijk vast geplakt (de zijkanten allersinds ;))

straks varen, of schuren...

foto's volgen nog

hallo,

bedankt voor de info, het bootje is steviger dan mijn zz. omdat hij van blik is gemaakt.
nu was ik aan het denken om op die bb motor van Paul een weerstand te zetten. gaat dit??? volgens mij wel.
zo'n aanhangroer was ik ook aan het denken en zo'n kapje is niet moeilijk te maken.

maar nu terug even naar de zz,
dit is wat ik tot nu toe heb gedaan:
-in de voorste mast een staafje geplaatst waar de touwen aan moeten (ik had nog maar 1 stukje dus vandaar maar 1)
-het werksloepje geplamuurd
-het sleep- en heklicht gesoldeert maar voor een of andere reden branden ze niet.
-de delen van het ponton fatsoenlijk vast geplakt (de zijkanten allersinds ;))

straks varen, of schuren...

foto's volgen nog

:rolleyes:

Spanning verlagen kan je beter op andere manieren doen dan een dikke weerstand zetten. Bij voorbeeld dmv diodes (0,7V spanningsval per diode) of een spanningsregelaar (google maar eens op LM317 bijvoorbeeld).
Ik had het ook niet over de sterkte van je bootje, maar over de sterkte van de onderdelen in de BB-motor en de snelheid die je daar dus dan mee gaat kunnen halen. Klein en licht motortje, asje en tandwieltjes betekent automatisch een performance van prut.

WBT je lichten... Even een open deur, maar heb je ze wel goed om? LEDs branden maar op één manier.

hallo,

deze week heb ik niets of weinig voor school te doen dus heb ik veel tijd voor modelbouw. daar heb ik vandaag ook gebruik van gemaakt;)
niet aan de zz maar aan het ponton.
imag0010cv.jpg

ik heb dus de schuine randen aangebracht omdat ik het rechte toch niet mooi vond:cool:
imag0009fy.jpg

alles heb ik verstevigd met dunne nagels voor de stevigheid.
imag0008yo.jpg

de voorzijde.
imag0007hn.jpg

grtn Brecht

hallo,

hier zijn de beloofde foto's.
ik heb nu ook nog een nieuwe update, ha 2 vliegen in ééne klap;)

eerst de beloofde foto's:
imag0012ul.jpg

sorry voor de iets wat wazige foto maar hij is super snel gemaakt:cool:
imag0011tf.jpg

hier zie je de witgeverfde reling met een zwart kantje, moet wel nog wat bijgewerkt worden ;)
imag0013ct.jpg

hier zie je het werkschipje in de plamuur en de eerste laag verf. wees maar niet bang, het stukje hout wat er op licht zit niet vast aan de lak want die is al droog:cool:
imag0014d.jpg

en dan terug naar het ponton, ik heb juist de voor- en achterkant er op gelijmd. en weer met een nageltje verstevigd.
imag0015x.jpg

hier de achterkant.

en de aandachtige lezers zullen ook zien dat de bovenkant er ook is opgelijmd:schrik:

straks schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, schuren, plamuren, enz...
en als het een beetje meezit wil ik hem ook nog 1 keer verven. als ik niet in slaap val:D

prettig weekeind!

hey brecht,
dat begint er op te lijken :)
wat heb jij voor plamuur?
ik moet ook gaan plamuren dus :)

maarrrrr waarom twee schuine kanten????!!!!

[edit] foto [/edit]

full

Laatst bewerkt door een moderator:
waarom zijn bananen krom???? gewoon omdat het zo is. de achterkant is trouwens niet zo schuin en hoog als de voorste. en mijn Brecht I is ook zo dus dacht ik dan doe ik het ook maar ;)

Back