zwarte zee

Hoi Brecht,

Je bent weer mooi opgeschoten.
En je gaat de goeie kant op.

Vind het jammer dat je hebt doorgezet met die gele kleur,

Uploaded with ImageShack.us
Revell verkoopt hier in Nederland kleine blikjes verf, daar zit wel een kleur tussen die er meer op lijkt, en anders twee potjes bij elkaar gieten, doe ik ook wel om een goede kleur te verkrijgen.

En nu heb ik nog een dingetje waar ik versteld van stond, je hebt op de kont een sticker geplakt van "Zwarte Zee", maar je hebt hem ipv op de zijkanten, gewoon helemaal achterop gezet, terwijl ik op je alderlaatste foto een geel plankje zie liggen, en wat ligt daaronder? Juist, de orginele stickers, Waarom heb je het zo gedaan?

Uploaded with ImageShack.us

Hier horen de stickers te zitten.

Succes er verder mee!

Jan

als ik de verf tegen kom smeer ik die er op (moet dan toch maar 1 laag)
en van die stikker, de originele ging niet goed omdat ze niet mooi plakken.
imag0018og.jpg

zie je, dat stoorde me echt enorm en ik vind ze personlijk mooier op de achterkant staan dan op de zij kant daar komt de naam al op vanvoor.

grtn Brecht

Brecht, ik vind dat je dat zelf mag weten.
Aan de ene kant bouw je de zwarte zee en dan zou je het origineel moeten volgen, maar aan de andere kant:
Het is jouw boot en als jij er een goed gevoel bij hebt moet je het doen zoals je zelf wilt.

Ik zag pas geleden nog een fregat langs komen ergens hier, op basis van een ZZ... Dat kan natuurlijk ook.
Mijn eerste ZZ gaat ook bepaald niet helemaal op het origineel lijken, wegens praktische bezwaren. Ik ga hem gewoon "Grijze Zee" noemen, ben ik van dat geleuter af :D

hahahahaha, ja eigenlijk goed idéé.
maar ik wil ze toch een klein beetje op de zwarte zee laten lijken.
als ze toevallig langs de zwarte zee vaart dat je toch kan zeggen oo hij lijkt er op.
maar dat zal hopenlijk niet gebeuren, hij is nogaltijd een opp.schip en geen duikboot ;)

Ik zag pas geleden nog een fregat langs komen ergens hier, op basis van een ZZ... Dat kan natuurlijk ook.
Mijn eerste ZZ gaat ook bepaald niet helemaal op het origineel lijken, wegens praktische bezwaren. Ik ga hem gewoon "Grijze Zee" noemen, ben ik van dat geleuter af :D

Setsunakeade, jij bedoelde deze zeker?:

DSC00554-1_zps2c98056b.jpg

Die is in mijn bezit
op basis van de houten zwarte zee.

Hoogstwaarschijnlijk komt deze in het verkooptopic te staan

Groeten Dyon.

hallo,

ik ben juist naar de winkel gegaan en heb een nieuwe soldeerbout gekocht, de oude was nog niet kapot maar soldeert ook niet meer geweldig
b8394067e47ca49cbcc3c7ca5857eeaf613c5b93.jpg

dit is het apperaatje, supper klein en supper handig ik heb hem al geprobeert en hij soldeert veel beter dan mijn oude! ook zit er een handig opbergluik in
d0c4f52a03d77fd596828767acb211d0f99f3a72.jpg

11 euro bij de lidl! echt een aanrader!

grtn Brecht

Nou, kijk. Dat is nou wat ik bedoel; kost maar een beetje extra ten opzichte van een bouwmarkt-boutje en soldeert stukken beter. Vooral de regeling vind ik persoonlijk fijn. Die van mij heeft ook nog digitale temperatuuraflezing (en bijregeling natuurlijk); ik soldeer normaal op 309 graden C, maar als ik bijv. stroomdraden in een XT60 blokje wil solderen (veel massa dus veel verwarming nodig) dan draai ik hem omhoog naar 350C oid. Heel fijn. Veel plezier ermee!

@Myangel: Ja, die bedoel ik! Wat mij betreft een geslaagde ombouw.

@Brecht: Mijn "Grijze Zee" blijft ook aardig dicht bij de originele ZZ/WZ hoor, maar omdat de basis niet helemaal juist is (te kort achterdek, geen ruimte om het roerwerk onderdeks kwijt te raken etc) gaat het botweg niet lukken om 100% getrouw te komen, voor zover dat uberhaupt mogelijk is natuurlijk. En dat maakt me ook niets uit; ik heb nog 3 rompen liggen dus als het aan mij ligt komen er vanzelf ook nog een échte ZZ en WZ bij, en ik heb voor romp 4 (of eigenlijk romp 2...) nog een ander leuk plannetje...

leuk als je zoveel rompjes hebt liggen! ik ben benieuwd.

hallo deze voormiddag heb ik al wat gedaan:
mijn kelder opgeruimt.
acuarium schoon gemaakt.
stuk van de reeling van de zz gemaakt.
imag0028wr.jpg

en het bootje opgehangen.
imag0029sl.jpg

imag0030vz.jpg

straks ga ik de leds halen die ik nog nodig heb en de kleefbandjes voor de romp en de woning.

grtn Brecht

Hoi Brecht,

Goed bezig geweest!

En je ruiten in de brug zijn zo een stuk beter, helemaal Toppie!

En je sloep hangt er ook goed bij, heb ik toevallig ook gedaan, de sloepen aan de davids verbonden, geeft gelijk een "voller' gezicht;)

Maar hoe wil jij de steunpijpen van de davids er nu nog onder zetten?
Lijkt wel dat je de davids te ver naar achteren hebt staan.

Jan

Back