zwarte zee

Ziet er goed uit;)

Zo te zien zit je waterlijn er aardig recht op!
Gellukig maar , want er is niks lelijker dan een waterlijn die aan de
voor-en-achterkant omhoog loopt.

Maar jij hebt het toppie voorelkaar:D

Jan

dank u, maar de waterlijn was al getrokken door MYAGEL. maar ik heb ze wel een beetje aangepast.

voor de schoorsteen zal ik wel proberen om het goed te krijgen!

grtn Brecht

idd kade,trouwens,kreeg jij die tip OOK niet van mij hahahahhahahaha
Yups, kan je ook teruglezen in datzelfde verslag ;)

Brecht, wat je kan doen is de schuine kant bovenop even overnemen op papier zodat je een malletje hebt en dat uit dun triplex nabouwen, en vervolgens de schuine kant van de huidige schoorsteen af snijden/zagen/schuren. Daarna je triplex randje er op bouwen (evt met een valse bodem er in om meer lijmoppervlak te krijgen en voor het gemak) en de pijpjes er in.

ik zal het proberen, gisteren even de leds aan het solderen todat mijn soldeerbout opeens uitviel en niet meer wou verwarmen:( daar gaat mijn feest geld:mad: ook heb ik de schroefas terug ingegoten met pollyester. maar nu heb ik een vraag: hoe kan ik de kabels van de lichtjes naar de romp krijgen zonder dat ik daar supperlange draden aan moet maken om mijn bovenbouw er af te halen. ik heb wel al eens iemand met een stekker van een pc maar dan denk ik weer die pinnetjes ga je toch telkens plooien met hem er op te zetten. iemand sugesties???

grtn Brecht

(...)todat mijn soldeerbout opeens uitviel en niet meer wou verwarmen:( daar gaat mijn feest geld:mad: (...)

grtn Brecht
Ik zeg: Garantie. Ik weet niet hoe lang je hem hebt, maar in de regel mag je er van uit gaan dat er toch minstens een jaar garantie op zit. Dus even bonnetje zoeken en terug ermee.

WBT draden voor de verlichting: Computerstekkers zijn wel aardig handig voor dit soort laagvermogenstoepassingen. Als je zorgt dat je opbouw er zowiezo maar op één manier op past zou dat, na wat goed uitlijnen, best goed moeten gaan.
Misschien even bij Baggeraar opvragen hoe hij dat netjes heeft gedaan?

Zoiets Brecht.
full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
oké dan toch maar zo'n stekker. vandaag zijn de examens voorbij, ik ga morgen naar brussel voor 4 dagen daar gaat ook zeker gebouwd worden maar daar heb ik geen internet dus na het weekend zal je foto's zien. straks ga ik naar raf voor bolders te draaien dan kan ik het voordek afwerken!

@setsunakaede
er zit geen garantie meer op want die is ongeveer 10 jaar oud (was nog van mijn vader)

grtn Brecht

hallo,

ben net terug van Raf, we hebben 1 boldertje gemaakt om daar dan weer een mal van te maken en we hebben die rol voor vanachteren gedraad.
imag0001e.jpg

dit is het boldertje waar ik straks een mal van ga maken.
imag0002ch.jpg

hier zie je die rol samen met het stukje voor op de neus (ik weet niet hoe het heet) die potjes en die spuit is voor een malletje.

grtn Brecht

Ik heb thuis zo'n speeltje staan:
Aoyue 937 soldeerstation
Dat werkt super fijn, temperatuur geregeld...
Ik zou, als je er toch geld tegenaan moet gooien, even investeren in een fatsoenlijk te regelen stationnetje. Dat werkt zo veel lekkerder dan een goedkoper simpel boutje... En er zijn genoeg leuke soldeerstations op de markt, in verschillende prijsklasses.

bedankt voor de link!

ik ben net terug van Brussel en heb veel gedaan:

ik heb het roer steviger gemaakt door er een houten balkje er onder te zetten.
voor
img0520bs.jpg

na:
img0555zk.jpg

de sleepbogen geplaatst en de boeing.
img0554na.jpg

img0553gh.jpg

ook de kraan voor het werk vlot is gemaakt (die kan draaien)
img0552r.jpg

img0551gq.jpg

de boeing voor de voorste mast gemaakt
img0549ib.jpg

en nog een totaal plaatje:
img0547fu.jpg

dit was het, fijne feestdagen aan iedereen en veel bouwplezier in het nieuwe jaar!!

grtn Brecht

Hee Brecht!

Je bent weer lekker bezig geweest zie ik wel,
al een mooie set verder;)

Je boeisel heeft trouwens wel een apparte vorm gekregen:oops:
Of het komt mischien omdat het nog in de houtkleur is.

Jan

Bedankt voor de positieve reacties, Jan, hoe bedoel je? Op het plan staat het zo.

De Boeing en de romp staan al in de plamuur en zwarte verf.

Foto's volgen nog

Grtn brecht

hallo,

ik ben net klaar met een groot klussje namelijk het rood bijwerken en de overgang van zwart naar rood mooi strak maken, omdat mijn schilderstape toch niet zo goed is voor te schilderen moest ik het met de hand doen. 1 uur werk maar ik ben wel heeeeel teverden van het resultaat! ik moet nog een paar minisculle vlekjes bijwerken met zwart maar het komt goed!!!
foto'tjes:
imag00063.jpg

imag00053.jpg

nu wil ik jullie mening, zou ik het geel zo laten (wel met een tweede keer natuurlijk) of zou ik er zwart of rood bij doen of ze alle twee.
imag00043.jpg

grtn Brecht

hey brecht,

ik zou het geel zo laten, steekt lekker af.
Hoe is die origineel dan?
Lekker bezig zo, ziet er al goed uit!

Brecht, Welke kleur je het maakt is geheel aan jouzelf, ik persoonlijk ga voor de allerlaatste "versie" van de Zwarte Zee. hierbij zijn veel dingen (zoals o.a de achterste mast) geheel of gedeeltelijk zwarte gemaakt.

Ik denk dat Jan bedoelt dat je Boeing zo recht omhoog staat, ipv licht naar binnen wijzend zoals bij het origineel.

Back