zweefvlieger kopen BEGINNER!

• Topicstarter Topicstarter bartpower
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
B

bartpower

Guest
hallo;Ra
ik doe sinds een paar maanden aan RC modelbouw.
mijn voornaamste doel is mijn nieuwe aanwinst: de Thunder Tiger Raptor 30 Brandstof heli.
ik kan er nog niet mee vliegen, maar ben druk bezig.
dit doe ik samen met mijn pa, die er ook een heeft.

nu lijkt het ons leuk om ook iets te hebben waarmee we in de vakantie ook leuk kunnen vliegen.
een zweefvliegtuig lijkt ons er wel leuk bij.

we zoeken een beetje een simpel ding, maar niet te simpel.
we willen een goede kwaliteit, maar crashbestendige zweefvlieger met propellor.

we zoeken er een rond een prijsklasse van 100-200 euro.
en dat kan: want ik zag bij mijn rc vlieg leraar een hele mooie zweefvlieger van tempex 4 tot 6 kanalen ofzo dacht ik, voor 100 euro zei hij.
ik weet het typenummer niet of een merk, maar kan er iemand mij een goede aanraden?

Bedankt

MvG; Bart Boer

mm... even kijken op internet, bedankt voor je reactie.

mm....

das gek
ik heb geen een site waar er een goede beschrijving staat bij dit vliegtuig en waar jke hem kunt kopen.
das raar.

heeft er iemand een goede site?
wie zoekt zult vinden, maar na 20 minuten zoeken en geen ene ruk vinden ben ik het wel ff zat xD

ik vind hem wel... kost alleen ff tijd, maar ik kom er wel uit.
dit lijkt sprekend op het model vliegtuig die mijn leraar ook heeft.

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
als je een houtbouw kistje zoekt met een NAAM, dan is de "amigo III" van graupner.
heeel simpel te besturen. alleen hoogte en richting.
is een bouwdoos. dus lekker knutselen voor het vliegen, zodat je hem volledig kent.

hij is wel ietsje duurder als een easyglider.
en niet elektro, maar aan een hoogstart elastiek heb je uuuuren fun.
hij ligt als beginnerkistje met zijn prestaties heel hoog aangeschreven.
zelfs gevorderden beleven er veel plezier aan.

iets anders wat ook nog simpel is en zelfs ARF (almost ready to fly) dat is de FLING... hier op het zweefforum zijn er topics van.
je hebt de kleine fling van ik dacht 1m50? en de grotere van 2m spanwijdte.
deze is niet duur, heel licht, en makkelijk te vliegen.

zelf wil ik de 2meter fling.

je moet alvast een zwever kopen met genoeg Vstelling in de vleugel.
dit wil zeggen dat de vleugel geknikt is onder een aantal graden.
dit geeft de zwever stabiliteit, en komt bij een stuurfout veel makkelijker "vanzelf" terug in neutrale positie.

maar er staan ook nog veel leuke 2de hands kistjes op het net.
voor weinig geld, en dan ben je niet zo in je portemonnee geraakt als je hem crashed.
even wat bladeren , en als je wat ziet wat je leuk lijkt , de link hier kopieren. mensen genoeg die hun ervaringen en raad kunnen geven over de toestellen ;)

wow jongens.
te gek wat een reacties!

hout vind ik niks, 2e hands heb ik liever niet met RC spul.
ik vind de tips van richard en de BOM(!) en firefox erg nuttig, de andere trekken mij persoonlijk niet zo heel erg.

met die links kan ik wat, gaaf!

ik zal dit bericht aanpassen als ik wat meer weet

Laatst bewerkt door een moderator:
Bij Staufenbiel kun je een echte en een neppert kopen. Staat ook een beschrijving bij. Easyglider is een, zoniet de goede keus.

de Easy Glider Pro is volgens mij de beste keus.Ik vlieg daar nu 2 maanden mee en heb er al heel veel plezier aan gehad!:)

als je hout niets vind, dan zijn er meer dan 1000 beginners toestelletjes :)

eens googlen op dat type toestel, en je zal wel wat uitgebreider kunnen kijken bij afbeeldingen.
gewoon even "EPP glider" intypen, en dan krijg je redelijk wat te zien bv...

haha ja ik ken in ieder geval niet zeggen dat er zo weinig keuze is :D

ik denk inderdaad dat de Multiplex Easyglider Pro de beste keuze is, aangezien ik er veel positieve reacties over lees!

Bedankt, Bart

Vergelijkbaar is ook de Graupner Junior S
Heb ik zelf ook een gehad vloog erg prettig met T-staart(minder kans op beschadiging)
zelfde prijsklasse
Even op dit forum kijken naar het draadje hier over

Vergelijkbaar is ook de Graupner Junior S
Heb ik zelf ook een gehad vloog erg prettig met T-staart(minder kans op beschadiging)
zelfde prijsklasse
Even op dit forum kijken naar het draadje hier over

ik zou juist zeggen dat een Tstaart kwetsbaarder is, zeker voor een beginner die niet altijd even zuiver vliegt en land :)
we weten uit ervaring allemaal dat een Tstaart nogal graag breekt aan het einde van de romp, net aan de overgang van het kielvlak.

Huh, t-staart is mijns inziens juist minder kwetsbaar, vooral bij schuim kisten. Maarmisschien maak ik een denkfout.

Huh, t-staart is mijns inziens juist minder kwetsbaar, vooral bij schuim kisten. Maarmisschien maak ik een denkfout.

Wel of geen T staart maakt toch niks uit voor een beginner. Hij is alleen een heli gewend (en dat bedoel ik niet verkeerd) en wil alleen een kistje dat makkelijk vliegt, waar je niet snel op uitgekeken bent en toch uitdaging genoeg heeft. Als hij die MPX easyglider kan vliegen heeft hij genoeg ervaring om met welke staart dan ook te vliegen.
(Sorry komt een beetje rot mn strot uit maar ik bedoel het niet kwaad)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back