F
firefox309
Guest
ik spreek over een beginner die voor het eerst gaat zweven.
niet over ervaren piloten zoals ons willem
bij een karrenwiel is een Tstaart zo in 2 deeltjes hoor.
en een kruisstaart vliegt net wat makkelijker.
nu heeft de Tstaart zijn voordelen, maar die kennen we allemaal wel.
maar als beginner raad ik dat niet aan.
ook geen Vstaart, ook al is dat wat beter op hellingen.
maar de Vstaart durft open splijten bij een harde klap als je uit de lucht valt omdat je in stall gaat bij de landing. of net als je te snel wil neerzetten en een smak krijgt.
heb het met mijn cumulus xxl nog meegemaakt laatst.
dus mijn mening persoonlijk. naar zijn noden en voorkeur, is de easyglider pro een toestel waar je goed mee kan leren.
maar het word net wat sneller saai als je wat ervaren raakt.
ik vlieg 3jaar en heb al meer dan 40 kistjes bevlogen, maar de easyglider is helemaal geen uitdaging voor me vind ik.
wel ideaal om te leren vliegen!!! we hebben 2 lestoestellen op de club en beide zijn Easyglider PRO's.
niet over ervaren piloten zoals ons willem

bij een karrenwiel is een Tstaart zo in 2 deeltjes hoor.
en een kruisstaart vliegt net wat makkelijker.
nu heeft de Tstaart zijn voordelen, maar die kennen we allemaal wel.
maar als beginner raad ik dat niet aan.
ook geen Vstaart, ook al is dat wat beter op hellingen.
maar de Vstaart durft open splijten bij een harde klap als je uit de lucht valt omdat je in stall gaat bij de landing. of net als je te snel wil neerzetten en een smak krijgt.
heb het met mijn cumulus xxl nog meegemaakt laatst.
dus mijn mening persoonlijk. naar zijn noden en voorkeur, is de easyglider pro een toestel waar je goed mee kan leren.
maar het word net wat sneller saai als je wat ervaren raakt.
ik vlieg 3jaar en heb al meer dan 40 kistjes bevlogen, maar de easyglider is helemaal geen uitdaging voor me vind ik.
wel ideaal om te leren vliegen!!! we hebben 2 lestoestellen op de club en beide zijn Easyglider PRO's.