zweefvlieger kopen BEGINNER!

• Topicstarter Topicstarter bartpower
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
ik spreek over een beginner die voor het eerst gaat zweven.
niet over ervaren piloten zoals ons willem ;)

bij een karrenwiel is een Tstaart zo in 2 deeltjes hoor.

en een kruisstaart vliegt net wat makkelijker.

nu heeft de Tstaart zijn voordelen, maar die kennen we allemaal wel.
maar als beginner raad ik dat niet aan.
ook geen Vstaart, ook al is dat wat beter op hellingen.
maar de Vstaart durft open splijten bij een harde klap als je uit de lucht valt omdat je in stall gaat bij de landing. of net als je te snel wil neerzetten en een smak krijgt.
heb het met mijn cumulus xxl nog meegemaakt laatst.

dus mijn mening persoonlijk. naar zijn noden en voorkeur, is de easyglider pro een toestel waar je goed mee kan leren.
maar het word net wat sneller saai als je wat ervaren raakt.
ik vlieg 3jaar en heb al meer dan 40 kistjes bevlogen, maar de easyglider is helemaal geen uitdaging voor me vind ik.
wel ideaal om te leren vliegen!!! we hebben 2 lestoestellen op de club en beide zijn Easyglider PRO's.

haha jullie hebebn er veel verstand van, ik snap die verhalen niet :D

wel weet ik dat ik een pro ga kopen denk ik

ervaring leert ons veel dingetjes ;) zo ook dat een grote zware (naar de grootte toch licht natuurlijk) zwever hebt, dan is een stuurfout bij het landen vaak erger in schade dan een licht toestel.

iets wat licht is valt ook zachtjes en met minder geweld eh :)

dus hou het klein (tot 2m) en licht.
dat is ten eerste goedkoop.
ten tweede ook nog makkelijk te vervoeren.
de PRO is dan een goede keuze als eerste toestel.

ervaring leert ons veel dingetjes ;) zo ook dat een grote zware (naar de grootte toch licht natuurlijk) zwever hebt, dan is een stuurfout bij het landen vaak erger in schade dan een licht toestel.

iets wat licht is valt ook zachtjes en met minder geweld eh :)

dus hou het klein (tot 2m) en licht.
dat is ten eerste goedkoop.
ten tweede ook nog makkelijk te vervoeren.
de PRO is dan een goede keuze als eerste toestel.

Mee eens ...sommige keuzes berusten op smaak indien technische verschillen minimaal zijn

Er staat nog steed een easyglider te koop op MBF. Dit is wel een electric en geen pro en kost maar 100 euro (vliegklaar) en met typhoon 15/13. Mwah niet slecht?

Mee eens ...sommige keuzes berusten op smaak indien technische verschillen minimaal zijn

inderdaad, nu ik gevorderd ben, heb ik het liefst een Tstaart... die charmes dat het heeft is als de liefde voor het vliegen zelf.

ik heb maar liefst 7 zwevers met Tstaartje :) en 5 met Vstaart.
alleen maar omdat ik ze mooi vind ;)

maar nu keek ik even in het standpunt voor een beginner.

zijn er hier mensen die de easystar van multiplex hebben?
volgens mij ook een gigantisch leuk ding om te vliegen zonder te veel gedoe eromheen, gewoon lekker vliegen... ¿?

zijn er hier mensen die de easystar van multiplex hebben?
volgens mij ook een gigantisch leuk ding om te vliegen zonder te veel gedoe eromheen, gewoon lekker vliegen... ¿?

Ja 't is een topding om mee te leren vliegen:D En als je wilt, kun je er ook lkkr mee raggen (wel brushless motor gebruiken natuurlijk).

Ik heb naast mijn zwevers en Easy Star. Ik kocht hem vooral om makkelijk op de club te kunnen vliegen (motor) je hoeft dan niet een hoogstart oid uit te rollen, en omdat ik er een brevet mee kan halen. Als zwever is de Easy Star wat minder dan de Easyglider, de ES heeft een wat kleinere vleugel en daalt sneller. Maar het is een prima kist om mee te leren vliegen, ik heb mijn eerste vlucht er zelf zonder begeleiding mee gemaakt.

mvg Rick

PS: En hij kost al met al niet veel

fijn om te horen dat het zo'n goed vliegtuig is.
ik koop hem bij mijn brandsotf heli, ik heb niet altijd tijd en zin om ver te rijden om met mijn Thunder Tiger Raptor 30 te vliegen, en dan is dit een uitkomst.

ook leuk om mee te nemen op vakantie!

Laatst bewerkt door een moderator:
eventjes een dubbelbericht.
met welke soort,type, grootte, voltage, ampere batterij vliegen jullie?
en is dat LiPo of wat anders >?

MvG Bart Boer

Bart,
dat is nogal verschillend natuurlijk in welk vliegtuig het moet.

Voor een Easystar of Easyglider kun je een LiPo accu gebruiken met 2 of 3 cellen (7,4V of 11,1V).
Capaciteit (mAh) kies je afhankelijk van de beschikbare ruimte in het toestel en het gewenste vlieggewicht.

Mocht je een goedkope, zeer goed vliegende cloon van de Easystar zoeken, kijk dan eens bij het electro vliegtuigen gedeelte op dit forum naar de Clouds Fly/ Floater Jet.

Laatst bewerkt:
Amperage is afhankelijk van de beschikbare ruimte in het toestel en het gewenste vlieggewicht.

Ik neem aan dat je hier de capaciteit van de accu bedoeld. Hoe groter het formaat van de accu, hoe groter de capaciteit (meestal) is. De capaciteit wordt uitgedrukt in mAh (milliAmpere Uur) of Ah (Ampere Uur).

Ik neem aan dat je hier de capaciteit van de accu bedoeld. Hoe groter het formaat van de accu, hoe groter de capaciteit (meestal) is. De capaciteit wordt uitgedrukt in mAh (milliAmpere Uur) of Ah (Ampere Uur).
oeps, er werd om amperage gevraagd en ik typte dat automatisch over. Natuurlijk bedoel ik Ah danwel mAh.

mensen,

bedankt voor de reacties.
ik wil hem in een easystar douwen, maar hij moet nog wel vooruitkomen en goed vliegen, niet te zwaar dus.
ik heb er echt geen verstand van.
wat raden jullie aan als ik zeg dat ik hem in een easystar wil douwen met weinig gewicht.
LiPo lijkt mij het beste, ik wil rond een kwartier kunnen vliegen met het motortje vol aan.
meer mag natuurlijk ook, maar dan denk ik dat het te zwaar word.

wat raden jullie aan?

Bart

ja dat bedoel ik.
er staan zoveel dingen en tips in, dat ik door de bomen het bos niet meer zie :(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back