Ariel
PH-SAM
HAST
Waar ik mij al eerder over heb verwonderd was het feit dat meer grenen latjes in het bouwpakket zaten dan in de vleugel verbouwd moeten worden.
Dat raadsel is nu voor een gedeelde opgelost.
Een aantal van deze latjes zijn nodig als ondersteuning voor de vleugelligger en achterlijst.
Verrassend vind ik de tipverdraaiing, deze is vrij fors uitgevallen.
Op de foto zijn de opvulblokjes goed te zien. Nu is het wel zo dat door de elliptische vleugeltip en de profielstrak naar een symmetrisch profiel automatisch de achterlijst geleidelijk aan naar de tip toe hoger komt te liggen. Misschien valt het me en zijn het niet meer dan 3 graden.
Morgen maar nameten, want meten is weten!
De tekeningen zijn erg summier, een aantal gekopieerde A3 potloodtekeningen.
Gelukkig staan er her en der wat belangrijke maten op de tekeningen.
Zo duurt de voorbereiding langer dan gedacht.
Ook blijkt nu dat de vleugeltip ribben 2 mm te lang zijn. Even nawerken.
Verder is de rib F1, overgangsrib van recht vleugelstuk naar het elliptische gedeelte erg vaag van vorm. Hoe groot de afwijking is wordt pas later zichtbaar.
Gelukkig steekt het bij een Antiek zwever niet zo nauw, geen mens die zich aan zal storen.
Na ja, ......van Henri weet ik het zo nog niet.
Johannes
Waar ik mij al eerder over heb verwonderd was het feit dat meer grenen latjes in het bouwpakket zaten dan in de vleugel verbouwd moeten worden.
Dat raadsel is nu voor een gedeelde opgelost.
Een aantal van deze latjes zijn nodig als ondersteuning voor de vleugelligger en achterlijst.
Verrassend vind ik de tipverdraaiing, deze is vrij fors uitgevallen.
Op de foto zijn de opvulblokjes goed te zien. Nu is het wel zo dat door de elliptische vleugeltip en de profielstrak naar een symmetrisch profiel automatisch de achterlijst geleidelijk aan naar de tip toe hoger komt te liggen. Misschien valt het me en zijn het niet meer dan 3 graden.
Morgen maar nameten, want meten is weten!
De tekeningen zijn erg summier, een aantal gekopieerde A3 potloodtekeningen.
Gelukkig staan er her en der wat belangrijke maten op de tekeningen.
Zo duurt de voorbereiding langer dan gedacht.
Ook blijkt nu dat de vleugeltip ribben 2 mm te lang zijn. Even nawerken.
Verder is de rib F1, overgangsrib van recht vleugelstuk naar het elliptische gedeelte erg vaag van vorm. Hoe groot de afwijking is wordt pas later zichtbaar.
Gelukkig steekt het bij een Antiek zwever niet zo nauw, geen mens die zich aan zal storen.
Na ja, ......van Henri weet ik het zo nog niet.
Johannes
Laatst bewerkt door een moderator: