Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Gewoon met m'n vingers. Een buisje van 2 mm stelt niets voor.
De truuk van buizen buigen is trouwens dat je er iets in moet doen om knikken te voorkomen: staaldraad, zand, ... In mijn geval had ik het carbon.
De truuk van buizen buigen is trouwens dat je er iets in moet doen om knikken te voorkomen: staaldraad, zand, ...
Nu alles er toch ligt doe ik de rondingen voor stabilo en vleugel ook maar meteen.
Zo zo. 'God' zelf heeft advies gegeven?!Het is goedgekeurd door Johannes, dus geen discussie over nodig.![]()
Deze draad herontdekt en ben nu op pagina 11. Met het kl*** weer van vandaag (in mijn vakantie) verheug ik me op de volgende pagina'sHet leek of het bevochtigde hout de lijm beter accepteerde/ontving. Zou dat kunnen qua theorie? Misschien dat er iets van weerstand is tussen droog hout en natte lijm, die wel overwonnen wordt door het laten inwerken van de lijm, maar met het bevochtigen sla je die stap als het ware over.
Nogmaals: oppervlakkig nat maken én droog deppen.
En alweer op blz 28 -Wat een verhalen brengt dit draadje naar boven!
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ron van sommeren
Kleinst verkrijgbare verfrollertje?
Dat is niet authentiek, Ron.Maar wel een goed idee!
Toen ik had besloten de HAST te bouwen was ik me ervan bewust dat in het Nederlandse polderlandschap dicht bij de kust niet veel dagen in het jaar vliegbaar zijn voor de HAST.
Maar vandaag heb ik het gewaagd.
Daar zal je hart wel iets sneller van zijn gaan slaan denk ik.
Mooi dat hij ook dit kan doorstaan, blijkt wel hoe sterk hij is zoals jij hem gebouwd hebt, de ontwerper heeft hier vroeger volgens mij geen rekening meegehouden.
Wel aparte beelden in de polder maar ook uniek
Ik hoop hem snel eens te zien vliegen
groet
Terence
Daar zal je hart wel iets sneller van zijn gaan slaan denk ik.
Misschien moet je een Clipped Wing Hast maken.![]()
Zonder vleugels? Ik heb respect voor je bouwkunsten, maar begin nu ook erg respect te krijgen voor je vliegkunsten!Één tel later dwarrelden de twee vleugels naar benden. Direct daarna had ik de sleeplijn losgekoppeld en kon nog net op ons vliegveld keurig landen.
...het ging allemaal erg snel. De HAST was nog geen twee seconden uit mijn hand en de vleugels begonnen te flutteren. Één tel later dwarrelden de twee vleugels naar benden....
Het ging allemaal erg snel. De HAST was nog geen twee seconden uit mijn hand en de vleugels begonnen te flutteren.
Één tel later dwarrelden de twee vleugels naar benden. Direct daarna had ik de sleeplijn losgekoppeld en kon nog net op ons vliegveld keurig landen.
De onderdelen werden door een clublid opgehaald en bij mij gebracht. Hij vond het een bizarre gebeurtenis. :shock:
Johannes