Zwei Antik Segler

Ik heb al veel verhalen gehoord Johannes, maar deze van jou slaat alles ;-).
Hoe groot zijn die tongen dan wel niet ??

Groeten,

Paul.
 
Aurectar, inderdaad ben ik op zoek naar de uiterste grens.
Maar niet roekeloos, want dit toestel heb ik met veel liefde gebouwd en ben er zeer aan gehecht.

Omdat antiek modelvliegtuigen voor mij nieuw zijn probeer ik zo snel mogelijk vertrouwd mee te raken.

Het is net als bij een huwelijk. Daag je partner uit en je leert hem kennen!

Eerlijk gezegd vind ik elastiekstart voor de HAST minder geschikt.
Natuurlijk gaat dat prima met een passend hoogstart set, maar hoog zal hij ermee niet komen.

Elke startmethode is geschikt voor de HAST mits je de airspeed onder controle houd!
Dat hebben inmiddels alle HAST bezitters die ermee vliegen aan den lijve ondervonden. :rolleyes:

full


Johannes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dan is de fietslier mss een uitstekende startmogelijkheid? :) trouwens, het blijft een prachtig toestel!
 
Ik heb al veel verhalen gehoord Johannes, maar deze van jou slaat alles ;-).
Hoe groot zijn die tongen dan wel niet ??

Dit zijn de tongen!
full








Op die bewuste dag waren vele clubleden aanwezig en getuige van dit incident.

Het fluttergeluid was indrukwekkend.

Nu weet ik waarom mijn HAST dit overleeft heeft en andere niet.
Mijn vleugels zaten alleen klem op de vleugeltongen en konden zichzelf bevrijden van de flutter marteling.

Alle andere HAST bezitters hebben de vleugels nog extra geborgd.
Bij het AMD Treffen zag ik dat iemand de vleugels met inbusschroeven en weer iemand anders met lucifers geborgd had.

Johannes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oei, dat zijn beste wappers.
Kan me er nu iets bij voorstellen dat hij hangen bleef met de juiste snelheid. Maar je hebt volgens mij ook wel erg veel geluk gehad dat ie stabiel bleef..

Mooi dat ie heel gebleven is want het is een uitzonderlijke kist!
Ik heb zelf ook een band met mijn oude beestjes, heb liever dat er een ''nieuwe'' de grond in gaat dan een van mijn oudjes...


Groeten,

Paul.
 
Oei, dat zijn beste wappers.
Kan me er nu iets bij voorstellen dat hij hangen bleef met de juiste snelheid. Maar je hebt volgens mij ook wel erg veel geluk gehad dat ie stabiel bleef..

Mooi dat ie heel gebleven is want het is een uitzonderlijke kist!
Ik heb zelf ook een band met mijn oude beestjes, heb liever dat er een ''nieuwe'' de grond in gaat dan een van mijn oudjes...


Groeten,

Paul.

Paul, dat zie je goed. Het was uiteraard puur geluk dat het zo goed is afgelopen.

Johannes
 
Ook veel geluk dat je allebei je vleugels bent verloren. Als er één blijft zitten is het resultaat veel minder mooi weet ik uit ervaring :rolleyes:
 
de jimiet

.

Omdat antiek modelvliegtuigen voor mij nieuw zijn probeer ik zo snel mogelijk vertrouwd mee te raken.

Het is net als bij een huwelijk. Daag je partner uit en je leert hem kennen!

Johannes

Johannes,

Wat betreft het huwelijk zal ik je 100% bijtreden.
Je kan gerust je partner eens uitdagen om hem beter te leren kennen.
Op voorwaarde dat je de limiet kent, natuurlijk.

Nu je weet wel wat ik bedoel ;).

Ik was enkel wat bezorgd, begrijp je.

Mvg,
Aurectar
 
Johannes,

Wat betreft het huwelijk zal ik je 100% bijtreden.
Je kan gerust je partner eens uitdagen om hem beter te leren kennen.
Op voorwaarde dat je de limiet kent, natuurlijk.

Nu je weet wel wat ik bedoel ;).

Ik was enkel wat bezorgd, begrijp je.

Mvg,
Aurectar

De limiet zal ik nooit overschrijden want het gevoel van respect is bij mij volledig aanwezig. :D

Johannes
 
:teacher:Dit draadje vliegt de verkeerde kant op (met of zonder vleugels).......
 
Ik ben erg blij met mijn transportkist!

Ze heeft inmiddels haar diensten bewezen als transportbescherming.
Maar ook om de HAST tegen een regenbui te beschermen.

Bij de laatste ACK wedstrijd heb ik de kist ook als zitbank gebruikt. :D
Dus hoefde ik geen klapstoel het weiland in te slepen.

full


full


Johannes​
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top