Nou heb ik iets raars voor....
vorig weekend mijn lipo's geladen, 3s2200 met de lipo lader.
netjes zoals het hoort. met PQ balancer bordje - ik dacht dat dit toch het juiste was ? (Hyperion lipo)
Ik ben niet kunnen gaan vliegen op de laatste moment, en vandaag kijk ik alles na en een van de lipos redelijk boller.
Als ik de folie van het pack wegsnij, zie ik een beetje 'lucht' in de cellen. Het lijkt dat de alu folie niet strak plat meer zit, met een luchtbel onder en ik kan met de vingers er een deukje in duwen.
Is dit was jullie met opgeblazen lipo bedoelen? Ik heb dit nog nooit gezien... (ik neem toch geen risico's en ga deze wegdoen)
De andere lipo lijkt het niet zo erg te hebben, maar toch misschien een beetje. Ik vergelijk het met nieuwe HK lipo's die (nog nooit gebruikt) mooi strak staan. (ook die dag geladen met JST bordje)
De accu's zijn een jaar of 2 oud en hebben nooit overbelast geweest (of te laag ontladen) , noch ga ik heel vaak vliegen dus heel veel cycle hebben ze niet gehad (misschien 30? ik tel dat niet echt)
Aan het veld laad ik wel met 2C.
Ik heb nog nooit een gezwollen lipo gezien dus ik vroeg me af of dit nu een was?
Zou dat slijtage kunnen zijn dat me nooit opgevallen is (nu wel met de nieuwe HK ernaast) ?
Patrick
vorig weekend mijn lipo's geladen, 3s2200 met de lipo lader.
netjes zoals het hoort. met PQ balancer bordje - ik dacht dat dit toch het juiste was ? (Hyperion lipo)
Ik ben niet kunnen gaan vliegen op de laatste moment, en vandaag kijk ik alles na en een van de lipos redelijk boller.
Als ik de folie van het pack wegsnij, zie ik een beetje 'lucht' in de cellen. Het lijkt dat de alu folie niet strak plat meer zit, met een luchtbel onder en ik kan met de vingers er een deukje in duwen.
Is dit was jullie met opgeblazen lipo bedoelen? Ik heb dit nog nooit gezien... (ik neem toch geen risico's en ga deze wegdoen)
De andere lipo lijkt het niet zo erg te hebben, maar toch misschien een beetje. Ik vergelijk het met nieuwe HK lipo's die (nog nooit gebruikt) mooi strak staan. (ook die dag geladen met JST bordje)
De accu's zijn een jaar of 2 oud en hebben nooit overbelast geweest (of te laag ontladen) , noch ga ik heel vaak vliegen dus heel veel cycle hebben ze niet gehad (misschien 30? ik tel dat niet echt)
Aan het veld laad ik wel met 2C.
Ik heb nog nooit een gezwollen lipo gezien dus ik vroeg me af of dit nu een was?
Zou dat slijtage kunnen zijn dat me nooit opgevallen is (nu wel met de nieuwe HK ernaast) ?
Patrick