Zwembad gezocht

Discussie in 'Duikboten' gestart door Barthez, 21 mei 2007.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    14.830
    Locatie:
    As,België
    hallo

    op het filmpje zie je dat ik OP een veldje van algen lig (puur toeval)want zo diep kan je echt niet kijken (5 meter)vooral een grijze boot zie je dan niet meer
    het tweede filmpje is mark zijn O scootertje en die duikt daar eventjes naar de 2.5 meter met dat kleine ding
    verleden week zondag is hij zelfs naar de 4 meter geweest
    en dan zeggen dat die romp zo dik is als een blaadje wc papier van de aldi

    de verklaring van kloppertjes vind ik aanneem baar
    er zit overal druk behalve op de kant waar hij op de bodem ligt
    hij wordt dus als het ware tegen de bodem gedrukt door het water

    Hein mijn duik naar die 5 meter is onder begeleiding van duikers gedaan
    want zonder hun was het zeker verkeert afgelopen en zat de u2540 met de kop in het zand

    er was afgesproken dat ik langzaam(2 tipjes op de trim)naar 4 meter zou duiken daarom zie je de props ook zo langzaam draaien
    op 4 meter hebben ze met van die sterke lampen geflitst zodat ik terug wat leeg kon blazen om de boot wat te remmen want ik had geen idee van de daal snelheid van de boot op dat ogenblik
    de laatste meter is dus heel langzaam gegaan en zo is de u2540 zachtjes op de zand bodem geland
    na dat ze lichtsignalen hadden gegeven dat ik op de bodem lag heb ik de crono op de zender gestart en ben 1 minut blijven liggen
    dan heb ik de tank met tussen pauzes van 10 sec geleegd en ben beginnen varen wat goed te zien was op de film
    en zo ben ik terug naar de oppervlakte gekomen
    zonder problemen
    als ik de boot terug onderwater zag varen heb ik terug wat vol gepompt om niet als een kurk boven water te schieten want dat is geen mooi gezicht
    je ziet de boot tot een meter of 3 behoorlijk
    na controle was er geen enkle druppeltje water in de wtc te bespeuren dank zei jouw lijm en de nieuwe O ringen van brammer

    naar 9 meter wil ik alleen met een heel klein speciaal voor deze operatie ontworpen bootje dat niet samen gedrukt kan worden
    en dat door een moederschip naar 5 meter wordt gebracht
    kamera en besturing gaat via een kabel gaan
    bekijk het zoals in de film "the abbis"wat echt wel een mooie film is
    daar duikt junior ook de diepte in met een wat minder gelukkige lading aan boort

    groeten raf
     
  2. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Hallo,

    @Raf,

    Zelf ben ik vanaf 19 juli op vakantie en ben dus niet in staat naar het zilvermeer te komen op 22 juli.

    Wat betreft de Galderse meren, daar zijn nu 5 gegadigden voor:

    Jos
    Joop.
    Ronald.
    Douglas.
    Mathijs.

    Wat denken jullie van 18 of 19 Augustus of eventueel de week erop de 25ste of 26ste.

    Ronald, ik ben zelf wezen kijken langs parkeerplaats P2. Daar is er een langszaam aflopende bodem tot een meter of 5 uit de kant waarna het ineens een heel stuk dieper wordt. Nadeel van die locatie is dat er maar beperkt toegang tot het water is. Voordeel is wel dat er daar geen zwemmers/recreanten zijn die stof op kunnen blazen.

    Zelf kan ik naast een duikuitrusting wel voor een onderwater fototoestel en (bewakings) cameramonitor e.d. komen. Ik weet niet of er iemand de beschikking heeft over een video recorder (met analoge ingang) en het zou heel mooi zijn als er iemand een agregaatje kon meebrengen. Ook kan ik zorgen voor extra duikers op de boel te begeleiden/filmen. En speciaal voor Joop zal ik ook de eieren met spek regelen.



    Groetjes:

    Mathijs
     
  3. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    Mathijs,

    Schrijf mij onder voorbehoud ook in voor het varen in de Galderse meren (ik krijg op 1 augustus sleutel mijn mijn nieuwe huis en moet op 30 augustus sleutel van het huidige inleveren).
    Ik hoop dat mijn typhoon dan duikklaar is, maar naar 5 meter... neen dank u, dat durf ik toch niet aan.
    Misschien al handig om vooraf aan te geven welke kanalen eenieder heeft zodat we evt reserve kanalen kunnen inzetten.
     
  4. raalst

    raalst

    Lid geworden:
    16 mei 2005
    Berichten:
    1.070
    Locatie:
    onder water
    helaas dat zijn voor mij twee vakantie-weekeinden. in oost nederland/duitsland

    25/26 zou ik evt wel een dagje op en neer kunnen rijden, maar dan kan ik
    de duikspullen (en waarschijnlijk duikboot) niet meenemen...

    Maarre, je krijgt nooit iedereen tevreden, dus gewoon doorgaan !
     
  5. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Ronald

    Ik woon in oost Nederland tegen de Duitse grens,ik kan je dan wel op halen dat wij dan gezamelijk daar naar toe kunnen gaan,laat even weten.

    Gr.Joop
     
  6. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

    Klinkt leuk,zet mij ook maar op de lijst.

    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  7. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Zullen we dan maar de 25ste of 26ste inplannen? Voorkeur voor zaterdag of Zondag?



    Groetjes:

    Mathijs
     
  8. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    het maakt mij niet zoveel uit.

    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  9. Jan de K

    Jan de K

    Lid geworden:
    30 aug 2006
    Berichten:
    984
    Locatie:
    st Michielsgestel
    doe maar de zondag aub
     
  10. Hoi,

    Als RC liefhebber stel ik gratis mijn zwembad [4,5 bij 7 Meter, 1,5 M diep] ter beschikking voor mensen die eens graag een onderwaterfoto willen hebben van hun boot. Heb zelfs ook nog een digitale fotocamera met onderwaterhuis mocht diegene geen onderwatercamera hebben. Helaas is het bad niet groot genoeg om royaal in te varen ben ik bang.

    MVG,

    Michael.
     
  11. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    IK heb geen reacties meer gehoord, zullen we het dan maar houden op Zondag 26 Augustus in de Galderse meren nabij Breda. IK zal direct na mijn vakantie (5 Augustus) nadere gegevens posten.

    Groetjes:

    Mathijs
     
  12. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Mathijs,

    Hoe zwaar moet dat aggregaat zijn, in Watts ,geen kilo's(lol).Ik denk dat ik wel een kan versieren.

    Gr Joop
     
  13. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Joop,


    Mijn monitor gebruikt ca. 210 Watt, de camera 4 watt. Wat een recorder gebruikt weet ik niet maar we zullen al met al geen kilowatts gaan verbruiken.


    Groetjes:

    Mathjijs
     
  14. Ron Keller

    Ron Keller

    Lid geworden:
    29 okt 2005
    Berichten:
    231
    Locatie:
    Rotterdam
    Joop,

    Moch het nauw niet lukken met die aggregaten dan heb ik er nog wel een paar aan de zaak staan.

    Is er ook behoefte aan behangtafels ???????

    met vriendelijke groet,
    Ron.
     
  15. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ik heb een generatortje gekocht van één KW-220 Volt en kan ook 12 Volt met 8 Amp. leveren,dus de accu's kunnen ook worden geladen.Hij is uitgevoerd met een echt HONDA motortje zodat hij het wat langer vol kan houden dan die Chineese dingetjes.En hij weegt slechts 14 Kg.
    Ik zal hem dan ook meenemen voor zijn vuurdoop.


    Gr Joop
     
  16. mdejong

    mdejong

    Lid geworden:
    8 mei 2005
    Berichten:
    545
    Locatie:
    Dordrecht
    Betreffende de Galderse meren als alternatief voor het zwembad, heb ik hier even een nieuw draadje voor gestart.

    Groetjes:

    Mathijs
     

Deel Deze Pagina