zwever zelfbouw depron gezocht

• Topicstarter Topicstarter beemer-san
  • Startdatum Startdatum
B

beemer-san

Guest
dag zwevers.

ik wil jullie topic niet vervuilen, maar hoop toch via deze weg enkele goede info te kunnen krijgen.

sinds geruime jaren vlieg ik met alles en nog wat. nu ik binnenkort op vakantie ga leek het me wel iets om me gedurende een goed maand me te kunnen bekwamen in het zweefvliegen.

liefst van al zou ik een leuk plannetje voor depron bouw gelinkt krijgen ,maximale spanwijdte van 2m ongeveer en de vleugelhelften deelbaar?
motorisering heeft niet echt belang, daar heb ik genoeg van liggen.

ailerons en luchtremkleppen mogen erbij hoor!
zoek gewoon een redelijk snel te bouwen model waar ik veel plezier mag aan beleven.
alle reacties van jullie zijn zeer zeker welkom en hoogst gewaardeerd!

vriendelijke groeten, sven

er is ergens een depron MEEUW maar deze is enkel met motor te vliegen.

ik denk niet dat er depron toestellen zijn die ook nog is presteren. depron is niet het beste materiaal om een profiel in een vleugel te krijgen.
je kan ook ergens een set vleugels nemen, een romp maken met een visstok en een depron staart van 6mm maken... daar een kleine hulpmotor op met klapschroef :) en je bent vertrokken

hee bedankt voor je reaktie fireforx309.
ik zoek wel degelijk een model met brushlessmotor om in te bouwen, kwestie van toch snel op een goede hoogte te geraken en eventueel een handje te helpen als het weer iets minder is.
toch liefst in depron hoor..., met enkele carbonstaafjes erin kan je daar heel aardige dingen mee doen.
we zoeken inmiddels verder....., en ook naar de "meeuw"

groetjes!

Twee meter is veel voor een depron model, en hoe groter je het maakt, des te kwetsbaarder het wordt in de praktijk. Ik zou je eigenlijk aanraden liever een EPP motorzwever te kopen, bijvoorbeeld bij HobbyKing; daar zijn ze van 65 cm tot 230 cm voor niet te veel geld. (Bij voorkeur bij het Duitse filiaal bestellen, want zo'n grote doos trekt aandacht van de douane).

Het is wel degelijk mogelijk om een vrij goede profielvleugel te maken van depron, kijk hier maar eens voor iedeeën: http://www.jomari.de/depronplans/index.php
Er staan kant en klare modellen bij en ook voorbeelden van hoe je een vleugel kan maken. Geen echte zwevers, maar die vleugel is heel geschikt.

Laatst bewerkt:
Een draadje van een Tulix 2000 of DG1000 van Hype

Of een depron (niet voor veel wind) bouw-depron-ask21

Of je koopt zoals Bdoets als zei eentje op HK, prijs valt super mee, een je hebt wel wat keuze in het DE warehouse

hoi de mannen....

spijtig genoeg kan ik niet elke dag op internet om op jullie posts een reaktie te laten, 't is niet dat ik geen interesse betoon, maar ben helaas niet in de mogelijkheid.
daarom dank aan allen die hier links en uitleg hebben geplaatst. ik heb deze links met veel aandacht doorgenomen en achteraf verder doorgelinkt en en ( je weet hoe dat gaat... eindeloos!)
enfin, ik heb uiteindelijk een modelletje gevonden welk prima in depron te bouwen valt en zo'n twee meter vleugelbreedte heeft, met motorizatie natuurlijk.
enkele carbonstaafjes moeten het geheel wat stijver maken en mijn streefdoel is van niet boven de 600 gram uit te komen, alles inbegrepen.
ondertussen heftig bouwende aan dit model, ga ik qua gewicht er niet ver van zitten..
binnenkort zal ik enkele fotootjes hier posten.... kunnen jullie zien dat mijn vraag hier echt wel een reden had.
bedankt allemaal .
groetjes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back