Beste Jan Westerik,
ik waag me er toch aan nog een linkje toe te voegen:
Lamagaan HLG
Naar mijn mening is dit precies wat je zoekt, maar er worden hier inderdaad ook andere even goede alternatieven aangeboden.
Belangrijker vind ik echter het volgende: ik wil er voor pleiten van het project ipv een ''leuk'' project een ''interessant'' project te maken.
Hier bedoel ik mee: als je uitgaat van een goed basisdingetje laat dan leerlingen die daarvoor voelen eens wat expirimenteren.
Adviezen op het forum zijn er over het algemeen op gericht dat het veilig en eenvoudigweg vliegt met weinig eigen inbreng,onderzoek en begrip; doe maar zoals wij en dan gaat het goed.
Voorbeelden: laat iemand nou zo iets toch van triplex maken en ondervind het verschil.
Er is verder een overmatig enthousiasme voor Depron tov balsa op het forum: slaat nergens op, maar maak er eens twee verschillende van en ondervind de verschillen in constructie-eigenschappen.
Je bent hier al direct in een dispuut over wel/geen V-stelling beland: laat twee verschillende leerlingen dat nu gewoon eens proberen!
Moedig leerlingen aan hele andere vleugelvormen te makenop basis van het opgegeven of gelijksoortig modelletje.
En ook heel aardig: maak een extreme hoogdekkervariant en een extreme laagdekkervariant: het zal je verrassen hoe dat uitpakt en het zou wel eens behoorlijk in tegenspraak kunnen zijn met wat hier over op het forum in het algemeen (zonder ook maar eens iets te proberen) over beweert wordt.

Ik wens je veel succes.