Beste meelifters.
Heb een jaar of twee geleden van pure ellende een eigen ontwerp Hückepack gemaakt en gebouwd. Er was niks te koop op dat gebied.
Vanwege een tiental jaren ervaring met ongeschikte vliegtuigen zoals een TC Piper Cub, een QB Monster en nog wat vaags, heb ik alle eigenschappen waar een HP model aan zou moeten voldoen samengebald en het resultaat mag er wezen, het vliegt al die tijd zonder problemen en doet waarvoor hij ontworpen is en nog veel meer.
Ik kan hem bvb gebruiken als snoepjesdropper, para-afgooier en gewoon sleepkist, heb er testen met rookpatronen mee gedaan en kan door een sleephaak aan de onderkant reclameslepen mee oppikken.
Helaas kan ik nog geen foto's plaatsen (moet echt eens aan die homepage beginnen).
Het is een 38cc (geïntegreerde resonantie uitlaat, samen met stille 3-blad prop ruim binnen de geluidsnormen), spanwijdte 240cm, heel groot kielvlak (het "rekje" is gemeen de-stabiliserend, kostte me destijds die Piper), neuswiel (de startstand is daardoor beter voor de zwever), grote flaps (ism met "droop" ailerons)om ook met lichte zwevertjes met weinig snelheid te kunnen vliegen.
Een luik in de romp waar óf snoepies in kunnen of de chute van de para.
Aan het rek zit tevens de sleephaak voor de zwevers(zelfde servo) en zoals gezeid een extra sleephaak aan de onderkant.
Verder geen poespas zoals een flauwekul cockpit, nee, een echt "doel" vliegtuig. En toch issie niet lelijk, vind ik dan tenminste!!
Heb er tot 3,5 m zwevers mee omhoog gebracht, alsmede een 2,5cc racekistje wat moeilijk te handstarten was, chucks, een "nurfluegel"etc.
Een verder "geheim van de smid" is dat er halverwege de vleugel draad steuntjes op de vleugel staan die het gevreesde "aan elkaar plakken" van de beide vleugels verhindert.
Komt omdat de motorkist vleugel aan de bovenkant zuigt en de zwever aan de onderkant een overdruk heeft, bij een beetje wiebelen vinden deze twee elkaar maar al te graag en raken innig verstrengeld in een soort dodelijke zuigzoen, haha.
Hierdoor zijn al de nodige combinaties onbestuurbaar uit de lucht komen zeilen.
Naam is PICKUP, leuk gevonden he.
Richard