Nadeel van die tandwielen op conrad is dat er nog geen gat dwars door zit voor borging. Door het center boren valt niet mee. Maar met wat voorbereiding, goed gekomen.
Al zie het niet goed zitten na montage: maar boutje van M3 erdoor en verzonken cilinderkop. Draad getapt in het tandwiel zelf zodat een moer niet vandoen is. Heel netjes.

Je merkt 8 gaatjes rond de lager. Aan de binnenkant zit een plaatje die de lager vast houd, aan de buitenkant komt er ook ene. M3x6 verzonken boutjes houden die vast. 4 per plaatje, gatenpatronen dus min of meer 45° verdraaid. Niet exact want ze zijn niet rond maar langwerpig dus.
Je zit meteen ook dat ik er gigantisch spatbord op gezet heb, dat zit zo vast tussen de draagarmen:

Dat plaatje achtig onderdeel moest er al tussen om de achterbrug stijver te maken, samen met de alu staafjes. Kheb alleen een nieuwe versie gemaakt, zodat dat spatbord mooi gemonteerd kon worden.
Hij is wat oversized, ziet er als een spoiler uit bijna. Maar bij een eerste testje bleek hij niet te groot: alle modder en stof wordt perfect opgevangen ipv voordien dat alles op het chassis en de electronica terecht kwam. hoera!
Het spatbord is er ene van een kinderfietsje, een stukje afgezaagd. Heel taai en stevig. Paste hier perfect eigenlijk. Net op het randje van breedte, maar kvind het wel ok doordat of ondanks dat het er wat overdreven uit ziet
Ander zicht, voordat de shockstays terug geplaatst zijn. Lager op de achteras ontbreekt ook nog.
Ik vermeld hier niet alle details, want er waren vele kleinigheidjes op te lossen. Maar als er iets niet duidelijk blijkt: shoot.
Hier zie je de achteras met lager die nog kan schuiven.

Dat lijkt niet veel, maar het is echt ruim. 2mm schuiven betekent een cm doorhangende ketting ongeveer. Ik heb een reeks maantjes gemaakt in verschillende diktes zodat de kettingspanning ingesteld kan worden door voor en achter de lager grotere of kleine te steken. Deze worden nadien door een plaatje op hun plaats gehouden, net als de lager. Zo dus:

En met plaatje ertegen, dat alles vast houdt:

Ik steek op de asuiteinden ook telkens zo'n ring met imbus. Eigenlijk zou dat niet hoeven, maar ik vind het een zekerheid dat de draagarmen niet uit elkaar kunnen gaan. Er komt ernorm veel trekken, duwen en torderen op die achterbrug. Hoe stijver en steviger, hoe beter. En het is een mooie afwerking vind ik.
Er zitten telkens afstandsringetjes tussen de lager die in de diepte zit en die borgring. Anders is de imbus niet bereikbaar door dat zwart borgplaatje dat met 4 schroefjes vast zit, al is het maar 2 mm dik.