Oproep Gebruik affiliate codes

Discussie in 'MBF Nieuws' gestart door Burp, 5 okt 2017.

  1. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Als je nou de link bekijkt in post 23 kijk dan vervolgens ook deze eens.

    Dit is de link in post 23


    En deze man kennen de meeste hier ook wel. Gaat dus over de link hierboven (zelfde als post 23)
     
    mig 3 vindt dit leuk.
  2. Baggeraar

    Baggeraar

    Lid geworden:
    31 jan 2010
    Berichten:
    15.448
    Locatie:
    H&NF
    O was dat de info achter die link, dank Martin.
    Dan was het zeker teveel moeite voor meneer J om die link (zoals iedereen doet hier) in het bericht te plaatsen als een video van youtube, want na 5 jaar kan je echt wel weten hoe dat moet/kan.
    Ik blijf het jammer vinden dat je als gebruiker van het forum hier alleen maar zit om aan het forum te verdienen. Nu kan je zeggen dat kennis vergaren ook verdienen is en daar een forum voor bestaat, maar echt geld verdienen hoort niet in je op te komen.
     
  3. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Om het misschien anders duidelijk te maken, ik misgun niemand zijn pleziertjes en inkomsten maar via dit platform is het op deze manier niet toegestaan. Als je dit wel wilt doen, open dan een youtube kanaal en ga naar hartelust reviewen en plaats de linkjes in van de door jouw gebruikte spullen in de commentaren.
     
  4. alm

    alm

    Lid geworden:
    20 jun 2015
    Berichten:
    927
    Locatie:
    Hellevoetsluis
    Iemand die de moeite neemt om een affiliate link te maken heeft duidelijk meer belangen dan alleen maar iemand op dit forum helpen. De eerlijkheid van die persoon kun je dan in twijfel trekken, zeker als er niet bij staat dat die persoon er geld aan verdient (hoe weinig ook). Ik ben het dus eens met het beleid dat affiliate links niet zijn toegestaan op MBF want anders zou je op een gegeven moment de toegevoegde waarde van MBF in twijfel kunnen gaan trekken. Ik zie daarnaast ook liever de achterliggende links staan en geen verkorte links (via verkortingssites) omdat bij deze laatsten niet direct duidelijk is waar deze heen verwijzen.
     
  5. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Dat is een andere discussie inderdaad, want de winkeliers verkopen over het algemeen gewoon dezelfde "troep" uit die lage loonlanden. Dat ze er een andere sticker op plakken wil nog niet zeggen dat het dan maar 4x zo duur moet worden.
     
  6. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Jawel, anders kunnen ze er niet van leven. En normaal gesproken kun je die troep dan eerst aanraken en uitproberen in de winkel, en krijg je er een zinvol advies bij welke troep het beste is.

    Sommige mensen hebben dat er voor over, andere niet. Daarmee is het nog geen oneerbare zaak dat het vier keer zo veel kost.
     
  7. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Zal er heel lang geleden misschien best wel een keer overheen / langsaf gekeken hebben. Geen idee, net als veel anderen klik ik voorwaarden en regels nog al snel weg op de computer.

    Ik was dus niet op de hoogte dat het absoluut verboden was, gezien het feit dat het massaal gebeurd heb ik er simpelweg dus niet verder bij stil gestaan.

    En ik kom hier niet huilen, ik kom hier (terecht) vragen waarom enkel posts van mij verwijderd worden en er blijkbaar liever geen hoeveelheid positieve berichten over een bepaalde leverancier welkom zijn.. simpelweg omdat die geen betalende adverteerder is.


    - het is hier een technisch forum - Wat moeten we met die uitdrukking? Er wordt hier door je "overtreders" toch geen pakken hagelslag o.i.d. aan de man gebracht of wel?

    De term die hier meer van toepassing is: - het is hier een commercieel forum - en we spannen de gebruikers op een bepaalde manier graag voor ons karretje door ze tips of oplossingen van problemen voor ons te laten posten. Maar dat ze daar iets voor terug krijgen.. ja DAT is natuurlijk niet de bedoeling !!

    Ik quote:
    Ik heb de andere inderdaad nog niet gezien. We zullen er ook een mededeling van maken want het loopt de spuigaten uit. Dit is gewoon tegen de regels. Als je het even onafhankelijk bekijkt wordt er geld verdiend door het forum hiervoor te gebruiken. Robert heeft de kosten en de het onderhoud en andere profiteren daar van. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

    Welke kosten? Die +/_ 25,- per maand dat het kost om dit forum draaiend te houden? Mij maak je niet wijs dat het veel meer kost, en dat de hoofdzaak om het hier draaiende te houden kan niet anders dan simpelweg ook vooral geld zijn.

    Dat is verder ook geen probleem, het forum heeft genoeg kwaliteit en dingen te bieden dat er wat mij betreft ook flink aan verdient mag worden. Maar probeer dingen niet anders voor te stellen als ze zijn, en probeer objectief en onafhankelijk van adverteerders te blijven.

    Ik heb in het verleden de afkeer tegen hobbyking bijv. ook vaak genoeg gezien (tegenwoordig ook adverteerder)
     
  8. l shems

    l shems

    Lid geworden:
    27 jan 2015
    Berichten:
    1.045
    Waar ik altijd verbaasd over ben is het klaarblijkelijke probleem dat iemand anders geld verdient. Zolang je er zelf niet minder op verdient kan dat nooit geen steekhoudend argument zijn, lijkt mij.

    Meer een kwestie van jaloezie of gewoonweg niet gunnen. Met eerlijkheid of rechtvaardigheid heeft het in mijn beleving echter niets van doen.

    Tenzij iemand me duidelijk kan maken dat je daardoor andere inkomsten mist?!
     
  9. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Ja meneer Bagger, dat jij dingen niet ziet zoals ze zijn, daar kan ik ook niks aan doen. Dat kan ik je reactie
    nu nog goedkoper en nog beter en ik zou toch kiezen voor bla bla. ook niet kwalijk nemen, want het is ook moeilijk mijn intentie te zien: mijn reactie was namelijk om een gebruiker die hier WEL enkel post om links te posten in de weg te zitten.. door zijn link dus min of meer overbodig te maken. én om tevens ook nog een wat beter advies aan de vraagsteller te geven. Twee vliegen in één klap dus. (of drie eigenlijk want ik kan er zomaar nog wat aan over gehouden hebben ook)

    Het is gewoon ook een soort sport geworden :D

    En ja dat is moeilijk om te zien. Maar mijn beweegredenen liggen echt wat anders dan simpelweg dat ik geld probeer te maken. Als ik de tijd in mijn normale werkzaamheden stop schiet ik er echt meer mee op.

    En nogmaals: anders zou ik er ook niet zo openlijk over posten.

    Hier nog meer info, niet nadenken.. gewoon klikken !! :D

    http://www.dereferer.org/?https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2928831-159-99-Eachine-EV100-New-FPV-goggles-Fatshark-s-killer/page71#post38274205



    Maar goed, hier dan nog een normale link voor je, misschien dat je dan ook snapt dat die 'kleine woep' echt wat meer is als speelgoed voor sommigen.
    Jij je bootjes, ik de woep. different strokes for different folks

     
  10. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576

    Is dat aan mij gericht of algemeen aan iedereen?

    Ik heb al een youtube kanaal maar heb er echt geen interesse in om dat groter te maken dan het nu al is. Met 600 subscribers wordt ik nu al simpel van dat hele social messaging gebeuren. Dus daar zit ik dus echt niet op te wachten, en doe het enkel voor eigen plezier.

    En het probleem op youtube af schuiven (want dat doe je nu min of meer) vind ik een zéér slechte zaak. Houd maar eens wat youtube filmpjes in de gaten met de kennis van nu, en dan zal je je misschien ook enorm aan bepaalde dingen kunnen gaan storen. Nogmaals ik vind forums een veel betere plaats door de hoor en wederhoor. Met al dat nep gebeuren is de hobby gemeenschap niet mee geholpen.
     
  11. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Dat is het ook niet. Een winkel heeft gewoon meer kosten, en sommigen zijn bereid daar voor te betalen. Prima, niet altijd naar verhouding naar mijn mening.. maar goed.

    Dat anderen de alternatieve optie net zo goed vind, wil niet zeggen dat de winkeliers dat dan maar een doorn in het oog moeten vinden.
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2017
  12. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Bang zijn voor het mislopen van advertentie inkomsten misschien?

    Op rcgroups is het probleem al veel langer geleden ter sprake gekomen, daar zijn ze natuurlijk ook niet achterlijk en blijkbaar tot de conclusie gekomen dat simpelweg verbieden niet wenselijk is.

    Een jaar geleden:
    https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2772796-Banning-affiliate-links

    Wat gebruikers er van vinden, en enkele standpunten tot op heden daar in kan je hier lezen:

    https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?2588098-Should-we-ban-affiliate-links
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2017
  13. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Sommige winkels wel, de winkels die ik ken verkopen dergelijke spullen via distributeurs van Europese merken, dat die het op hun beurt weer uit het verre oosten halen is weer een andere zaak en nog steeds geen discussiepunt in het verhaal dat figuren zoals jij het forum gratis misbruikt om een centje bij te verdienen. (Of misschien anders gezegd, je hobby goedkoper maakt)

    En dit is onzin. Commerciële activiteiten zijn gewoon niet toegestaan, dat geldt voor winkeliers en ook gewone gebruikers die hun winkeliers graag in het zonnetje zetten.

    Maar het zit je wel heel hoog dat we dit soort misbruik van het forum verbieden, blijkbaar gaat het niet om een paar centen......
     
    alm vindt dit leuk.
  14. Burp

    Burp Administrator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    30 jan 2005
    Berichten:
    14.076
    Locatie:
    Zaandam
    Wie de schoen past etc

    Jij geeft aan dat het forum beheren niet meer kost als 25 euro per maand. Reken je daar alle uren die Robert (of de mods) daarin steken ook mee? Doet verder niets met het feit dat de regels zijn zoals ze zijn. En wat je naar mijn mening nu krijgt is dat er een aantal mensen zijn die dus lekker met linkjes lopen te strooien als zijnde "goede deals" en die ook nog eens verbergen achter verkorte codes dat het niet transparant is wat en waarvoor er wordt gelinkt.

    Nu wordt er overal gelinkt naar zogenaamd goede onderdelen en deals die onwetende mensen dus aanklikken en kopen. Op het moment dat jij geld verdient aan de verkoop van spullen (door jezelf of een ander) ben je niet meer objectief.

    Laat ik het nog anders stellen, als we nu eens een code aanmaken voor het forum en allemaal deze gebruiken. Dan verdient het forum hier ook nog wat aan. Is niemand bevooroordeeld en kan Robert nog wat mooie modules aankopen die het forum beter en mooier maken. Voordeel is dat iedereen van goedkopere producten geniet en het forum hier ook nog iets voor ontvangt. Zijn we meteen van het probleem af dat de codes niet meer gebruikt worden en komt het ten goede aan het forum wat dit allemaal mogelijk maakt.
     
  15. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Misbruik is nog al een érg groot woord. Gebruik volgens mij, en verder niet over nagedacht, dat is de waarheid. Anders had ik toch ook gewoon een weggooi account aan kunnen maken hier voor?

    Maar goed, je wordt hier ook al snel min of meer als misdadiger neergezet door sommigen, indien je je hier met FPV bezig houd bijvoorbeeld. Om maar en ander voorbeeld te geven.


    Verder zit het me helemaal niet hoog, ik vind heel de situatie eerder lachwekkend.. Je draait het nu ook allemaal een beetje om, ik ben niet diegene die nu opeens een probleem heeft. Ook ben ik diegene niet die het probleem veroorzaakt heeft. Ik liep er slecht in mee. Tot op heden heb ik er verder ook niemand financieel mee benadeeld, eerder andere gebruikers bevoordeeld, en zaken niet mooier voorgesteld dan ze zijn. Wat een ander dus denkt zal me verder ook worst wezen.

    Voor mij is het namelijk ook geen reden om MBF nu opeens de rug toe te keren, en zal gewoon blijven posten. Of dat voor anderen nog het geval blijft is maar de vraag..

    (tenzij er nogmaals complete posts verwijderd worden uiteraard, dan houd ik het écht voor gezien. niemand vind het leuk om voor de kzk te schrijven.)

    Je kan natuurlijk op de boodschapper blijven schieten, maar wat je er mee op schiet?

    Wat de beste oplossing is weet ik ook niet, je kan natuurlijk over alle LINKS achterdochtig gaan worden en ze controleren, zelfs bepaalde winkeliers / hosts gaan bannen, alles maar blijven verbieden totdat bijna niks meer besproken mag worden... maar het lijkt me niet dat gemiddelde / gros van de bezoekers daar op zitten te wachten. Dan creëer je dus een ander probleem, namelijk leegloop.

    Zo maar hoe ik er zo'n beetje over denk.. ik ben geen expert in de materie, ook geen ICT'r, en verre van iemand die zich zorgen gaat maken om een paar rot-centen.



    Ach zo.. Maar goed, ik trekke hem niet aan. Zoals gezegd rommel ik er wat mee aan, maar het is geen doel.
    Te veel onzekerheden om er veel nodige tijd in te stoppen. Het kan zo maar opeens afgelopen zijn. Dit forum is een goed voorbeeld wat dat betreft.
    En met youtube video heb je dan nog met (Amerikaanse) wetgeving te maken, dan moet je al heel duidelijk in je content aangeven dat het reclame en gesponsorde links zijn, anders kan je account zomaar opeens op zwart staan. Dat youtube het nu nog oogluikend toe laat wil niet zeggen dat ze er morgen niet een aantal bots op los kunnen laten. Zeg dan maar zwaai zwaai :bye:

    (ook maar iets waar ik dit weekend pas achter kwam)

    Nou, niet iedereen verkoopt zijn ziel voor een paar knaken hoor! Er zijn slechts enkele gebruikers die de boel voor de gek houden. Je moet niet alles groter maken dan het is.

    Ik heb zelf in het verleden ook spullen ontvangen, gratis voor review, maar als het slecht is dan ga ik het echt niet in de hemel prijzen. Ook dus de reden dat ik daar snel mee gestopt ben. Je wordt dan toch min of meer gepusht om snel en positief over iets te schrijven. En als je dat niet doet houd het uiteraard op. Ik heb nog een aantal van deze aanbiedingen via nadere kanalen gehad, maar tenzij het echt iets interessants is sla ik het vrolijk af. Heb er ook de tijd niet voor..

    Maar inderdaad, dat kan bij sommigen ontstaan. Zoals op Youtube bijvoorbeeld zijn de dingen niet altijd objectief. En daar mis je dan juist dat stukje sociale controle wat je op een forum wel hebt. Dat is julie geluk, je hebt toch een krachtige tool in handen! Dat was het usenet vroeger al, en forums blijven na al die jaren nog steeds aktueel daar in.

    LOL.. ja als het geld in het laatje van het forum komt dan is het opeens dus wel allemaal toegestaan.:yes: :hammer:

    Sorry hoor, dit is wel erg doorzichtig allemaal. Ik verwacht niet dat daar veel mensen voor te porren zijn.

    Je kan ook iedereen betalend lid laten worden, maar net als alles met Internet wil men als vanouds het nog steeds gratis en zonder gezeur gebruiken, een krant achter een betaalmuur werkt ook nog steeds niet.

    Juist de regels wat losser stellen, sta goede tips en sommige winkelbesprekingen misschien juist wél maar beperkt toe, ik heb b.v. momenteel ook problemen met een niet onbekende leverancier uit China.. sommige producten worden simpelweg niet verzonden / komen niet aan. Ik kan daar medegebruikers niet voor waarschuwen of vragen over stellen.

    Laat winkeliers bijvoorbeeld 1x per week vrij een aanbieding posten (wij gebruikers zijn toch dol op deals?)

    Doe iets tegen het oeverloos gezeur en betutteling op het vlak van foamies, fpv en drones. Toch geen onbelangrijk segment onder de noemer "modelbouw" naar mijn mening. Maar echt heel veel gepost wordt er niet.
    Naar mijn mening haken hier mensen snel af door het gezever, met name door de "oude garde" en beterweters. Met komt hier voor wat informatie en over de hobby leuteren, niet om gen. achter de komma, en hele epistels gedicteerd te krijgen.


    Zo maar wat ideeën.

    Ik heb genoeg info gegeven denk ik zo, eerder ook al wat suggesties voor affiliate gedaan dus ik zou zeggen denk er eens goed over na en ga er creatief mee aan de slag.

    Ik wens MBF welgemeend het beste.
     
    Laatst bewerkt: 10 okt 2017
    l shems vindt dit leuk.
  16. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.463
    Locatie:
    Sassenheim
    Als het je niet hoog zit waarom dan nog de hele discussie? Doe dan je ding zonder die affiliate codes en verdachtmakende shortlinks. Het mag misschien bij de ontwikkelingen van het internet horen maar maakt dat dan adaware dan ook gewenst? Dit soort praktijken is net als adaware gewoon een agressieve vorm van advertising waarbij men het publiek voor een fooi inzet. Legaal? Ja, het is niet kwaadwillend bedoeld. Gewenst? En hierop is er een duidelijke NEE omdat we weten dat onder het publiek ook geldwolven zitten die denken er een extra centje mee te verdienen met als gevolg een forumvervuiling wat we dan ook hier zien gebeuren. De goeden (hoe ver die er werkelijk zijn) zullen onder de kwaden moeten lijden in een eenduidig beleid om het gewoon te verbieden.

    Mja... als je dat al niet eens snapt..... Hosting, backups, opslag, dataverkeer, een Porsche voor de mods, het moet allemaal wel betaald worden.
     
    ron van sommeren en prop-er vinden dit leuk.
  17. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.010
    Locatie:
    Moordrecht
    @Roelof : vergeet niet de noodzakelijke wekelijkse sessie bij de psych, om het leed van problematische forumgebruikers te verwerken, de kosten van de moderatorborrel op vrijdagmiddag, het jaarlijkse modfeest incl. danseressen, en de kosten voor eeuwige roem.
     
    ron van sommeren, Arnold 85, Burp en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. Arnold 85

    Arnold 85 Vriend van modelbouwforum.nl

    Lid geworden:
    14 jul 2015
    Berichten:
    2.438
    Locatie:
    Lunteren
    Porsche?! Tjonge......het moet zuinigjes aan bij het mbf

    Wat een gedoe allemaal weer......en allemaal weer over geld......ze moesten het verbieden!

    Als we allemaal onze hebzucht verminderen, zijn we een stuk rijker met z'n allen.......
     
  19. Justapoke

    Justapoke

    Lid geworden:
    9 dec 2012
    Berichten:
    576
    Automatische backups, opslag en dataverkeer zitten gewoon in dat pakket van 25,- per maand. Of doen jullie het nog op de ouderwetse manier met floppydisks?
    Een moderne hoster heeft gewoon alle tools daarvoor in het pakket zitten. 1 keer instellen en je kijkt er niet meer naar om. Zelf de gemiddelde computer gebruiker heeft tegenwoordig een simpele NAS thuis staan met een RAID backup.

    Zo heel erg veel werk heb je niet aan een forum als je het eenmaal draaiend hebt, buiten wat moderatie hier en daar en dan heb je het gehad. En zo veel tijd wordt daar niet in gestopt, als ik b.v. kijk hoe onzorgvuldig en zonder echt goede reden een hele rits posts van mij verwijderd zijn.


    Blijft dan over het verhaal van de Porsche, oftewel we zijn zelf gewoon de geldwolven. ;)

    En dan krijg ik te horen dat ik niet eerlijk ben, verdachtmakende dingen doe, en niet objectief ben.. wie houd nu wie voor de gek?

    Zoek dan een middenoplossing, laat affiliates gewoon verplicht betalende vrienden van het forum worden bijvoorbeeld. Houden jullie er een volle tank benzine voor die Porsche aan over, en houd je de draadjes levendig.
     
  20. brutus

    brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 nov 2008
    Berichten:
    27.778
    Locatie:
    Oldeberkoop
    Dat is een volkomen uit de lucht gegrepen opmerking...
     
    ron van sommeren vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina