Mijn vlieg ervaring van vandaag

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door Willem P, 29 jun 2009.

  1. serge pot

    serge pot Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 feb 2009
    Berichten:
    7.552
    Locatie:
    Ede
    Vandaag heerlijk gevlogen . Ondanks de turbulente lucht ook nog thermiek gevlogen . IMG_20170506_231438_712.jpg
     
    Berrie, easy en vissermax vinden dit leuk.
  2. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Dank u! Hij vliegt ook lekker :)
     
  3. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    20170507_160500.jpg
    20170507_165511.jpg
    Met de LS6 op de clublifter :)

    20170420_144724.jpg
     
    Theo P en Berrie vinden dit leuk.
  4. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    471
    Locatie:
    5076
    Leuk!
    Ik heb ook de LS6 en heb er destijds flaps ingebouwd, omdat men waarschuwde dat deze redelijk snel gevlogen moest worden.
    Nu vliegt ie met een beetje flaps als een K8 en met flaps iets omhoog als een raket :) Slepen is wel mooier hoor met een schaalzwever als een LS6 ;)
     
  5. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Het was zen eerste vlucht en het was echt geen zweefweer wat thermische toestanden betrof maar toch bleef hij goed boven eigenlijk..

    Deze ga ik zo houden, zonder flaps en ook komt er geen sleepkoppeling in.. hij hoeft niet als een k8b te zweven want.. die heb ik ook ;)

    Ik hou hem dus gewoon standaard, dan houden ze ook het beste hun waarde.

    En dat snel vliegen valt mee, ik hoor soms de gekste verhalen en wat goed bedoeld advies is kan vaak kloppen maar soms ook niet :) in dit geval klopt het wel dat er wat sneller mee gevlogen wordt ipv bvb een cirrus maar dat wou ik nu ook net. Ik verwacht in elk geval dat deze zeker ook thermiek kan vliegen, zit zeker potentieel genoeg in :)
     
  6. jan

    jan

    Lid geworden:
    26 feb 2008
    Berichten:
    471
    Locatie:
    5076
    Zeker en vast!
    In de bouwbeschrijving stond dat destijds, vandaar mijn flaps en die gebruik ik dan in de sleepstart om achter een trage sleper te blijven of in de kleine thermiekbellen waar ik met veel helling krappe bochtjes moet draaien.
    Met landen komt ie dan ook wat langzamer binnen, tis maar wat je gewend bent en ik was 14 jaar "verpest" door 1:1 zwevers ;)
    Blijft een mooi slank model en vliegen doet ie zeker!
    Veel plezier!
     
  7. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Screenshot_2017-05-15-12-11-07.png

    De zwever waar ik al 2 jaar naar uitkijk.. en nu... is het nog maar een kwestie van uren..
    :thumbsup::yes:
     
    renetl50 en serge pot vinden dit leuk.
  8. easy

    easy

    Lid geworden:
    15 sep 2011
    Berichten:
    1.703
    Locatie:
    Antwerpen
    Toppertje. (En hij is dan nog van topmodel ook ;))
    20170517_173742.jpg

    20170517_173453.jpg
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 17 mei 2017
    jve en renetl50 vinden dit leuk.
  9. GliderUAV

    GliderUAV

    Lid geworden:
    20 aug 2009
    Berichten:
    53
    Locatie:
    Zuid-Holland
    Dag Allemaal,

    Gisterochtend heb ik een vlucht gedaan om de polaire van mijn zweefvliegtuig te meten. Hier is de video:

    Hiervoor heb ik een Logo routine geschreven om 400m stukken te zweven met verschillende snelheden (35..41km/h) op een "racebaan".
    (https://github.com/KeesGuijt/Matrix...alling_mission/Config/flightplan-logo.h#L1761 en https://github.com/KeesGuijt/Matrix...alling_mission/Config/flightplan-logo.h#L1793)

    Zo vroeg op de dag starten helpt om een vlucht te maken in rustige lucht.
    De beste snelheid (laagste daalsnelheid) voor mijn Grafas-zweefvliegtuig komt met het huidige gewicht op ongeveer 39 km / u. Ik wil de resultaten gebruiken om de beste glijsnelheden voor mijn vluchten te selecteren.

    Enjoy,
    Kees
     
    DeltaMike en Berrie vinden dit leuk.
  10. Fotor

    Fotor Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 sep 2006
    Berichten:
    5.899
    Locatie:
    Hillegom
    Afgelopen week zijn we weer met een paar jongens naar de Vogezen geweest. Zelf heb ik maar 2 dagen kunnen vliegen, maar wel onder topcondities. Weinig wind, maar wel zonnig en berethermisch.

    Hier wat beelden van 2 dagen pret op de Petit Ballon.
     
  11. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Gaaf man!

    Wij mogen volgende week los en ik ga mijn best doen ook een waardige samenvatting van bewegende beelden te kunnen presenteren
     
    Fotor, Lyckele en serge pot vinden dit leuk.
  12. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    oei... de binnenkant van Lyckele's neusgaten is misschien wel TE close-up ... :eek:
     
    Fotor, jve, DirkSchipper en 2 anderen vinden dit leuk.
  13. F3J-Karel

    F3J-Karel

    Lid geworden:
    24 sep 2008
    Berichten:
    563
    Locatie:
    Hengelo
    Mooi filmpje :koud:
     
    ron van sommeren en Fotor vinden dit leuk.
  14. vissermax

    vissermax

    Lid geworden:
    3 jun 2011
    Berichten:
    1.154
    Locatie:
    Olst
    Filmpje van ons tripje naar Oostenrijk.
     
    serge pot, GliderUAV, bobt en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    We hebben zo'n app groep van vliegers en daar komen regelmatig tips binnen wat er zoals te koop staat aan kisten. Ineens was daar een marktplaats tip over een Scout F3J. Ik meteen een tweede bod gedaan en ik had hem. De zelfde week nog opgehaald en meteen in m'n hobbyhokje eea omsolderen (35Mhz Multiplex naar 2,4Ghz Futaba).
    Zaterdag, na het solderen alles nagelopen en ingeprogrammeerd, hij was klaar voor de remaiden.
    Zondag avond zou een perfecte avond worden, de wind ging rond 20u iets liggen dus een 3Bft was perfect uit de goede richting. Op naar het veld!
    Eerst een handstartje en die verliep vlekkeloos. Toen de fietslier van de club uitgerold op maximale lengte en toen moest het gebeuren.
    De eerste start verliep als uit het boekje, helemaal recht en kwam op aardige hoogte. Zonder enige trim vliegt de Scout zijn rondjes. Ik had er ook een Thermal in geprogrammeerd en toen ik die activeerde ging de Scout zelfs stijgen. Ik heb een aardige vlucht gemaakt waarbij loopings niet geschuwd werden, wat een kist!!!! Toen was het tijd voor de landing, ook die verliep uit het boekje, hij komt met full flaps heel rustig binnen. Daarna nog enkele starts gemaakt die eigenlijk hetzelfde stabiele patroon lieten zien maar steeds iets hoger uitkwamen. Al met al een heerlijke kist en ik ben er weer zeer blij mee.
    scout1.jpeg

    [​IMG]
     
    Eric R, serge pot, Berrie en 2 anderen vinden dit leuk.
  16. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Ik heb hier ook nog een scout liggen heerlijke kist om mee te floaten. Moet hem eigenlijk ook weer eens uitlaten :)
     
  17. bobt

    bobt

    Lid geworden:
    15 jun 2010
    Berichten:
    1.256
    Locatie:
    Dordrecht
    Een keertje afspreken met de lier of de hoogstart dan maar binnenkort ;-)
     
  18. Blacquièrdinges

    Blacquièrdinges

    Lid geworden:
    3 apr 2013
    Berichten:
    509
    Locatie:
    Assen
    Volgens mij heb ik hem niet eens meer in m'n jeti zitten. Na overstap mpx -> jeti niet meer mee gevolgen dus ... Tijd om eens daar wat aan te doen ;)
     
    jve vindt dit leuk.
  19. jve

    jve

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    3.416
    Locatie:
    's-Hertogenbosch
    Zeker, Robert, hop aan de lier en vliegen met die kist ;-)
     
    bobt vindt dit leuk.
  20. Ariel

    Ariel PH-SAM

    Lid geworden:
    8 dec 2009
    Berichten:
    2.821
    Locatie:
    Hoorn NH
    Eén week lang heerlijk in de alpen hellingvliegen. Vandaag was het ongelofelijk mooi weer. Fantastische thermiek, niet te gek, maar met een beetje zoeken vond je tussen de valwinden altijd wel een thermiekbel. Soms zakte mijn zwever diep in het tal, maar het lukte telkens weer een thermiekbel te vinden wat mij een stevige bergwandeling bespaarde. Ik was de enigste modelvlieger met houtbouw toestellen tussen het glasbak geweld. Maar ik heb genoten, zeker als ik een Pike Perfect zag verbeten cirkelen in een zwakke thermiekbel. Ik vlog met mijn Surprois naartoe maar vond veel lager de aansluiting van de thermiekbel. Geen idee meer hoeveel cirkels ik gevlogen heb, maar het duurde niet lang en mijn zwever cirkelde met gemak voorbij de glasbak. Eerlijk gezegd viel het mij behoorlijk tegen hoe de vol GFK toestellen presteerden bij zwakke thermiek. Al gauw kreeg ik het commentaar: Dein Leichtwindsegler fliegt aber sehr gut!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Johannes
     
    spedter, Fotor, Eric R en 7 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina