Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Vanwege reparaties, nieuwe computer en teveel werk/vergaderingen liggen de King en de Rex gewoon te verstoffen hier !!
Morgen maar eens kijken of ik de boel onder het stof vandaan kan halen.

:celebrate:
 
Benno, als ik normal doe zonder de 11.1v kabel, geeft hij aan dat hij geen lipo kan vinden?!



Benno heeft in een vorige posting verklaard hoe zijn accu's naar de gallemiezen gaan.. hij laad ze vaak zonder te balancen.
Mijn power peek wil niet eens laden als de balancer plug niet aangesloten is... dat is dus de situatie die jij nu ook hebt.
Eigenlijk zou ik de lipo's niet zonder balancer willen laden.. de tijd winst is ook minimaal maar je spaart je lipo's wel!

Zo heeft ieder zijn eigen ideeën... maar lipo's zijn erg gevoelig voor á symetrische ontlading.., wil er mee zeggen dat er tijdelijk een vereffinings stroom gaat lopen in de afwijkende cellen... afhankelijk van de ontlaadstroom kan dat nog wel eens oplopen!...Waardoor een cel kan gaan gassen. (bollen)

Frans ...W
 
Vanwege reparaties, nieuwe computer en teveel werk/vergaderingen liggen de King en de Rex gewoon te verstoffen hier !!
Morgen maar eens kijken of ik de boel onder het stof vandaan kan halen.

:celebrate:

Hoi Francis, miste je posting al een beetje... nu de draad maar weer voorzichtig weer op pakken... ik merk bij mij zelf dat de scherpte er snel weer vanaf is... dus rustig beginnen zal het motto zijn.
Blij dat je er weer bent...

Frans...W
 
Benno, als ik normal doe zonder de 11.1v kabel, geeft hij aan dat hij geen lipo kan vinden?!

Wat Benno probeert te vertellen is dat je de accu's zonder ballancer kunt laden.. dus alleen met de T connector aangelsoten en de ballancer kabel los... quick charge..:evil:

Heeft niet mijn voorkeur!!..

Frans...W
 
Last van trillingen in de heli.

Hey,, hier heb ik eigelijk al de heleweek al last van..
De Heli krijgt veel trilling als ik aan het vliegen ben en bij de opstijging en de landing ook..
De servo's zijn ok..
Belt spanning ok..
alle onderdelen zitten vast en zijn niet kapot..
Verder weet ik het niet meer:confused:

Justin
 
Zo de 1e accu is al weer leeg. Effe in de tuin gekekekn wat er nou ook alweer precies mis was met die staart. Het blijft er echt mechanisch uit zien dus haal ik nu eerst maar dan deeln uit elkaar. Wat me verder opvalt is dat ik qua hoveren niets verleerd ben. Het gaat vooralsnog vanzelf pfffft gelukkig maar want ik was bang dat ik weer van voor af aan moest beginnen. Alvast een eerste meevaller. Nu aan de klus!

gr
Frans uuuuuuuut H/lem
 
Net mijn eerste crash gehad. Na tijdens de 4e accu. Het bleek overigens niet de motor te zijn, maar een niet goed geladen accu (terwijl de lader aangaf dat ie vol was...) Naja, dan heb ik de brushless iig alvast.

Heb de main rotor blades moeten vervangen want daar was er 1 van versplinterd, verder niks aan het handje. Heb ook de staartrotor afgesteld zodat hij netjes recht blijft zonder dat ik moet bijsturen. Et is wel moeilijk maar ik ga steeds beter. 1 ding geleerd van de crash, niet corrigeren gewoon neerzetten en zoek genoeg ruimte :p
 
Wat Benno probeert te vertellen is dat je de accu's zonder ballancer kunt laden.. dus alleen met de T connector aangelsoten en de ballancer kabel los... quick charge..:evil:

Heeft niet mijn voorkeur!!..

Frans...W

Bij snel laden heb je inderdaad maar een kabel nodig, maar bij gewoon laden en balanceren heb je er twee nodig. Ik zie in het display en de menu's tijdens het laden niet het verschil tussen gewoon laden en balancen.

Nogmaals, bij gewoon laden moet de extra kabel er ook op anders ziet de lader de lipo niet. Ik zie dus het verschil tussen deze standen niet. Uiteraard gebruik ik nu de balance stand.
 
Zo de 1e accu is al weer leeg. Effe in de tuin gekekekn wat er nou ook alweer precies mis was met die staart. Het blijft er echt mechanisch uit zien dus haal ik nu eerst maar dan deeln uit elkaar. Wat me verder opvalt is dat ik qua hoveren niets verleerd ben. Het gaat vooralsnog vanzelf pfffft gelukkig maar want ik was bang dat ik weer van voor af aan moest beginnen. Alvast een eerste meevaller. Nu aan de klus!

gr
Frans uuuuuuuut H/lem


Hehe eindelijk gevonden, de staart is weer vanouds n het swabberen is helemaal weg! En wat was het nou?GEEN FLAUW IDEE! Ik heb de staart en stuk of 4 keer in en uit elkaar gehaals inclu de belt. Alles weer op zijn plek en nou is ie goed.Dus helaas niets van kunnen leren.

En nou is het harder gaan waaien ##$%^^%$#$##$%$%^%^%

gr,
Frans uuuuut H/Lem
 
Zo, vandaag de stoute schoenen aangetrokken en weer gevlogen. Voor het eerst na de pasgeleden klapper. Kreeg de heli niet in een lekkere balans na het vervangen van het hoofdtandwiel, 1 servo, feathering as (bleek nog kaarsrecht) en 2 bladen. Het euvel bleken de bladen te zijn, welke helemaal niet spoorden met elkaar. Na het vervangen ervan door 2 (17 euro 20 stuks) bladen uit Tjap-Tjoy city was de balans binnen no-time perfect.
Op een of andere manier had ik blijkbaar toch de schrik nog in mijn lijf, want veel meer dan hoveren is er niet van gekomen. Had ook een beetje met de (hier althans) verraderlijke wind te maken, maar toch.
Pa en broer waren ook mee en pa had binnen 2 minuten zijn heli gereduceerd tot avondvullend knutselproject. Hij draaide mooi in een bocht toen de wind hem pakte. Ging snoeihard de grasmat in. Schade nog onbekend, maar in ieder geval de bladhouders (afgebroken) en bladen. Broer hield de heli wederom mooi onder controle en liet wat leuk bochtenwerk zien. Al met al weer een gezellige en geslaagde onderneming!
 
hoi allemaal,

vandaag voor het eerst buiten geprobeerd te hoveren ,
en ging redelijk goed tot na het filmpje(zie link)
@##$!@# landing :2gunfire:....... nieuwe set rotorbladen kapot en tail vin(zeg ik het zo goed?) kapot.
dat viel dus nog wel mee.
ondanks de geweldige landing toch een goed gevoel.
hier de link naar het filmpje:YouTube - Honeybee King II
 
hoi allemaal,

vandaag voor het eerst buiten geprobeerd te hoveren ,
en ging redelijk goed tot na het filmpje(zie link)
@##$!@# landing :2gunfire:....... nieuwe set rotorbladen kapot en tail vin(zeg ik het zo goed?) kapot.
dat viel dus nog wel mee.
ondanks de geweldige landing toch een goed gevoel.
hier de link naar het filmpje:YouTube - Honeybee King II

Hey Arnold...mooi man.. voor een starter helemaal niet slecht... misschien dat je de heli wat hoog van de straat hebt... maar verder toppie hoor... ik denk nog tweekeer en dan 3D vliegen :D... Grapje...


Frans....W
 
Hey Arnold...mooi man.. voor een starter helemaal niet slecht... misschien dat je de heli wat hoog van de straat hebt... maar verder toppie hoor... ik denk nog tweekeer en dan 3D vliegen :D... Grapje...


Frans....W

haha dank je,
als ik 3D ga vliegen zal dat zeer waarschijnlijk de afscheids vlucht van de king zijn hahahahaha;)
 
hoi allemaal,

vandaag voor het eerst buiten geprobeerd te hoveren ,
en ging redelijk goed tot na het filmpje(zie link)
@##$!@# landing :2gunfire:....... nieuwe set rotorbladen kapot en tail vin(zeg ik het zo goed?) kapot.
dat viel dus nog wel mee.
ondanks de geweldige landing toch een goed gevoel.
hier de link naar het filmpje:YouTube - Honeybee King II


In september begonnen en dan al zo vliegen! Top man bij mij heeft het wel even wat langer geduurd hoor voordat ik zo ver was.
Als je nog wat meer leert om met je gas te "spelen" kan je de harde klappen beter opvangen. Hierdoor kan je ook met wat meer wind leren vliegen.Dus als je hem ziet zakken een klein tikkie gas bij geven(1 klikje met de standaard zender is vaak al genoeg). En dat kruis zal je er niet lang meer onder hebben zo te zien. Top hoor!

gr,
Frans
 
Hey,, hier heb ik eigelijk al de heleweek al last van..
De Heli krijgt veel trilling als ik aan het vliegen ben en bij de opstijging en de landing ook..
De servo's zijn ok..
Belt spanning ok..
alle onderdelen zitten vast en zijn niet kapot..
Verder weet ik het niet meer:confused:

Justin

Hoi Justin,

Ben je er al wat verder mee gekomen?

Ander setje bladen geprobeerd?
Zit er nergens een linkje los?
Tail fin niet beschadigd?
Denk effe terug of je iets vervangen hebt voordat dit ontstond misschien zie je wat over het hoofd.
Jij vliegt al 3d zeker zolangzamerhand?:D

gr,
Frans
 
Eindelijk is de transmitter uitgekomen van esky die compattible is met de B gyro. Helaas hebben ze er niet meteen een 24Mgh van gemaakt dus weer met zo'n lange antenne. Beetje vreemd aangezien er wel al een 24mgh bestaat van Esky. Dus toch maar naar de MX12 of 16 gaan kijken.

gr,
Frans uuuuuuut H/lem





EK2-0406F is a CCPM transmitter with 6 CH,including the fine tuning of screw–pitch journey curve,screwpitch journey, handle,flying rings,voltage display LED,3D switch and so on. It is used to HONEY BEE KING Series and BELT CP Series Helicopters.
  • Channel:6
  • Charger port:yes
  • Frequency band:35MHz,36MHz,40MHz,41MHz,72MHz
  • Charger port:Yes
  • Simulator port:No
  • Trainer switch:Yes
  • Trainer port:Yes
  • IDEL switch:Yes
  • H.F.M.:inner set
  • Power resource:1.5V*8 "AA"Battery
  • Program type:PPM
  • Modulation type:FM
  • RF power:≤10mW
  • Static current:≤250mA
  • Elevator switch:Yes
  • Tail servo switch:Yes
  • Mixing control switch:Yes
  • Servo reverser: Yes
  • Voltage display type:LED
  • Low voltage warning:Yes
  • Size:189*97*218mm
  • Weigth:601.4g
  • Color:black
  • Antenna length:115cm
  • Certificate:CE,FCC
EK2-0406F.jpg

0406F01.jpg
0406F02.jpg
CH5 Gyro gain and Trainer switch. Trainer wire switch
 
Eindelijk is de transmitter uitgekomen van esky die compattible is met de B gyro. Helaas hebben ze er niet meteen een 24Mgh van gemaakt dus weer met zo'n lange antenne. Beetje vreemd aangezien er wel al een 24mgh bestaat van Esky. Dus toch maar naar de MX12 of 16 gaan kijken.

gr,
Frans uuuuuuut H/lem





EK2-0406F is a CCPM transmitter with 6 CH,including the fine tuning of screw–pitch journey curve,screwpitch journey, handle,flying rings,voltage display LED,3D switch and so on. It is used to HONEY BEE KING Series and BELT CP Series Helicopters.
  • Channel:6
  • Charger port:yes
  • Frequency band:35MHz,36MHz,40MHz,41MHz,72MHz
  • Charger port:Yes
  • Simulator port:No
  • Trainer switch:Yes
  • Trainer port:Yes
  • IDEL switch:Yes
  • H.F.M.:inner set
  • Power resource:1.5V*8 "AA"Battery
  • Program type:PPM
  • Modulation type:FM
  • RF power:≤10mW
  • Static current:≤250mA
  • Elevator switch:Yes
  • Tail servo switch:Yes
  • Mixing control switch:Yes
  • Servo reverser: Yes
  • Voltage display type:LED
  • Low voltage warning:Yes
  • Size:189*97*218mm
  • Weigth:601.4g
  • Color:black
  • Antenna length:115cm
  • Certificate:CE,FCC
EK2-0406F.jpg

0406F01.jpg
0406F02.jpg
CH5 Gyro gain and Trainer switch. Trainer wire switch


Het is weer een typisch chinese oplossing..
Geen simulatorport maar toch wel 1.
2x een charger port..
en de throttle potmeter omgebouwd voor de channel 5 potmeter..

Dat kun je dus zelf ook doen met je oude zender..

Gewoon de bestaande zender ombouwen door de draaden van de bestaande potmeter los te halen en waarschijnlijk met een weerstand aan elkaar te solderen. Dan de draden channel 5 schakelaar los halen en de lege potmeter er tussen solderen..
Is een beetje experimenteren en afstellen maar dan heb je hetzelfde..

Benno
 
Back
Top