Spektrum DX6i

Hebben jullie ook het idee dat het model sneller reageert dan op 35Mhz?
Kan het me verbeeld hebben hoor.... inmiddels ben ik er zowiezo aan gewend.
 
Hebben jullie ook het idee dat het model sneller reageert dan op 35Mhz?
Kan het me verbeeld hebben hoor.... inmiddels ben ik er zowiezo aan gewend.


Volgens mij is het ook zo dat de servo's directer aangestuurd worden!
Kom net weer terug van een heerlijk stukje wildvliegen want ook daarmee heb ik geen last meer van andere vliegers wat voorheen wel het geval was...
 
Idle Up

Hey,, Weet iemand (Van de heli piloten) Hoe je de Idle Up in werking zet en wat je daarvoor moet instellen?
Heb al een tijdje me nieuwe zender dx6i maar weet niet hoe ik de idle up moet instellen??
Iemand enig idee?
Gr Justin
 
Ik weet niks van heli's, maar is dat niet iets wat je in de ESC moet instellen?
 
Hey,, Weet iemand (Van de heli piloten) Hoe je de Idle Up in werking zet en wat je daarvoor moet instellen?
Heb al een tijdje me nieuwe zender dx6i maar weet niet hoe ik de idle up moet instellen??
Iemand enig idee?
Gr Justin

Volgens mij doe je dat in je gas en pitch curve.. je hebt daar de instelling normaal en stunt.
Stunt is dan de Flight mode(Idle up)
Dan kun je dus voor je normale stand alles instellen en voor de 'stunt' mode.

Probeer eens of je er wat aan hebt..
 
Volgens mij doe je dat in je gas en pitch curve.. je hebt daar de instelling normaal en stunt.
Stunt is dan de Flight mode(Idle up)
Dan kun je dus voor je normale stand alles instellen en voor de 'stunt' mode.

Probeer eens of je er wat aan hebt..
Ik snap het niet helemaal? Hoe schakel je de idle up aan dan als je aan het vliegen bent?
 
Lekker behulpzaam.
Op een DX6i zit ook geen schakelaar met de tekst: Idle up. Het is de schakelaar die uiterst links op de bovenkant van je zender zit. Er zit een stickertje naast met in het rood de opdruk F Mode. Van je af is '0'(Normal) en naar je toe is '1'(Stunt ofwel Idle1).
 
Lekker behulpzaam.
Op een DX6i zit ook geen schakelaar met de tekst: Idle up. Het is de schakelaar die uiterst links op de bovenkant van je zender zit. Er zit een stickertje naast met in het rood de opdruk F Mode. Van je af is '0'(Normal) en naar je toe is '1'(Stunt ofwel Idle1).

P.S. Wanneer je mode 1 (gas rechts) vliegt zit je F. mode schakelaar rechts, voor je trainerschakelaar......
 
Iemand reeds ervaring met hoe lang oplaadbare penlite's meegaan. Deze zijn natuurlijk maar 1,2V ipv 1,5V dus lijkt me dat de cruciale spanning van 4,3V sneller bereikt wordt?

Iemand idee?
 
Ik heb nu oplaadbare AA er in gaat best goed, al vrij lang doe ik er mee gok nu op een week of 5 en dan gem. 1 uur vliegen(en aanstaan) per week. Dus maak je daar maar geen zorgen over, wel heb ik altijd een extra setje in mijn vliegkoffer zitten.
 
Iemand reeds ervaring met hoe lang oplaadbare penlite's meegaan. Deze zijn natuurlijk maar 1,2V ipv 1,5V dus lijkt me dat de cruciale spanning van 4,3V sneller bereikt wordt?

Iemand idee?

Nooit gewone batterijen gebruiken!!! Deze kunnen de gevraagde stroomsterktes niet leveren en de spanning stort heel snel in. NI-** hebben wel een lagere klemspanning 1,2 Volt maar houden deze spanning heel lang vast. Ook bij hogere stromen. Gebruik verder nooit een batterijbox met aandrukveertjes. Dit leidt gegarandeerd voeg of laat tot uitval van je besturing. Altijd gesoldeerde cellen gebruiken.
 
Ik heb er ook 1.2V NMh AA's in zitten, die gaan knap lang mee (trouwens, de bijgeleverde cellen waren ook NMh AA's van 1,2V!)
Geen idee hoe lang ik ermee doe, ik heb altijd een tweede setje bij me en ik verwissel ruim voor het echt nodig is... later thuis gaat het uitgewisselde setje dan meteen in de lader.
Die angst voor batterijboxen met aandrukveertjes, hmmm... volgens mij komt die uitval voornamelijk voor met batterijboxen waar de cellen heel lang in blijven zitten (dus, ofwel weinig gebruikt worden, ofwel in de box geladen worden). Als je de cellen er af en toe uithaalt gewoon omdat ze geladen moeten worden, dan zie je het onmiddelijk als er ook maar een spoor van zuurlekkage is.
De DX6i heeft van zichzelf een batterijbox met veertjes. Tja, je zou er natuurlijk een 4xAA pakket in kunnen stoppen, maar ik heb nog niet gehoord dat er problemen mee zijn opgetreden.
 
Nooit gewone batterijen gebruiken!!! Deze kunnen de gevraagde stroomsterktes niet leveren en de spanning stort heel snel in. NI-** hebben wel een lagere klemspanning 1,2 Volt maar houden deze spanning heel lang vast. Ook bij hogere stromen. Gebruik verder nooit een batterijbox met aandrukveertjes. Dit leidt gegarandeerd voeg of laat tot uitval van je besturing. Altijd gesoldeerde cellen gebruiken.
Oh ja? 8O Ik vlieg al 4 maanden met gewone Duracell's erin, gemiddeld zo'n 3 à 4 uur per week gebruik en heb geen enkel probleem. De stroomopname is zo beperkt dat gewone batterijen net als NiMH's het eeuwige leven lijken te hebben. :? ;) Het vermogen is maar 100mW (of 200mW als je illegaal bezig bent). Het zendgedeelte gebruikt slechts 29mA (of 63mA), in theorie 27 (of 54) maar er zijn nu eenmaal wat verliezen. Daar bovenop komt dan nog een 31mA voor de rest van de elektronica. Als een normale batterij dat al niet zou kunnen leveren dan is het triest gesteld met de batterijen en zouden er nog sneller en meer konijnen om moeten vallen. :rolling:
 
Nooit gewone batterijen gebruiken!!! Deze kunnen de gevraagde stroomsterktes niet leveren en de spanning stort heel snel in. NI-** hebben wel een lagere klemspanning 1,2 Volt maar houden deze spanning heel lang vast. Ook bij hogere stromen. Gebruik verder nooit een batterijbox met aandrukveertjes. Dit leidt gegarandeerd voeg of laat tot uitval van je besturing. Altijd gesoldeerde cellen gebruiken.
???:confused: en waarom zijn er dan gewone batterijen bij geleverd? deze zender gebruikt bijna niks man! ik heb nu al iets langer dan een maand dezelfde batterijen(weliswaar 2800mah nimh mrja ) erin zitten en ik vlieg bijna elke dag

en die battijeren klik je gewoon in het compartiment hoor, niks batteriijbox.
reageer dan niet als je niet weet waarover je het hebt
 
Nooit gewone batterijen gebruiken!!!...
Er zit op de zender een 'low battery alarm'. Als het voltage onder de 4.3 komt gaat er een alarm af en de voltage indicator in het scherm gaat knipperen. Bij mijn zender werden gewone batterijen geleverd :)

...Gebruik verder nooit een batterijbox met aandrukveertjes. Dit leidt gegarandeerd voeg of laat tot uitval van je besturing. Altijd gesoldeerde cellen gebruiken...
Dit is zo'n hardnekkig horrorverhaal...waar het vandaan komt???? Herinner je nog de 'walkman'? Ook meestal batterijvakjes met aandrukveertjes waar, anders dan met zenders, mee werd rondgebanjerd, gerend e.d. zonder ooit een probleem.
Lijkt me sterk dat Spektrum hiervan niet op de hoogte zou zijn als dit een werkelijk probleem is.
8431_P4300029_1.jpg
 
???:confused: en waarom zijn er dan gewone batterijen bij geleverd?
Bij mij zaten er NMh cellen bij.
en die battijeren klik je gewoon in het compartiment hoor, niks batteriijbox.
batterijcompartiment = batterijbox die in een apparaat is ingebouwd.
Waar het om gaat is dat er batterijen tussen aandrukveertjes zitten, als die batterijen beginnen te lekken (kwam vroeger vrij veel voor) dan krijg je daar corrosie en narigheid. Maar met moderne batterijen (of accus) zie ik eigenlijk nooit meer corrosie, en als je ze regelmatig wisselt dan hou je dat vanzelf wel bij. Ik sta zelfs op het punt om voor een Sig Riser zwevertje weer gewoon een 4xAAA boxje te gaan gebruiken.
 
De argumenten om geen batterjhouders met veertjes en gewone batterijen te gebruiken hebben jullie zelf genoemd. Herhalen van mijn kant is niet nodig. Het heeft te maken met het uitsluiten van risico's om deze dingen niet te gebruiken. Het gaat echt een keer mis en dan kost het je een model. Maar als je daarvoor wilt kiezen...
 
???:confused: en waarom zijn er dan gewone batterijen bij geleverd? deze zender gebruikt bijna niks man! ik heb nu al iets langer dan een maand dezelfde batterijen(weliswaar 2800mah nimh mrja ) erin zitten en ik vlieg bijna elke dag

en die battijeren klik je gewoon in het compartiment hoor, niks batteriijbox.
reageer dan niet als je niet weet waarover je het hebt

Een klein beetje kalmte is wel op zijn plaats. Van mijn kant geef ik slechts mijn mening. Dat jij een andere mening hebt, prima, die mag je geven. Daar is een forum voor. Voor uitwisseling van meningen. Maar probeer wel iedereen in zijn waarde te laten. Dat is een normale beleefdheidregel. Zo gaat het ook veelal op het forum.
 
Back
Top