Nieuwe Uitdaging !!!

hallo piet
het is inderdaad een bouwverslag van een dieplader en sorry dat ik ook reageerde op het cat verhaal,en zo afweek van de dieplader,
ik hoop dat u er echt mee gaat beginnen,en in een ander topic neem ik aan,
maar de dieplader ziet er steeds beter uit,
en zo komt u ook van die bruder wielen af haha,
zo kwam ik ook van mijn bruder spul af in zwolle,oa een knipperpijlbord verkocht aan een man met een pet,hoe heette die man nou ook alweer??!!
mvg markioo


Hallo Marco,

Juist leuk dat jullie reageren op de Caterpillar rupskraan, maar ik vind zelf dat ik een nieuw topic moet aanmaken en dit topic zo laten waar het voor bedoeld is, namelijk : De Broshuis Semi-dieplader.

Tja, inderdaad hebik die pijlwagen van jou gekocht, maar het ging mij alleen om dat pijlbord hoor niet om die Unimog, die gaat ook nog een keer in de aanbieding, want ik ga het pijlbord op een aanhanwagentje van messing bouwen !!
 
hallo

ik lees hier over een cat gaafkran , ik het er zelf ook een gebouwd hier alvast een filmpje van mijn graver in aktie

YouTube - rc graafmachine

het is de graver van bruder , maar enkel de rupskettingen en cabine bouw heb ik gebruikt, de rest is zelfbouw

grtjes truckdriver
 
Hallo Piet,

jij schreef:
Volgens mij maakt Damitz bij de O&K RH 6 rupskraan ook gebruik van hydro rij-motoren, maar helmaal zeker weten doe ik het niet ![/QUOTE]

Die hebben ze, maar kunnen die hydromotoren 60bar aan?
Je kunt ze natuurlijk een kopen, en die nabouwen van staal.
 
hallo

de damitz graver heeft inderdaad de hydraulische motoren , maar damitz draaid geen 60 bar hoor

deze werken ook op ca 12 a 13 bar standaard

grtjes truckdriver
 
hallo

ik lees hier over een cat gaafkran , ik het er zelf ook een gebouwd hier alvast een filmpje van mijn graver in aktie

YouTube - rc graafmachine

het is de graver van bruder , maar enkel de rupskettingen en cabine bouw heb ik gebruikt, de rest is zelfbouw

grtjes truckdriver


Hallo Truckdriver,

Een heel mooi filmpje van de omgebouwde Bruder Caterpillar 320/322/325CL rupskraan.
Ziet er erg mooi uit !!!

Ik heb een paar vragen hierover :

Je gebruikt nog de rupsen van de Bruder rupskraan, zijn die wel strek genoeg ???
Heb jij een hele nieuwe 1e en 2 mast gemaakt ??
Heb jij zelf de hydrauliek gemaakt, of kant en klaar gekocht ??
Heb je de electronica zelf gemaakt, of kant en klaar gekocht ??
De graafbak heb je die ook zelf gemaakt ??
Heb jij een bouwschema van de verbouw van de Bruder Caterpillar rupskraan ??
 
0022


Hallo allemaal,

Weer even een update van het verslag van de Broshuis Semi-dieplader.

Vandaag de hardhouten vloerdelen ontvangen/opgehaald bij Karwei.
Karwei heeft deze hardhouten vloer geheel gratis beschikbaar gesteld.
Mijn dank hiervoor aan Karwei in Rijssen, voor het gratis beschikbaar stellen van de hardhouten vloerdelen.

HPIM7792.jpg



HPIM7793.jpg


Door de gratis vloerdelen wordt het het budget van de Semi-dieplader niet aan getast, dat scheelt weer op het totaalbedrag, hahahaha !!


Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Truckdriver,

Een heel mooi filmpje van de omgebouwde Bruder Caterpillar 320/322/325CL rupskraan.
Ziet er erg mooi uit !!!

Ik heb een paar vragen hierover :

Je gebruikt nog de rupsen van de Bruder rupskraan, zijn die wel strek genoeg ???
Heb jij een hele nieuwe 1e en 2 mast gemaakt ??
Heb jij zelf de hydrauliek gemaakt, of kant en klaar gekocht ??
Heb je de electronica zelf gemaakt, of kant en klaar gekocht ??
De graafbak heb je die ook zelf gemaakt ??
Heb jij een bouwschema van de verbouw van de Bruder Caterpillar rupskraan ??

hallo

-de originele rubskettingen zijn stevig genoeg hoor,ik zelf heb er nog geen problemen mee gehad
-de 2 masten heb ik inderdaad zelf opnieuw gemaakt uit aluminium
-de hydrauliek heb ik in nederland gekocht bij klokken makerij J.Sinema,echt super hoor,je kan de cilinders zelf op lengte maken,
-de electronica heb ik gekocht , de sleepcontacten maakte ik zelf
-de bak maakte ik zelf uit aluminium,de tanden zijn gefreesd uit aluminium en deze kan ik door middel van 2 schroefjes van de bak verwijderen
-een bouw tekening van de bouw heb ik niet want ik heb alle afmetingen van bruder gerespecteerd , ik bouw graag zonder bouw plans of tekeningen

grtjes truckdriver
 
hallo

-de originele rubskettingen zijn stevig genoeg hoor,ik zelf heb er nog geen problemen mee gehad
-de 2 masten heb ik inderdaad zelf opnieuw gemaakt uit aluminium
-de hydrauliek heb ik in nederland gekocht bij klokken makerij J.Sinema,echt super hoor,je kan de cilinders zelf op lengte maken,
-de electronica heb ik gekocht , de sleepcontacten maakte ik zelf
-de bak maakte ik zelf uit aluminium,de tanden zijn gefreesd uit aluminium en deze kan ik door middel van 2 schroefjes van de bak verwijderen
-een bouw tekening van de bouw heb ik niet want ik heb alle afmetingen van bruder gerespecteerd , ik bouw graag zonder bouw plans of tekeningen


grtjes truckdriver


Bedankt voor je antwoord !
 
hallo Piet,

Nog een week om te beslissen of de bouw door gaat:confused:.

De electronica problemen vallen bij jouw evt. kraan toch wel mee.
Als je er geen gekke dingen aan bouwt je het je aan 6 stuur kanalen en 1kanaal voor de pomp aan/uit genoeg. Dit kan met de meeste zenders zonder extra losse modules. Ze schijnen tegewoordig steeds meer brushles motoren aan de pomp te hangen, dan heb je een regelaar waar je de motor me regelt, dus dat zal geen problemen geven denk ik. Probeer wel de indeling zo praktisch mogelijk te aken, zodat je een zo groot mogelijke accu kwijt kan, want die heb je bij 60bar wel nodig om even te kunnen draaien.

Oja,volgen mij kan ik de man die de hiervoor bescheven cilinders maakt. Opzich niets mis mee, alleen ze zijn maar voor 15-20bar geloof ik, dus daar heb je niet zo veel aan.
 
hallo Piet,

Nog een week om te beslissen of de bouw door gaat:confused:.

De electronica problemen vallen bij jouw evt. kraan toch wel mee.
Als je er geen gekke dingen aan bouwt je het je aan 6 stuur kanalen en 1kanaal voor de pomp aan/uit genoeg. Dit kan met de meeste zenders zonder extra losse modules. Ze schijnen tegewoordig steeds meer brushles motoren aan de pomp te hangen, dan heb je een regelaar waar je de motor me regelt, dus dat zal geen problemen geven denk ik. Probeer wel de indeling zo praktisch mogelijk te aken, zodat je een zo groot mogelijke accu kwijt kan, want die heb je bij 60bar wel nodig om even te kunnen draaien.

Oja,volgen mij kan ik de man die de hiervoor bescheven cilinders maakt. Opzich niets mis mee, alleen ze zijn maar voor 15-20bar geloof ik, dus daar heb je niet zo veel aan.


Hallo Stefan,

Ik had een bedenktijd gevraagd van 2 maanden hoor en geen bedenktijd van 2 weken !!!

Maar kijk voor het vervolg maar even op het nieuwe topic !!!
 
volgens mij mag en kan er op die cilinders van Juriun Sinnemawel meer druk, maar is met de pomp die hij maakt niet meer dan 25 bar nodig, ik zou gewoon even contact met hem opnemen..
Hij maak wel de cilinders in een mooie schaal maat, niet zo lomp enzo

Robert
 
2 maanden..oke dat duurt nog wel even. Gaat wel van de bouwtijd af.

Ik meen dat de cilinders van dunwandige messing buis zijn gemaakt waar ook nog eens schroefdraad op gesneden is, dus veel wanddikte houd je niet over. Daarbij wordt de bodem er met tin op gesoldeerd, en worden Oringen gebruikt voor de zuiger- en stangafdichting.
Dit gaat bij 60bar niet lang goed denk ik. Maar ik denk dat Piet toch zelf zijn cilinders maakt waarbij het deksel er met boutjes opgeschroeft wordt.
 
2 maanden..oke dat duurt nog wel even. Gaat wel van de bouwtijd af.

Ik meen dat de cilinders van dunwandige messing buis zijn gemaakt waar ook nog eens schroefdraad op gesneden is, dus veel wanddikte houd je niet over. Daarbij wordt de bodem er met tin op gesoldeerd, en worden Oringen gebruikt voor de zuiger- en stangafdichting.
Dit gaat bij 60bar niet lang goed denk ik. Maar ik denk dat Piet toch zelf zijn cilinders maakt waarbij het deksel er met boutjes opgeschroeft wordt.


Hallo Stefan,

De Cilinders van mjjnheer Sinnema zijn niet sterk genoeg, die kunnen een druk van 60 bar niet aan, maximaal 25 bar .
Met 60 bar. blaas je waarschijnlijk de bodem er uit en gaat de schroefdraad lekken.
Bovendien is de standaard maatvoering niet goed.

Ik maak de cilinders zelf en de deksels worden net als bij de echte Caterpilliar met boutjes vastgeschroefd.

Ook is zijn hydropomp niet zwaar genoeg, max. 25 bar.
(te dun)

Ik wil een hydropomp hebben die 100 bar. kan produceren en terugstellen naar 60 bar., dan heb je in ieder geval reserve.

Maar het is nog niet zover, ik ben me nog aan het oriënteren.

Wordt binnenkort vervolgd.
 
Dat dacht ik ook al dat de cilinders de druk niet aankonden.
Dus ze worden zo'n beetje als de mijne zeg maar met 12 M2 boutjes waarme het deksel vast zit.
De pompen van Jung kunnen 120bar hebben, dus dat gaat wel lukken.
Ze zullen hem ook wel compleet met motor kunnen leveren dat scheelt weer rekenwerk.
Los verkopen ze de pompen trouwens ook. De druk stel je trouwens niet in met de pomp, maar met een druk begrenzigings ventiel. Dit is trouwens een van de belangrijkste (veiligheids) onderdelen van een hydraulische installatie, dus niet vergeten.
 
Dat dacht ik ook al dat de cilinders de druk niet aankonden.
Dus ze worden zo'n beetje als de mijne zeg maar met 12 M2 boutjes waarme het deksel vast zit.
De pompen van Jung kunnen 120bar hebben, dus dat gaat wel lukken.
Ze zullen hem ook wel compleet met motor kunnen leveren dat scheelt weer rekenwerk.
Los verkopen ze de pompen trouwens ook. De druk stel je trouwens niet in met de pomp, maar met een druk begrenzigings ventiel. Dit is trouwens een van de belangrijkste (veiligheids) onderdelen van een hydraulische installatie, dus niet vergeten.


Hallo Stefan,


Bedankt voor de tip !

P.S. ik verplaats dit bericht even naar het topic van de Caterpillar 385CL
Of heb jij dit nieuwe topic nog niet ondekt !
 
Laatst bewerkt:
0023

Hallo allemaal,

Zo, het Caterpillar verhaal is verplaatst naar een nieuw Topic !!

Maar even weer een update van de Broshuis Semi dieplader :

Begonnen met het maken van het chassis van de onderkant van het zwanenhals en de onderplaat waar het ETS stuursysteem wordt ingebouwd.

Messing strippen gezaagd uit 1mm dik messing plaat.


HPIM7506.jpg


HPIM7507.jpg


De uitgezaagde delen recht en haaks gevijld en gezet/gebogen in de buig-zetbank.

Zie het mooie strakke zetwerk van het messing chassis, dit kan je met de hand in een bankschroef tussen 2 hoekijzers nooit zo mooi zetten/buigen.
Je kan met de zetbank op de tiende millimeter nauwkeurig zetten/buigen.

HPIM7509.jpg


HPIM7511.jpg


HPIM7513.jpg


HPIM7514.jpg


HPIM7515.jpg


HPIM7517.jpg


HPIM7519.jpg



Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
hoe komt u toch aan al dat gereedschap? hele schuur over of? Want een zetbank is meestal niet zo klein..
 
Back
Top