Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Onzin Benno.
Deze gast wil een vraag beantwoord hebben over zenders.
Daar is een apart submenu voor waar meer mensen komen dan in dit draadje.

Daar is nu de hele menustructuur voor bedoeld.
 
Frans,

je moet zoals benno zegt de gear schakelaar aan gear zetten en niet naar gyro. Nu heb je geen gyro menu maar kun je bij travel adjust de gyro gevoeligheid instellen bij gear en werkt je schakelaar ook.


Roy,
Ja ik heb hem door en laat hem voorlopig zo staan. Morgen verder afstellen en dan is het voorlopig goed zo.

Waarom voorlopig?Eigenwijs als ik ben wilde ik weten waarom zo'n sub gyro menu. Blijkt dus dat je via dat menu ook de gyro stand automatisch kan laten kiezen door de flight mode switch. Dus wanneer ik instel dat ik in normal mode headlock vlieg en in stunt 1 mode rate vlieg dan regeld de zender dat automatisch. Het handmatige gedeelte daarin heb ik nog niet helemaal door maar dat ga ik nog uitzoeken. Ik denk alleen dat het to much is voor een Esky gyro dus voorlopig maar de gear optie aanzetten en verder lezen.En stunt mode is nog heeeeeeeeel ver weg dus heb ik dat nog niet nodig.Maar we zijn weer een menutje verder!

gr,
Frans
 
HELP!!!!
Ik weet nog steeds niet wat voor een zender ik zou kopen.
35mhz van Futaba, Multiplex of een Spektrum...
ik heb totaal geen ervaringen met 2,4ghz. Hoe zit dit met de ontvanger?
Is er genoeg plaats??


Plek zat! 2.4ghz nemen! stoort niet meer op een ander. Spectrum DX7 is geweldig maar de rest waarschijnlijk ook ,alleen heb ik de DX7 en met andere geen ervaring. Trek er wel een weekie voor uit om het ding te begrijpen.

gr,
Frans
 
Ga er ook effe mee kappen..

Ik ga me maar eens meer verdiepen in Kite Buggyen..!
Voor mensen die niet weten wat kite buggyen is?
Je zit in een karretje ( Buggy genoemd ) Heeft 3 wielen en word voortgetrokken door een enorme vlieger.. Ik gebruik dan een vlieger van 4.3 Meter Das mijn grootste. Mn stief vader gebruikt een vlieger van 8.0 en 7.0 meter. als ik die neem kun je me ophalen in engeland :rolleyes:
Ik haal al makelijk een snelheid van ruim 80 /90 km per uur met me vlieger...!! Heb een voordeel met me gewicht ;)
Hier een paar plaatjes vn my aan het kite buggyen..

255626600_5_-CWm.jpeg

255626602_5_XWjh.jpeg

Dus ik ben ook minder online net zoals frans W met zn andere hobby..
Dus nu op naar het kite buggy forum..:p:showass: En ook maar daar weer eens een praatje maken..
Mannen suc6 met vliegen :D
Gr Justin
 
Ja sorry Rob, Ik had je vraag wel gelezen maar was nog aan het denken over de inhoud van je lijstje..
Eigenlijk wordt het dan dus gewoon een 2e king want geloof me.. Alles kan en gaat kapot..
Als je me dan ook nog effe de partnummers er bij vraagt dan ben ik nog wel effe bezig.
Maar de meest belangrijkste onderdelen zijn wel de mainbladen, feathering shaft, Bell controll arm, Linkjes setje, Skid, servo, flybar, flybar housing met flybar armen enz. enz.....
Ik moet ook zeggen dat wat ik kapot vlieg veranderd..
Mijn eerste canopee vloog ik kapot na 4 maand.. nu 2 maanden verder ben aan aan mijn 4e canopee bezig..
Ik heb onder tussen towerpro's op de kop en sinds dien geen servo's meer vervangen terwijl ik toch wel zo'n 7 of 8 e-sky's heb gesloopt..
Mijn skid is een special omdat ik in de 2e maand een stuk of 3 skids had gesloopt.. enz. enz....

Dus op je vraag een goed antwoord te geven wil/kan/mag/zal ik niet.
Er zijn zat internet winkels die je binnen 24 uur het juiste onderdeel op de mat leggen dus maakt daar gebruik van en bestel in het begin alles gewoon in 2 voud.
De feathering shafs komen bij de king per stuk en bij de belt-cp per 4 en kosten bijna hetzelfde en zijn in iedergeval het zelfde..
Verder komen een aantal zaken zo wie zo per 2 zoals de staart buis en de flybar..
Tenslotte, denk niet dat een carbon tail of
ander upgrades langer mee gaat.. Alles kan en gaat kapot maar de upgrades kosten gewoon extra..
Ga pas upgraden als je kunt vliegen en de verschillen zal kunnen merken.
Uiteraard is de BL upgrade een noodzakelijke..

Benno

ps
Zoek even francis op.. Kunnen jullie gezamelijk in zutphen gaan inkopen of ten minste swappen..

Benno, bedankt voor deze informatie. Je noemt niet expliciet de hele rotor kop of bv swash plate, maar komt het daar wel op neer?
Ik heb al een tijdje contact met Frans (Warnsveld) en Francis en zij helpen mij al geweldig. Ik heb nu een gebruikte King gekocht en heb wat zaken in bestelling staan om het geheel te completeren zodat de King kan gaan bewegen.
Nu lijkt het me slim om ook maar wat spares te gaan bestellen want ik ga de King natuurlijk ook crashen...
 
Die Esky toch, ze luisteren dus duidelijk nog onze klaag liederen. Voor degene die nog last heeft van een belt die eraf loopt het volgende:
Zojuist de EK1-0562 ontvangen van aerotronic. a 4,95. Bij het uitpakken zie ik ineens 2 vreemde onderdelen in het zakje zitten. Ze hebben de geleiders aangepast en dat ziet er goed uit. Volgens mij is het nu onmogelijk dat de belt er nog afloopt. Mijn camera kan zulke kleine deeltjes niet fotograveren denk ik maar ik probeer het wel even.Denk erom als je ze ergens anders besteld kan het natuurlijk nog oude voorraad zijn en dat geldt natuurlijk ook bij aerotronic want wie weet ligt het spul wel door elkaar in een bak dus even mailen denk ik zo.

gr,
Frans
 
Nou het begint te komen, eindelijk de 43T vervangen want die inslag was wel extreme:mad:. Zal extreme eens een email sturen of dat normaal is.Zat er al vrij snel in.Hij reageerd een stuk beter en ook de headlock blijft beter staan echter nog niet genoeg naar mijn zin. Je zou hem toch niet hoeven corrigeren. Hij blijft nog steeds een stukje wegdraaien al is het niet veel meer. Zijn er meer mensen met de esky B versie die dit hebben. Zou eens andere servo helpen? of is het gewoon de kwaliteit van de sky B.

gr,
Frans
 
Nou het begint te komen, eindelijk de 43T vervangen want die inslag was wel extreme:mad:. Zal extreme eens een email sturen of dat normaal is.Zat er al vrij snel in.Hij reageerd een stuk beter en ook de headlock blijft beter staan echter nog niet genoeg naar mijn zin. Je zou hem toch niet hoeven corrigeren. Hij blijft nog steeds een stukje wegdraaien al is het niet veel meer. Zijn er meer mensen met de esky B versie die dit hebben. Zou eens andere servo helpen? of is het gewoon de kwaliteit van de sky B.

gr,
Frans

Ik denk dat de kwaliteit van e-sky niet echt byzonder hoog is echter heb ik al vaker begrepen dat zelfs een logitec wel wil weglopen..
Belangrijk is dat de servo op rate stand goed staat en dat de initialisering goed gebeurt..
Ik heb op zowel de walkera gyro als met de e-sky type B gyro wel dat de heli snaar strak blijft staan maar 5 minuten later al weer begint te draaien..
Ook dat je land en accu wisseld en dat hij dan in eens niet meer strak staat. Even accu los en weer vast is dan al voldoende..
Echter zal je altijd moeten sturen blijven.. zeker met de lichte king en E-sky gyro's van een paar tientjes..

Het is zo wie zo heel anders vliegen met Head hold als met rate..
Het voordeel is dat je met HH een rechte streep voor je langs kan vliegen wat je met de Rate stand bijna niet kan..
en het hooveren wordt makelijker...
maar zoals ik al eerder schreef.. 8-jes en bochtjes zijn in de rate stand veeel makelijker al wil het wel...

Overigens nog een laatste tip..
Je moet nu gewoon eens gaan vliegen...
Dat afstellen van je heli kun je tot in de treuren doen maar het blijkt dat de grootste afstelling tussen de oren zit..
Gewoon een rustige dag en een groooooot veld uitzoeken (was hier vanochtend weer geweldig.. zelfde de Belt-cp gaat het prima doen..) en gaan met die Bana ehhhh... King...

Benno
 
Ik ben eens even een winkelmandje gaan vullen met de onderdelen die Benno opnoemde en nog wat meer stukjes plastic en ik kom al gauw ruim boven de 59 euro voor een barebone uit en dan heb ik nog lang niet alles....

Zijn jullie het eens met de stelling dat een startende crash-kit maar het beste als start gevuld kan worden met een bare-bone?
 
Overigens nog een laatste tip..
Je moet nu gewoon eens gaan vliegen...
Dat afstellen van je heli kun je tot in de treuren doen maar het blijkt dat de grootste afstelling tussen de oren zit..
Gewoon een rustige dag en een groooooot veld uitzoeken (was hier vanochtend weer geweldig.. zelfde de Belt-cp gaat het prima doen..) en gaan met die Bana ehhhh... King...

Benno[/quote]


Benno ik ben het hier volkomen mee eens.... Je kunt wel aan het afstellen blijven maar hij zal nooooooiiit helemaal uit zichzelf gaan vliegen. Dan is er ook niets meer aan lijkt mij. Ik merk ook dat na veel vliegen en oefenen je op een gegeven moment niet eens meer in de gaten hebt of - en welke kant die staart op wil draaien. Overigens heb ik in het vere verleden een brandstof heli gevlogen en toen bestonden er nog helemaal geen gyro`s ........ Wat een uitdaging zou het zijn het ding er gewoon eens helemaal af te gooien. Vraag me af wie van de ervaren vliegers dan nog kan vliegen...............

Gr,
Jerry
 
Ik ben eens even een winkelmandje gaan vullen met de onderdelen die Benno opnoemde en nog wat meer stukjes plastic en ik kom al gauw ruim boven de 59 euro voor een barebone uit en dan heb ik nog lang niet alles....

Zijn jullie het eens met de stelling dat een startende crash-kit maar het beste als start gevuld kan worden met een bare-bone?

Als dat goedkoper is als alle onderdelen los bestellen zou ik dat zeker doen. Mijn ervaring is dat als er iets stuk gaat je net dat onderdeel niet bij je spares hebt zitten.

Groet,

Jerry
 
Ik ben eens even een winkelmandje gaan vullen met de onderdelen die Benno opnoemde en nog wat meer stukjes plastic en ik kom al gauw ruim boven de 59 euro voor een barebone uit en dan heb ik nog lang niet alles....

Zijn jullie het eens met de stelling dat een startende crash-kit maar het beste als start gevuld kan worden met een bare-bone?

Ja en dat staat dus al in de 2e regel te lezen van mijn eerder post op je vraag.
Ik denk echter dat je dan al snel verschillende onderdelen die 1x op de king zitten weer nodig bent terwijl zaken als b.v. de motor en de swashplate niet gauw verbruikt zullen worden..

Dus gewoon ebay op
b.v. eBay Store - cwtco: RC Helicopter Parts, Battery And Charger, RC Battery
en daar de normale zaken 2x bestellen.. dan valt de totale prijs wel mee al kom je gauw op 60 euro...
Advies daar: setje van 10 carbon look king bladen (zwart).. voor 10 euro of zo... Bevallen mij er goed maar ik heb er al wel 20 versplinterd...
Pas op voor verzendkosten valkuil...
Ze rekenen overal appart verzendkosten voor en zolang je binnen de euro prijzen blijft krijg je 1 euro batch korting...

Benno
 
Je moet nu gewoon eens gaan vliegen...
Dat afstellen van je heli kun je tot in de treuren doen maar het blijkt dat de grootste afstelling tussen de oren zit..

Benno

AMEN !!!

Vlieg op het moment met een main gear die wat tanden mist, bladspoor van een paar millimeter en een staart die nooit strak blijft staan.
Maar hij vliegt heerlijk !!!.....achtjes, voorzichtig nose in en zelfs een dubbele piro !!!
 
AMEN !!!

Vlieg op het moment met een main gear die wat tanden mist, bladspoor van een paar millimeter en een staart die nooit strak blijft staan.
Maar hij vliegt heerlijk !!!.....achtjes, voorzichtig nose in en zelfs een dubbele piro !!!


Mooi Francis !! Merk je nu ook dat het vliegen nu steeds leuker begint te worden ?? Ik krijg er steeds meer lol in als je een beetje heen en weer kunt scheuren met bochtjes en 8 tjes. Wat bij mij nu wel steeds meer gaat spelen is de wind die er bijna altijd staat. Ik ben al voorzichtig aan het zoeken naar een goede vervanger die wat meer wind kan hebben. Hoe is jou ervaring daarmee met de T-Rex ??

Groet,

Jerry
 
De Trex kan echt veel meer hebben qua wind. Bij een volle 3 is vliegen met de king een echte uitdaging. Met de Trex is het bijna een makkie.
 
Die is bijna gelijk aan de KDS.
Zijn leuke modellen voor een relatief lage prijs.

Kijk anders of je een 2e hands originele Trex kunt krijgen.

Iets meer kwaliteit maar dan voor een leuke prijs.
 
Mooi Francis !! Merk je nu ook dat het vliegen nu steeds leuker begint te worden ?? Ik krijg er steeds meer lol in als je een beetje heen en weer kunt scheuren met bochtjes en 8 tjes. Wat bij mij nu wel steeds meer gaat spelen is de wind die er bijna altijd staat. Ik ben al voorzichtig aan het zoeken naar een goede vervanger die wat meer wind kan hebben. Hoe is jou ervaring daarmee met de T-Rex ??

Groet,

Jerry

Nou jullie zijn weer erg aardig vandaag:confused:.
Wat denken jullie dan dat ik de hele dag aan het doen ben? 6 lipo's leeggevlogen hoor alleen weet ik gewoon dat het beter kan dus waarom dan zo laten? Met de oude zender was het minder dus zou ik voor nix deze investering gedaan hebben. Lijkt mij niet. Morgen weer vliegen en verder met afstellen want er zit een centimeter bladspoor nog in en dat helpt ook niet echt. Tevens erg veel wind hier vanmiddag maar morgen schijnt het beter te worden. Dat een deel tussen de oren zit snap ik ook wel. Gisteren nog was 70% throttle veel te veel vandaag vlieg ik er gewoon rustig mee.

gr,
Frans
 
Die is bijna gelijk aan de KDS.
Zijn leuke modellen voor een relatief lage prijs.

Kijk anders of je een 2e hands originele Trex kunt krijgen.

Iets meer kwaliteit maar dan voor een leuke prijs.


Ja uiteraard blijft een 2e hands T-Rex ook een optie. Enige nadeel is de hogere kosten van de onderdelen. Van Benno begreep ik dat de Gl iets beter is (kloon Trex) dan de KDS.

Jerry
 
Back
Top