Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door pa5ca, 19 mei 2007.

  1. huubske

    huubske Guest

    nose-in

    Werd wel eens tijd om nose-in onder de knie te krijgen. Nu na een aantal accu's begint het aardig te komen. Kan al bijna een hele accu stil blijven hangen en ook rustig rondjes blijven draaien op dezelfde plek.

    Denk dat het maar eens tijd wordt om afscheid te gaan nemen van de king en eens naar een vervangster te gaan kijken. Eerst alle spare parts opmaken.

    Die align lijkt me wel mooi, kan ik ook gewoon mijn 3s accu's blijven gebruiken want bij zo'n protos heb je meteen 6s nodig.

    Iemand nog ideeen over een eventuele andere opvolger?

    Oh ja, radd's school of rotary flights heb ik nu wel door maar is iemand al een cursus voor gevorderde tegen gekomen? Meer richting 3D?
    Op de sim kun je wel oefenen en ook doen ze trucjes voor(tenminste bij realflight).

    Groeten,

    Huub
     
  2. arnold

    arnold

    Lid geworden:
    3 sep 2008
    Berichten:
    1.131
    Locatie:
    Harlingen
    huh

    als ik inlog staat de foto er hier gewoon op????/

    kssnaput niet mrr jah

    zal het ff proberen wat je zei THANXX:squarewink:
    oh ja, wat moet de spanning zijn als je de zelfborgendemoeren aandraait? moet ie wel speling hebben of net niet.
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2008
  3. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Hij moet geen speling hebben, maar de bladegrips moeten nog wel soepel kunnen bewegen.
    In andere woorden. Stevig aandraaien en dan 1 slaggie losser.
     
  4. Eddy_Coins

    Eddy_Coins Guest

    Vandaag heerlijk gehooverd...
    Na 4 lipo's kan ik redelijk stil blijven hangen.
    Alleen heb ik vandaag een domme fout gemaakt....
    Les 1... eerst de zender aanzetten en dan pas de ontvanger.
    De buurman stond wat tegen me te kletsen.. ik niet goed opgelet en de stekker erin gestoken. hup meteen ging de motor draaien.
    prrrrrrrrrrrrr een stuk main-gair naar de vaantjes.
    Dat wordt dus nieuwe bestellen en wachten tot hij binnen is.
    Heeft er iemand een suggestie waar ik dat het beste kan doen? Hong kong of ergens anders?
     
  5. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Hong Kong duurt lang, dus dat wordt wachten.
    In Nederland heb je het met 1 of 2 dagen binnen.
     
  6. Helifever

    Helifever

    Lid geworden:
    16 jun 2008
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Omg. Arnhem
    Beetje nat geworden

    Zo, nou weer wat moois meegemaakt........ Ik denk mooi weer geen wind ik ga weer lekker naar m`n veldje en 8 tjes draaien. Ben ik net lekker bezig doe ik ongemerkt een stap achteruit om vervolgens achter over een sloot in te fli...keren. Met zender in m`n hand die ik boven water kon houden. En de King...... die dacht nou ga ik het lekker zelf doen en knalde naast me de sloot in. En het mooiste is ik had de Flycam eronder hangen, dus ik dacht nou heb ik pas echt een mooie opname.... Heeft dat kreng helemaal niets opgenomen. Nou hoor ik jullie allemaal zeggen OVERDOEEEEEN !! Nou mooi niet.

    Ben nou alles aan het droogen en maar afwachten of alles nog werkt. Stiekem hoop ik van niet want dan heb ik een mooi excuus om een nieuwe te kopen. (hoezo kleine kinderen)

    Blub Groet Blub,

    Jerry Blub blub
     
  7. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Das een prachtig verhaal... Heb er even hartelijk om moeten lachen. jammer dat het niet op video staan..
    Overigens van dat uitvallen heb ik ook last..
    Ik heb sinds een paar dagen een flycamone V2 en het valt me op dat ik zekerweten aan het opnemen ben en dan effe later bij de landing weer hem uit wil zeten om er dan achter te komen dat hij niet aan staat..
    Ook heb ik al een paar keer dat ik zeker weten een stukje heb op genomen om er later achter te komen dat het er toch niet op staat..

    Zou dat aan de SD kaart kunnen liggen...

    Sorry realiseer dat dit compleet off topic is maar het was toch al een chat draadje..

    benno
     
  8. Helifever

    Helifever

    Lid geworden:
    16 jun 2008
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Omg. Arnhem
    Ook heb ik al een paar keer dat ik zeker weten een stukje heb op genomen om er later achter te komen dat het er toch niet op staat..

    Zou dat aan de SD kaart kunnen liggen...

    Sorry realiseer dat dit compleet off topic is maar het was toch al een chat draadje..

    benno[/quote]


    Nou nadat ik thuis kwam en erachter kwam dat er niets opstond volgens hetzelfde ritueel de camera aangezet en toen nam die wel op. Overigens heb ik het afgelopen half jaar dat ik dat ding heb al mijn opnames op dit zelfde SD kaartje gemaakt, dus daar ligt het niet aan. Op het draadje op dit forum dat over de Flycam gaat lees je deze klacht wel vaker.

    Gr. Jerry
     
  9. Zandoor

    Zandoor

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    39
    Locatie:
    Gelderland
    Hmm ben even aan het rekenen gegaan en tot de volgende conclusie gekomen:

    1/2 zaal huur per uur is € 7,50.

    Wanneer je buiten vliegt kost het een blad-asje, main blades, staartbuis en een uurtje knutselen. Veel meer waar voor je geld !!

    Groeten "First Blood" Sander
     
  10. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    LOL.....400 meter vrije slag zenden Jerry ??
    Ik heb hem net ook weer aan stront gevlogen. Het ging uitstekend en had er net 2 cirkels opzitten. Draaide nog wat scherper weg, maar wat te dicht bij de grond.

    Jammer de Bammer. Feathering shaft zo krom als een hoepel en de flybar krom. Die is op, dus deze wordt maar even rechtgebogen en gehamerd.

    Morgen moet ik weer vliegen, dus hij zal vanavond maar eens fiks onder handen worden genomen.
     
  11. Helifever

    Helifever

    Lid geworden:
    16 jun 2008
    Berichten:
    138
    Locatie:
    Omg. Arnhem
    Ja dat het voordeel van een waterlanding. Bij mijn King is mechanisch helemaal niets aan de hand, alleen z... nat. Ontvanger en servo`s werken nog alleen de motor nog niet. (regelaar kletsnat) Ik hoop voor jou dat het de King was en niet de Trex??

    Gr. en sterkte,
    Jerry
     
  12. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Het was de king inderdaad. Hij staat inmiddels op de operatietafel.
    I will report back tommorow
     
  13. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Ha Francis, als het niet lukt moet je het maar laten weten, ik heb er een of twee bij me en ik ben in Alm'n dus dicht bij.

    Ik heb hier vandaag ook het luchtruim gezocht (heerlijk de ruimte) maar ik werd overmoedig en eindigde in een struik.... Main gear een beetje gestript en wieken deels ontdaan van huin folie :-( Gelukkig genoeg spear parts bij me :).

    Als er morgen nog publiek gevlogen wordt rond Zutphen, Lochem en omstreken hou ik mij aanbevolen, valt nog genoeg te leren ;-)
     
  14. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Kijk maar in het meeting draadje Egbert ;)
     
  15. rostie

    rostie Guest

    Hangt al een reply in Francis :proost:

    Vandaag ook overmoedig geweest wilde m'n pirootje draaien ging best goed maar was wat voorzichtig dus heli kreeg de kans om beetje weg te lopen. had niet de ruimte om te gaan corrigeren dus maar ietsie te hard naar beneden toe, belt van geleider af was enige schade :cool:

    Groetjes,

    Edwin
     
  16. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Bij mij wat meer helaas.
    Flybar, washoutbase, blades, feathering shaft.
    Ben door de onderdelen heen, dus morgen niet vliegen......BAAAAAAAAL !
     
  17. rostie

    rostie Guest


    Hmmm balen... blades en Feathering heb ik wel voor je als het goed is rest helaas niet..
    en kan je de sparebak van de helidoc niet looten? :rolling:

    groetjes,

    Edwin
     
  18. Egbert007

    Egbert007

    Lid geworden:
    11 okt 2007
    Berichten:
    576
    Locatie:
    Gouda
    Je zal het niet geloven, maar volgens mij heb ik dit allemaal bij me! ben ik alleen door al mijn spares heen. Op zich geen probleem als ik morgen maar geen schade vlieg ;-)
     
  19. FranDaMan

    FranDaMan Guest

    Heb een officiële berichtgeving van mijn regering gehad dat er morgen niet gevlogen mag worden in verband met de bokbierdag.

    Helaaaaaaaaaas.......volgende keer beter.
     
  20. plantjes

    plantjes

    Lid geworden:
    12 aug 2003
    Berichten:
    1.140
    Locatie:
    Steenwijk NL
    Das lekker..
    Organiseerd een meeting en is er zelf niet bij..
    Je had toch ook nog de Trex??
    Kan zo wie zo niet want heb een familie dag morgen..
    Dus laterrrr
     

Deel Deze Pagina