Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

Nou jullie zijn weer erg aardig vandaag:confused:.
Wat denken jullie dan dat ik de hele dag aan het doen ben? 6 lipo's leeggevlogen hoor alleen weet ik gewoon dat het beter kan dus waarom dan zo laten? Met de oude zender was het minder dus zou ik voor nix deze investering gedaan hebben. Lijkt mij niet. Morgen weer vliegen en verder met afstellen want er zit een centimeter bladspoor nog in en dat helpt ook niet echt. Tevens erg veel wind hier vanmiddag maar morgen schijnt het beter te worden. Dat een deel tussen de oren zit snap ik ook wel. Gisteren nog was 70% throttle veel te veel vandaag vlieg ik er gewoon rustig mee.

gr,
Frans


Frans geloof me nu maar....... op een gegeven momend gaat het zomaar als vanzelf. Je moet gewoon veel oefenen en niet te bang zijn eens een stapje verder te gaan. Toen ik de eerste keer een pirouette draaide klapte de King tegen een boom aan, maar de tweede keer ging het wel. Overigens ik ben ook al vanaf januari hiermee bezig en vlieg gemmiddeld 1 accu per week leeg......... Je kunt het Frans je kunt het ?!?!

Groet,
Jerry
 
Van de grond los ...

Hey luitjes,

Jammer van Justin die gaat kite buggy'en, daar kom ik dus van af en ik moet zeggen minsten even kicken als helivliegen hoor...

WANT : Ik ben vandaag op zolder voor het eerst van de grond geweest !!! Jaaaaah... Heb beetje bladspoor dat ik er niet uitkrijg en merk dat de HBK zeker geen stabiel baasje is ... Brrrr het is wel kicken !!!! (rush rush rush:cool::yes: Bloed naar het hoofd en high !!! Zaaalig gevoel ...

Is het normaal dat de king echt alle kanten wil opgaan ? ik hou hem redelijk tail in maar toch gaat de tail bij verschillende trottle stand andere kanten uit... precies of de gyro doet t niet zo goed ... ga toch die HH er terug opsteken ... Had hier de raad gekregen om niet met HH te leren vliegen maar volgens mij scheelt er iets met de gewone gyro...

Ik denk dat ik met een dagje eens met een van jullie een pak meer zal leren... dan een maand op mezelf...

Ondertussen dus al 4 lipo's leeg gehopt en er zitten toch momentjes tussen van 5 tot 10 seconden van de grond los... alleen draait hij dan vaak piroëtjes en dat denk ik zit niet goed...
Soit de lypo's liggen alweer te laden en morgen dus nog maar eens proberen...

Bedankt voor de nuttige tips van de afgelopen weken... enne nog deze vraag : WIE woont t dichts bij Lommel van jullie ? Zou graag een namiddag met een van jullie afspreken om toch een en ander op te steken ...

Groeten

Peter ( ut den belgiek)
 
Ow , je snapt de zender nu dus Frans? :P
Ik was van plan om afgelope woensdag een DX6i te bestellen , maar mijn vriendin had de pech om met mijn auto een rotonde op een andere manier te nemen dan normaal.
Eerst maar de auto laten repareren en daarna hebbe-dingetjes kopen.

Enne Benno; Zeker weten dat ik de volgende keer er weer bij ben. Misschien al voorzichtig rondfladderen maar het gaat niet zo snel met 4 uurtjes vliegen in de maand.

Gr Sander
 
Ow , je snapt de zender nu dus Frans? :P
Ik was van plan om afgelope woensdag een DX6i te bestellen , maar mijn vriendin had de pech om met mijn auto een rotonde op een andere manier te nemen dan normaal.
Eerst maar de auto laten repareren en daarna hebbe-dingetjes kopen.

Enne Benno; Zeker weten dat ik de volgende keer er weer bij ben. Misschien al voorzichtig rondfladderen maar het gaat niet zo snel met 4 uurtjes vliegen in de maand.

Gr Sander

Je kunt ook gewoon buiten fladderen. Het is nu wind stil in Bemmely Hills.
Net nog een accutje leeg gevlogen, gaat steeds beter.

Heb ook de towerpro's binnen voor de RAG king.
 
Hey luitjes,

Jammer van Justin die gaat kite buggy'en, daar kom ik dus van af en ik moet zeggen minsten even kicken als helivliegen hoor...

WANT : Ik ben vandaag op zolder voor het eerst van de grond geweest !!! Jaaaaah... Heb beetje bladspoor dat ik er niet uitkrijg en merk dat de HBK zeker geen stabiel baasje is ... Brrrr het is wel kicken !!!! (rush rush rush:cool::yes: Bloed naar het hoofd en high !!! Zaaalig gevoel ...

Is het normaal dat de king echt alle kanten wil opgaan ? ik hou hem redelijk tail in maar toch gaat de tail bij verschillende trottle stand andere kanten uit... precies of de gyro doet t niet zo goed ... ga toch die HH er terug opsteken ... Had hier de raad gekregen om niet met HH te leren vliegen maar volgens mij scheelt er iets met de gewone gyro...

Ik denk dat ik met een dagje eens met een van jullie een pak meer zal leren... dan een maand op mezelf...

Ondertussen dus al 4 lipo's leeg gehopt en er zitten toch momentjes tussen van 5 tot 10 seconden van de grond los... alleen draait hij dan vaak piroëtjes en dat denk ik zit niet goed...
Soit de lypo's liggen alweer te laden en morgen dus nog maar eens proberen...

Bedankt voor de nuttige tips van de afgelopen weken... enne nog deze vraag : WIE woont t dichts bij Lommel van jullie ? Zou graag een namiddag met een van jullie afspreken om toch een en ander op te steken ...

Groeten

Peter ( ut den belgiek)

Ik woon wel dichtbij, maar ik kan je denk ik niet veel verder helpen, vlieg zelf ook pas 2 weekjes.

Ga zometeen nog even fladderen, proberen om me aan de radd regeltjes te houden. (dat wordt zwaar, maar et moet maar).
 
Ik zie dat ons topic, inclusief onvoorstelbaar veel tips, verbannen is naar de slowchat corner.

Nou, dan gaan we maar gewoon chatten.....
 
Buiten het feit dat we naar het slow chat hoekje verplaatst zijn zie ik ook dat de tellers op 0000 gezet zijn... en dat dat dit draadje moeilijker te vinden is..

Maar goed ik had al aan gegeven dat ik minder tijd heb de komende maanden.. so what the hack.. Eerst maar eens zien of het allemaal wel zo duidelijk wordt....

Groeten uit London...


Frans.....W
 
Buiten het feit dat we naar het slow chat hoekje verplaatst zijn zie ik ook dat de tellers op 0000 gezet zijn... en dat dat dit draadje moeilijker te vinden is..

Maar goed ik had al aan gegeven dat ik minder tijd heb de komende maanden.. so what the hack.. Eerst maar eens zien of het allemaal wel zo duidelijk wordt....

Groeten uit London...


Frans.....W

Das vreemd... teller staat ook weer op de oude stand... zal wel aan de jetlag van een uur liggen...

Frans.............W;)
 
Hey luitjes,

Jammer van Justin die gaat kite buggy'en, daar kom ik dus van af en ik moet zeggen minsten even kicken als helivliegen hoor...

WANT : Ik ben vandaag op zolder voor het eerst van de grond geweest !!! Jaaaaah... Heb beetje bladspoor dat ik er niet uitkrijg en merk dat de HBK zeker geen stabiel baasje is ... Brrrr het is wel kicken !!!! (rush rush rush:cool::yes: Bloed naar het hoofd en high !!! Zaaalig gevoel ...

Is het normaal dat de king echt alle kanten wil opgaan ? ik hou hem redelijk tail in maar toch gaat de tail bij verschillende trottle stand andere kanten uit... precies of de gyro doet t niet zo goed ... ga toch die HH er terug opsteken ... Had hier de raad gekregen om niet met HH te leren vliegen maar volgens mij scheelt er iets met de gewone gyro...

Ik denk dat ik met een dagje eens met een van jullie een pak meer zal leren... dan een maand op mezelf...

Ondertussen dus al 4 lipo's leeg gehopt en er zitten toch momentjes tussen van 5 tot 10 seconden van de grond los... alleen draait hij dan vaak piroëtjes en dat denk ik zit niet goed...
Soit de lypo's liggen alweer te laden en morgen dus nog maar eens proberen...

Bedankt voor de nuttige tips van de afgelopen weken... enne nog deze vraag : WIE woont t dichts bij Lommel van jullie ? Zou graag een namiddag met een van jullie afspreken om toch een en ander op te steken ...

Groeten

Peter ( ut den belgiek)
Ik woon het dichtste bij denk ik.
22,3Km :D Dus je kunt ook op de fiets komen.

Groeten, Wilbert
 
Ik zie dat ons topic, inclusief onvoorstelbaar veel tips, verbannen is naar de slowchat corner.

Nou, dan gaan we maar gewoon chatten.....

Ik vind dit draadje nou niet direct chatten, er wordt ook veel nuttige info gegeven.
Misschien even afwachten, ze zijn de boel aan het reorganiseren heb ik begrepen. Anders starten we toch gewoon een nieuw draadje op een geschikte plek en vermoedelijk hoort dat dan in het forum bij micro helicopters, toch? Of waar zit die grens precies :confused:
 
Laatst bewerkt:
Ik ben eens even een winkelmandje gaan vullen met de onderdelen die Benno opnoemde en nog wat meer stukjes plastic en ik kom al gauw ruim boven de 59 euro voor een barebone uit en dan heb ik nog lang niet alles....

Zijn jullie het eens met de stelling dat een startende crash-kit maar het beste als start gevuld kan worden met een bare-bone?

Ik kwam ook tot die konklusie. Dus maar een barebone besteld. Toen ik hem thuis had liggen zag ik dat ie al voor 80% gemonteerd was, ik kon het toen niet laten en heb hem afgebouwd met spullen die ik toch al had liggen, alleen een gyro moest ik nog kopen :rolleyes:
Nu heb ik dus 2 HBKings vliegklaar, binnenkort toch maar eens wat reserve onderdelen bestellen ;)
 
Ik vind dit draadje nou niet direct chatten, er wordt ook veel nuttige info gegeven.
Misschien even afwachten, ze zijn de boel aan het reorganiseren heb ik begrepen. Anders starten we toch gewoon een nieuw draadje op een geschikte plek en vermoedelijk hoort dat dan in het forum bij micro helicopters, toch? Of waar zit die grens precies :confused:

Micro wordt opgeheven. De king valt straks onder de categorie normaal.
Daar staat nu ook het tips en trucs topic, waar de setup tips komen te staan die we een beetje uit dit draadje zouden kunnen plukken.
Dan staat alle info mooi bij elkaar en kunnen de Mods er misschien zelfs wel een stickie van maken.
 
Ja lijkt me ook wel verstandig om op grindtegels te gaan vliegen. Ik kan toch al perfect rechtstandig neerzetten, glijden doet ie nauwelijks :S
 
Ja lijkt me ook wel verstandig om op grindtegels te gaan vliegen. Ik kan toch al perfect rechtstandig neerzetten, glijden doet ie nauwelijks :S

Vliegen kun je beter boven gras van de ongecontroleerde landingen boven grind tegels kosten je al gauw veel meer onderdelen..
Echter landen moet je dus weer op die harde ondergrond en dus gebruiken veel mensen (net als ik) een plank hout van 80 bij 100 cm (bv. underlayment is lekker hard en heeft een grof oppervlak en kan tegen vocht).. Verf er dan nog een H op en je hebt een prachtige heli plaats..
Naukeurig landen is dan wel een vereiste. Maar dat heb je binnen een paar landingen onder controlle. 4 uur vliegen per maand lijkt wel weinig..
Probeer gewoon elke dag of 1 accu of 30 minuten simmen.. want ik merk wel als ik een weekje niet vlieg ik zeker een halve pack moeite heb..
Verder gaat (net als alles) het de ene dag slecht en de volgende dag perfect..

Benno
 
Ik kwam ook tot die konklusie. Dus maar een barebone besteld. Toen ik hem thuis had liggen zag ik dat ie al voor 80% gemonteerd was, ik kon het toen niet laten en heb hem afgebouwd met spullen die ik toch al had liggen, alleen een gyro moest ik nog kopen :rolleyes:
Nu heb ik dus 2 HBKings vliegklaar, binnenkort toch maar eens wat reserve onderdelen bestellen ;)

Wat een humor net nu ik dacht ook maar een barebone voor de onderdelen aan te schaffen... maar ja.. dat wordt dan dus én barebone kopen + die afbouwen en vervolgens alsnog spares kopen... hmmm weet het niet.. maar aan de andere kant zal de barebone weer goedkoper zijn dan al die losse onderdelen afzonderlijk gaan kopen...

P.s. ben blij dat ik een paar draadjes op dit forum gebookmarkt heb.. scheelt een hoop zoek werk tegenwoordig zeg...


groetjes,

edwin
 
Wat een humor net nu ik dacht ook maar een barebone voor de onderdelen aan te schaffen... maar ja.. dat wordt dan dus én barebone kopen + die afbouwen en vervolgens alsnog spares kopen... hmmm weet het niet.. maar aan de andere kant zal de barebone weer goedkoper zijn dan al die losse onderdelen afzonderlijk gaan kopen...

P.s. ben blij dat ik een paar draadjes op dit forum gebookmarkt heb.. scheelt een hoop zoek werk tegenwoordig zeg...


groetjes,

edwin

Ja Ik krijg elke keer een emailtje met de posting als er weer wat nieuws is.. Ik zoek nooit het forum door en dus veranderd er voor mij niet veel ongeacht wat ze ook veranderen..
Gewoon abboneren op een draadje lost alle zoek problemen op..

Verder kun je beter op ebay een winkel zoeken en daar alle onderelen 2x bestellen...
Mijn laatste bestelling daar was over de 80 euro maar daar doe ik dan ook al sinds augustus mee..
Gewoon 10 bladen, 2 staart buizen, 6 tower pro's, 2x dit 2x dat enz...
Dan 3 weken wachten en dan kun je zo de winter door...
Hoog uit dat ene ding wat je vergeten was nog effe lokaal bestellen maar dan ben je wel klaar..

Fijn dat je er weer bent edwin.. Hoop dat je weer er een tijdje mee door kunt gaan na de laatste onderhouds actie...

Benno
 
Ow , je snapt de zender nu dus Frans? :P
Ik was van plan om afgelope woensdag een DX6i te bestellen , maar mijn vriendin had de pech om met mijn auto een rotonde op een andere manier te nemen dan normaal.
Eerst maar de auto laten repareren en daarna hebbe-dingetjes kopen.

Enne Benno; Zeker weten dat ik de volgende keer er weer bij ben. Misschien al voorzichtig rondfladderen maar het gaat niet zo snel met 4 uurtjes vliegen in de maand.

Gr Sander
Hai Sander,''Ja ik heb de DX7 nu wel door vwb de normale instellingen die je op dit moment nodig hebt. Er zitten nog meer tierelantijntje in maar das voor later.

gr,
Frans
 
Frans geloof me nu maar....... op een gegeven momend gaat het zomaar als vanzelf. Je moet gewoon veel oefenen en niet te bang zijn eens een stapje verder te gaan. Toen ik de eerste keer een pirouette draaide klapte de King tegen een boom aan, maar de tweede keer ging het wel. Overigens ik ben ook al vanaf januari hiermee bezig en vlieg gemmiddeld 1 accu per week leeg......... Je kunt het Frans je kunt het ?!?!

Groet,
Jerry

Gelukkig ben ik soms een beetje eigenwijs en heb jullie advies in de wind geslagen. Vanmorgen toch even in de rate stand de staart opnieuw afgesteld en voila de staart blijft staan in de hh mode. Door het vervangen van de 43T waarschijnlijk toch iets veranderd. Dus gauw naar buiten en inmiddels 6 lipo's leeggevlogen. Het gaat dan ook weer de goede kant op en ben alweer bijna aan het niveau wat ik met de oude zender had. Merk nu dan ook goed de voordelen van de Dx7 in combi met een verbeterde pitch afstelling. Je kan hem echt veeeeel beer corrigeren als het mis dreigt te gaan.Al geeft het ook wel het gevoel van nerveus vliegen maar dat ligt aan mijzelf. zal met al zeer tervreden nu. Even wachten tot de laders klaar zijn en dan weer de volgende erin. Hoop vandaag aan de 12 lipo's te kunnen komen qua tijd moet het kunnen hoop alleen dat de wind zo blijft maar het ziet er hier naar uit dat het wat aan gaat trekken.Mijn gemiddelde ligt dan ook aanzienlijk hoger tot nu toe denk zelfs hoger dan 1 per dag excl wat ik nog op de sim doe dus moet dat een stuk sneller leren.

gr,
Frans
 
hoi,

kheb een vraagje,

krijg na een lichte crash mijn king niet meer goed aan het vliegen.
alles nagekeken maar m.i.(voor wat het waard is )alles ok, alleen hangen de mainblades wat af.:(
nu had ik een foto gemaakt maar ik weet niet hoe ik deze bij dit bericht plaats.
iemand een tip?

sorry dat van die foto's plaatsen heb ik opgelost
hier een foto dus en daarop is te zien dat de blades "afhangen"

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
hoi,

kheb een vraagje,

krijg na een lichte crash mijn king niet meer goed aan het vliegen.
alles nagekeken maar m.i.(voor wat het waard is )alles ok, alleen hangen de mainblades wat af.:(
nu had ik een foto gemaakt maar ik weet niet hoe ik deze bij dit bericht plaats.
iemand een tip?

sorry dat van die foto's plaatsen heb ik opgelost
hier een foto dus en daarop is te zien dat de blades "afhangen"

full


Ik zie geen foto maar denk dat je feathering shaft krom is.. (meest voor komend.. Is een voudig te testen door een blad er af te schroeven en dan je pijpsleutel (5,5mm) op de zelfborgende moer te zetten en rond te draaien. Je draaid dan de hele as tussen de bladen en zal dan blad aan de andere kant zien heen en weer bewegen.. Als de as recht zou zijn dan blijft het andere blad stil staan.

Benno
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top