Mpx parkmaster 3D

  • Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
ok, ik heb namelijk mijn cockpit gedaan met zwarte edding 3000 en ik moest toch een aantal keren opnieuwe stiften om het goed dekkend te krijgen. Welk merk stiften heeft derk gebruikt?

EDIT:
edding stiften heb ik hier op voorraad, ik zit nu te twijfelen om te gaan stiften ipv stickers te plakken, om het gewicht laag te houden.
 
Laatst bewerkt:
bij mij zit alles al in elkaar, jullie (vd vecht) hebben zeker de strepen gezet toen de vleugel er nog niet op zat?

ach, dan maar heel beschaafd een paar stickertjes plakken (een witte parkmaster is ook zo saai)
 
op internet een paar uiteenlopende ontwerpen gezien, deze vond ik wel erg grappig

133_nemo_1.jpg


en nog eentje om duizelig van te worden

MPX_RCPANDA_ParkMaster3D_01.jpg


MPX_RCPANDA_ParkMaster3D_03.jpg
 
Laatst bewerkt:
ok, ik heb namelijk mijn cockpit gedaan met zwarte edding 3000 en ik moest toch een aantal keren opnieuwe stiften om het goed dekkend te krijgen. Welk merk stiften heeft derk gebruikt?

EDIT:
edding stiften heb ik hier op voorraad, ik zit nu te twijfelen om te gaan stiften ipv stickers te plakken, om het gewicht laag te houden.

Om een mooie dekking te krijgen kun je ook het Edding inkt in potjes kopen en dan met een kwast er op verfen. Dit gaat sneller en dekt vrij goed. Hier mijn Acromaster geheel gedaan met Edding stiften.

acromaster2.jpg


Mvg,
 
zou ik het best nog een keertje met een kwastje erover heengaan, of is de lichte plekjes overstiften al genoeg. Ik heb het idee dat de stift op elapor minder goed hecht dan op depron, je hoeft het maar een paar keer aan te raken(als ik het toestel optil, is dit meestal bij de cockpit) zie ik soms een lichter plekje verschijnen.
 
zou ik het best nog een keertje met een kwastje erover heengaan, of is de lichte plekjes overstiften al genoeg. Ik heb het idee dat de stift op elapor minder goed hecht dan op depron, je hoeft het maar een paar keer aan te raken(als ik het toestel optil, is dit meestal bij de cockpit) zie ik soms een lichter plekje verschijnen.

Ik zou het nog eens met een kwastje proberen, werkt goed vind ik.

Mvg,
 
koolstof versterkings staven?

Ik heb vanmiddag mijn Parkmaster 3D in elkaar geplakt, en zag in vleugel, romp en stabilo voorbewerkte sleuven zitten. Volgens mij is het raadzaam om hierin koolstof stagen te zetten om de onderdelen á la shocky af te steunen. Heeft iemand hier al ervaring mee opgedaan? en zo ja, welke diameter moeten deze staven krijgen?
 
bedoel je die lange sleuven??

In de doos zit een heel lang stuk glasvezelkabel, deze moet je in een bepaalde lengte afknippen, deze lijm je dan vervolgens in de sleuven (aan de boven en onderkant van de vleugel en stabilo) en aan beiden kanten van de romp. Ook bij de motor wordt er een versteviging gemaakt dmv deze glasvezelkabel.

Werkt heel goed, had niet verwacht dat de vleugel er zo stijf van zou worden
 
kan je gebruiken, maar is niet nodig.

Derk heeft het bij de vleugels gedaan, bij de staart weet ik het niet zeker.

Ik vlieg zonder en het is voor mij stevig genoeg hoor, maar als je echt al je trilling etc. wil kwijtraken kun je het wel doen. Het is een funkistje, dus mij maakt het niet zoveel uit, Ook jeroen vliegt zonder de extra verstevigingen en daniel volgens mij ook ook, allebei zijn er tevreden mee.
 
Laatst bewerkt:
kan je gebruiken, maar is niet nodig.

Derk heeft het bij de vleugels gedaan, bij de staart weet ik het niet zeker.

Ik vlieg zonder en het is voor mij stevig genoeg hoor, maar als je echt al je trilling etc. wil kwijtraken kun je het wel doen. Het is een funkistje, dus mij maakt het niet zoveel uit, Ook jeroenl vliegt zonder de extra verstevigingen en daniel volgens mij ook ook, allebei zijn er tevreden mee.

Ja klopt ik vlieg ook zonder, dat is stevig genoeg.

Mvg,
 
met dank aan derk's ontwerp:D is hij best mooi geworden:lol: er is wat video gemaakt, maar ik moet eens kijken hoe de camere op de pc aangesloten wordt en hoe ik makkelijk kan bewerken(op mn nieuwe pctje). Dus nu even alleen wat foto's. Volgende keer wat betere close up's, beetje last van turbelentie op deze locatie...

parkmaster12-10-2008001.jpg


parkmaster12-10-2008002.jpg


parkmaster12-10-2008003.jpg


parkmaster12-10-2008007.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo,
ik denk dat dit kistje vrij snel te bouwen is, klopt dat ? Alle delen zitten erbij ?
Is alles te lijmen met 'gewone' secondenlijm ?

Ik heb niet veel tijd dus snel bouwen is voor mij een vereiste .....

Ik heb een turnigy 2217/20 van hobbycity op het oog , qua specs hetzelfde als de aanbevolen motor , iemand ervaring mee ?
Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner $19.79

Zijn 5 grams servo's voldoende of is 8 a 9 gram noodzakelijk ?
Er wordt 3s 1000mAh aanbevolen las ik . Echter heb ik nog 2 maal kokam 3s 1500mAh liggen (+/- 125gram) . Zijn deze al te zwaar ?

graag reactie

Bas
 
- Ik zou voor de SK serie gaan.
- Verkijk je niet op de kv opgave van UH, ik heb een sk 1400 die presteerd als een 900,
(deze genoemde is heel erg prima voor is ook prima voor de parkmaster)
- Groter, zwaardere, BAf factor, dus 9 grs
- Meer gas geven (mpx onderspecificeerd altijd, een iets sterker motortje zoals de genoemde sk mag altijd)

Jij doet toch wenkelwieken?
 
Waarom SK serie ? Is die zoveel beter dan ? Heb je dat gemeten ?
Misschien iets efficienter door de dunne lamellen van de stator. Andere magneten geeft wellicht een hogere maximale temperatuur voordat hij z'n werking verliest.


Het dichtst innde buurt komt dan de :
SK Series 28-36 750Kv

Alleen is de kv aan de lage kant . Dan liever iets te hoge kv, dan ben je wat flexibeler in de keuze van de prop. Bovendien is hij 80gram, de 2217 = 71gram .

Model: SK28-36 750
Kv: 750rpm/v
Turns: 11
Resistance: 130m-Ohm
Idle Current: 0.4A
Shaft: 4mm
Weight: 80g
Rated Power: 262W
ESC: 25A+
Cell count: 2-4
Suggested Prop: 11x8~12x6

Hobbycity Online R/C Hobby Store : TGY AerodriveXp SK Series 28-36 750Kv / 262W $24.08


Turnigy 2217 20turn 860kv
Kv: 860rpm/v
Operating Current: 6A ~ 17A
Peak Current: 17A
Suggested prop: 11x4.7 E-prop
Suggested Battery: 1700~2200mAh 3S1P
Weight: 71g
Dimensions: 27.6 x 36mm
Shaft Size: 3.175mm

Hobbycity Online R/C Hobby Store : Turnigy 2217 20turn 860kv 22A Outrunner $19.79

Ik heb nog een axi2212/20 maar die is met 57gram net iets te licht vermoed ik zo.

En ja, ik ben ooit met planken begonnen, dus heb er nog steeds wel iets mee …

Bas
 
Goed lezen is ook een vak he?

Ik schrijf net dat de kv opgaven bij UH niet kloppen.
Het 1400 motortje is in de praktijk 900 kv

Dit motortje performd in mijn mpx dubbeldekker bijna
zo goed als de mpx tuning set, voor 30gr minder!

Ja, de sk serie is (veel) beter, bijna schrecker waardig.
 
Goed lezen is ook een vak he?...

Ik lees een normale vraag; fijn dat de mods een goed voorbeeld geven hoe je vriendelijk kan antwoorden... :-)

Ik heb inmiddels ook twee SK-motortjes. Ze zijn inderdaad veel beter dan de eerdere serie van Turnigy, en maar een heel klein beetje duurder!
 
ik vlieg zelf de parkmaster met zo'n 2217/20 turnigy motor met een 11*5,5 APC. Heeft een redelijke pull out en de snelheid zit er ook goed in. Mijn motortje is nu kapot (as is gebroken bij het proberen door een tunneltje te vliegen...).

Er is van die turnigy 2217 serie ook een /16 versie, deze heeft een opgegeven kv van 1050, dus wellicht dat deze beter presteerd op een parkmaster dan de /20

Ik zoek dus ook een nieuwe motor. Welke SK motor zou je dan moeten nemen Niek?
 
Back
Top