Mpx parkmaster 3D

• Topicstarter Topicstarter elektroflyer
  • Startdatum Startdatum
Graag gedaan ;), overigens, ik ken yeti.

Niek,

Prima dat je Yeti kent, maar wij weten dat niet. Bovendien wordt ons herhaaldelijk op het forum de laatste tijd voorgehouden dat we wat beleefder met elkaar om moeten gaan: modjes hebben wat mij betreft dan een voorbeeldfunctie.

Je kan me natuurlijk een zeikerd vinden (dat mag altijd), maar wilde je wél uitleggen waar mijn reactie vandaan kwam. Nu we elkaar ook (enigszins) kennen, mag je me in het vervolg ongezouten afkammen.. :-)

Groet,
Richard

as vervangen? 3 mm?

Moet niks, maar op 3s doet de SK 35-30
- 1400/470W bij mij met een 10x5 ca 30 amp.
- 1100/345W is beter met grotere slowprops, zoals de 11x7 24 amp

Ze hebben nu ook een range kleinere motoren

Laatst bewerkt:
Heb je dat gemeten dan ?

Zie mijn commentaar bij de reviews sk 1100

11x7 apc 24 amp 10.8V 260W 7200 rpm
7200 / 10.8 = 666.66 / .8 (effcy) = 833 kv

schreckerwaardig:
t 1400 ding blijft ijzelijk koel op continue verbruik van ca 20 a 30 amp op de mpx dubbeldekker.
Mijn tuning set was wel meer dan handwarm..

Laatst bewerkt:
Niek, de as heb ik vervangen, maar motortje nog steeds niet lekker in balans, heb al heel veel zitten proberen, maar er blijft onbalans in zitten (de as is helemaal recht..)

die 35-30 is 90 gram, toch weer 20 gram zwaarder dan de 2217/20, en dat is op een parkmaster best veel.

Ik denk dat ik gewoon weer een 2217/20 motor ga nemen, werkt gewoon goed namelijk. Voor wat meer power zou je de 2217/16 kunnen nemen, deze draait even grote props op hogere toeren(maar dus ook meer A)

Hey Bas,

Stop met zoeken en schaf dit motortje aan.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : KD A22-15M Brushless Outrunner Motor $17.28

Ik heb deze voor een maat van me besteld voor op zijn Parkmaster en deze doet het net zo goed of zelfs beter dan mijn dure AXI. Als ik dat eerder had geweten had ik ook zeker gekozen voor deze motor. Als prop een APC-e 9 x 5 en ongeveer een 18 amp regelaar is voldoende.

Als servo's moet je toch minimaal een stelkracht van ca. 1,2 ~ 1,5 kilo hebben. Het is ook aan te raden om dan servo's te gebruiken met metalen tandwielen.

hallo jeroen, zou ik op die motor nog een 11*5,5 APC kunnen stoppen? (ik gebruik een 25A regelaar) of "blaas" ik daarmee de motor op.

Geen idee, dat zou je moeten nameten. Echter werkt de combinatie met de 9 x 5e prima voor een Parkmaster en zou ik daar dus niet verder mee experimenteren.

ah, okee. als die motor met dat gewicht een goede pull out heeft, dan zit ik ook goed:)

Mijne woog 515 gram met de 2217 motor en 3S1000 lipo. Zal dan wel goedkomen:D

Ga hem zometeen maar bestellen,

Bedankt jeroen voor de informatie!

Hey Bas,

Stop met zoeken en schaf dit motortje aan.
Hobbycity Online R/C Hobby Store : KD A22-15M Brushless Outrunner Motor $17.28

Ik heb deze voor een maat van me besteld voor op zijn Parkmaster en deze doet het net zo goed of zelfs beter dan mijn dure AXI. Als ik dat eerder had geweten had ik ook zeker gekozen voor deze motor. Als prop een APC-e 9 x 5 en ongeveer een 18 amp regelaar is voldoende.

Als servo's moet je toch minimaal een stelkracht van ca. 1,2 ~ 1,5 kilo hebben. Het is ook aan te raden om dan servo's te gebruiken met metalen tandwielen.

Hoi Jeroen,
dus toch 9grams servo's .
En zo te zien ontloopt de KD A22-15M de 2217/16 niet veel.
bedankt

@fabian,
515gram vliegklaar, wat voor servo's heb jij erop zitten ?

Bas

Nou, ik heb net maar een parkmaster besteld ..... voorlopig m'n laatste kistje .......

Als servo's neem ik de hxt-900 + wat reserve tandwielen.
De motor wordt een kda22-15 of een 2217/16 , ben er nog steeds niet uit .....
Regelaar heb ik nog een TMM huppelepup 18A , moet kunnen. Props ook nog genoeg.
Accu wordt dus kokam 3s 1500mAh. Eens kijken hoe dat gaat.

wordt vervolgd ...
bas

ps. is het kistje te lijmen met standaard secondenlijm ?

Laatst bewerkt:
Kistje is te lijmen met gewone secondelijm hoor, veel mensen hebben het over de "groene" zap. Ik heb bison secondelijm geprobeerd en dat werkt ook goed.

Ik twijfel nu ook nog steeds tussen motoren:D.
Of de 2217/20 die ik dus al had
of de 2217/16 vanwege goede ervaringen en meer thrust
of de KDA-22-50 vanwege aanraden van Jeroen.

@jeroen
Weet jij of Frank (LT.lowandfast) de motormount op de parkmaster moest aanpassen om die KDA erop te kunnen zetten? Want de 2217 motor pas nu perfect op de mount bij mij, dus zijn de afstanden van de schroefgaten van de KDA bijna gelijk aan die van de motormount

@daniel.

Ik vlieg nu ook met die HXT-900 servos. Ik denk dat ik nu zo'n +-30 vluchten minimaal heb gemaakt. Heb nergens last van en de servos kunnen goed misbruikt worden (ofwel bestemd tegen stickbangen:lol:)

@daniel.

Ik vlieg nu ook met die HXT-900 servos. Ik denk dat ik nu zo'n +-30 vluchten minimaal heb gemaakt. Heb nergens last van en de servos kunnen goed misbruikt worden (ofwel bestemd tegen stickbangen:lol:)

Oke dat geloof ik wel, maar als je zoiets leest dan denk je toch eerst wat anders toch.

Mvg,

Mooi, daar heb ik nog een aantal flesjes van liggen.

Ja, de motor, mmmm de kda22-15m weegt 67gram

Dit spreekt me ook wel aan :

9x6 APC-E (3 cells: 18A, 190W, 850g, 49mph, 8600rpm)
10x5 APC-E (3 cells: 19A, 200W, 1000g, 40mph, 8400rpm)

Een kilo trekkracht bij 19A

De 2217/16 :

11.81V , 10x5e APC Prop , 19.3 Amps , 43oz of thrust , 225 Watts
43oz = 1200gram
(gemeten door een gebruiker)

Ik bestel trouwens gelijk een reserve asje mee. Je weet maar nooit ....

Bas

Back