Vliegers/Rijders Omgeving Zaandam (deel 6)

  • Topicstarter Topicstarter Ferry
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Phil, er is nog niks gesneden dus wacht ik wel even op foto's of instructies. Het is dat de kids thuis kwamen om te eten, anders was alles al gesneden :D
 
Ik denk dat ik je voor ben Burp omdat ik zag dat jij er net ook al had gereageerd maar:

Ik denk dat ik toch mijn twijfels heb bij lijnvliegen in groepsverband :

 
Laatst bewerkt door een moderator:
ThankGodItsFriday.jpg


Enjoy mannen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


http://nl.youtube.com/watch?v=Z7_KeYqmmlE
 
Laatst bewerkt:
hahahah dat filmpje .... dat ziet er toch niet uit man !!! lol


en marcel jij ook een fijn weekend bij mij gaat het zekers wel lukken:)
 
hahahah dat filmpje .... dat ziet er toch niet uit man !!! lol


en marcel jij ook een fijn weekend bij mij gaat het zekers wel lukken:)

Humor :p (voor de outsiders dan, voor de mannen die het uitvoeren is het zeker ernst, het gaat nogal heel erg snel :p )
 
Vandaar die kekke helmpjes, gaat zeker ook wel eens mis.

En natuurlijk aan iedereen die dit leest, een fijn weekend.

Ik werk wel :-(
 
Vandaar die kekke helmpjes, gaat zeker ook wel eens mis.

En natuurlijk aan iedereen die dit leest, een fijn weekend.

Ik werk wel :-(

Ja de term incoming kan bij hun op meerdere manieren uitgelegd worden, denk dat crashende vliegtuigdelen zeker wel hard aankomen
 
Phil, er is nog niks gesneden dus wacht ik wel even op foto's of instructies. Het is dat de kids thuis kwamen om te eten, anders was alles al gesneden :D
Nou, vooruit dan maar weer. Het ACH Knutselteam helpt je wel op weg (ik heb gehoord dat Philliams bouwlijder gaat worden 8O of was het nu met ei? ;)).

Even wat snapshots van mijn Disc. Lag toevallig achterin de auto (getuige de kinderstoeltjes). ;) Kun je ook gelijk zien waar de carbon strip/staaf en servo's moeten komen. :thumbsup:

Onderste lage glooiende stuk 2x op elkaar plakken. Dan de twee korte stukje op de neus er nog extra op (dus in totaal zijn dat 4 lagen). Zorg dat alles mooie rondingen heeft. Daar bovenop plak je de vleugel, die dus inderdaad vanzelf de glooiing volgt. Vervolgend de bovenkant. Niet vergeten voor het plakken eerst de roeren en staart los te snijden en met een tapeje te plakken. Achteraf snijden is redelijk lasting. :? ;)

disc_burp1.jpg


disc_burp2.jpg


disc_burp3.jpg


disc_burp4.jpg
 
Sleur, thx voor de pictures. Ik neem aan dat er twee servo's voor de ailerons zitten, elk aan een kant het middenstuk.

Alleen de ailerons lijke bij jou een stuk langer dan bij mij. Ook het schuin insnijden is logisch maar staat niet zo op het plan. Heb jij precies dezelfde of een iets andere.

Romp boven en onderkant zitten nu in elkaar, ik ben in de war geraakt doordat ze een erg grote overlap hebben. Daardoor niet direct dat verband gezien. Onderkant maakt ik van 6mm depron, dan hoef ik deze maar 1 keer uit te snijden. Bovenkant gewoon enkel 3mm?

Wordt de basisplaat in een geheel uitgesneden incl ailerons of zijn de ailerons een los stuk?

Misschien nog een vraag voor sleur, wat zijn de afmetingen van jouw disc? Totale lengte, breedte, lengte romp, lengte ailerons etc,

Is nogal een vraag want je zal wat moeten meten maar als je het wilt doen ben ik je weer eeuwig dankbaar en komt er een lading HT$ jouw kant op :D

Ik ga pas morgen verder, ik moet straks nl eerst uit eten en bier drinken :rolling:
 
Nou, vooruit dan maar weer. Het ACH Knutselteam helpt je wel op weg (ik heb gehoord dat Philliams bouwlijder gaat worden 8O of was het nu met ei? ;)).

Ik denk beide :rolling:

Onderkant maakt ik van 6mm depron, dan hoef ik deze maar 1 keer uit te snijden. Bovenkant gewoon enkel 3mm?

Is wel handig ja de onderkant van 6 mm maken, bovenkant zou ik gewoon 3 mm aanhouden.

Wordt de basisplaat in een geheel uitgesneden incl ailerons of zijn de ailerons een los stuk?

Bij de korte versie worden de ailerons uit de basisplaat gesneden, bij de lange versie komt het rechthoekige stuk er nog aan vast, wel even in tweeeeeeeen snijden en schuine hoeken maken voor het richtingsroer :D

Misschien nog een vraag voor sleur, wat zijn de afmetingen van jouw disc? Totale lengte, breedte, lengte romp, lengte ailerons etc,
.....
ben ik je weer eeuwig dankbaar en komt er een lading HT$ jouw kant op :D

Totale lengte: 51.5 cm (lange versie)
breedte: 42.3 cm
lengte romp: 55 cm (incl roer)
lengte richtingsroer: 9 cm
hoogte richtingsroer: 16,5 cm

(er staat een schaalindeling op de tekening, als je die aanhoudt dan klopt alles :D :D

Kom maar op met die HT$ 8O 8O ;)

Ik ga pas morgen verder, ik moet straks nl eerst uit eten en bier drinken :rolling:

Eet smakelijk :yes:
 
Laatst bewerkt:
Thnx phil, pak aan HT$100

Ze zijn je van harte gegund.

Morgen snijden, plakken en electronica plaatsen. Volgende week maar de Nexus maken :)
 
Net snel even gemeten, klopt aardig. Ik wilde eerst nog zeggen dat de ailerons niet breed genoeg zijn volgens de tekening maar deze moet natuurlijk nog in tweeen waardoor er 6mm meer ruimte komt. Dan past het bijna ongeveer precies :D

Als lijm epoxy of superlijm? (Seur gebruikt POR maar dat blijft plakkerig. Epoxy werkt wel aardig vind ik)

Dan nog de domping van de motor, beetje gokken en schuin naar rechtsonder erop zetten maar?
 
:roll:


oei ,oei ,wat zijn jullie druk met van alles en nogwat :shock:


zelf ff druk met werk , en de zoektocht naar de juiste volvo V 70 T

doe toch maar niet de T5 ,kan ook te gek;)

word er morgen avond nog gevlogen ?
dan gaat de su27 mee, moet lukken
de clik is inmiddels loodzwaar van de lijm en niet echt geschikt meer voor indoor , maar zeker leuk voor buiten .

binnenkort maar eens verdiepen in een leuk indoor gevalletje .

burp; jij krijgt nog centjes van me voor de spullen van phil en de spulletjes voor mijzelf .
wellicht morgenavond :confused:

greetz junkie
 
@junkie, klopt maar ik heb de rekening nog niet gezien. Erik moet ook nog betalen. komt wel goed. Als ik de kosten eenmaal heb kan ik even kijken wat het moet zijn. De huidige $koers is ook niet meer wat het was. Ik meen dat het totaal iets van $200 was maar het meeste was van mij :D
 
Dan nog de domping van de motor, beetje gokken en schuin naar rechtsonder erop zetten maar?
De motor op het schuine vlak, dan wijst deze genoeg naar beneden. ;) En zo'n 3° naar rechts. Met een dun ringetje siliconen (nitro brandstofslang) tussen de motor en motorplaat is het prima in te stellen. Het luistert allemaal niet zo nauw. Als de motor helemaal recht erop zit dan zal de Disc een beetje de neiging krijgen te gaan rollen (auto-rotatie) en rolls gaan de ene kant op makkelijker dan de andere kant op. Maar vliegen doet dat ding toch wel. :lol:
 
De motor op het schuine vlak, dan wijst deze genoeg naar beneden. ;) En zo'n 3° naar rechts. Met een dun ringetje siliconen (nitro brandstofslang) tussen de motor en motorplaat is het prima in te stellen. Het luistert allemaal niet zo nauw. Als de motor helemaal recht erop zit dan zal de Disc een beetje de neiging krijgen te gaan rollen (auto-rotatie) en rolls gaan de ene kant op makkelijker dan de andere kant op. Maar vliegen doet dat ding toch wel. :lol:
Lever die jongen iets knaps,hoeft ie niet zoveel te vragen ;).Depron blijkt toch iets te hoog gegrepen voor hem :(;)
 
Moet-ie maar gewoon op de club komen in plaats van naar dat lamme tennis te gaan. Echte mannen tennissen niet, die knutselen met Depron. :rolling:
Lever die jongen wat,houdt ie ook nog tijd over om te tennissen.Hij blij jullie van dat gezeur af.En tegen mij kan ie weer zeuren donderdag dat ik loop te stoken :rolleyes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top