pits python 50cc

Waarom zou een video maken duur zijn? (ik vind het veelal een hoop moeite, maar geld kost het toch niet)
 
hallo,
nu kan ik mijn DL50 eventueel ruilen voor een mvvs 58 15/20tal vluchten op een sleper gedaan. mits wat opleg van mijn kant. is dit het overwegen waard? zwaartepunt bij de pits komt mss wel wat beter uit en de power kan ook wel denk ik. wel een 470 gram zwaarder. ook de bijgeleverde uitlaat heeft een lengte van 35cm en zou mss net onder de romp kunnen zonder de vleugel in de weg te zitten. ik kan er enkele props mss ook bij kopen, menz 22x12 26x8 of een 3 blad 22x10beila
is dit wat? en is die uitlaat van mvvs wat stil en geen powerverlies? alle info over die motor is welkom, ik heb hier en daar wat gelezen over afbrekende prop bouten..???
natuurlijk halve kilo zwaarder. de motor voor de pitts komt waarschijnlijk ook op een 2m20 toestel.

13914751.jpg
 
das e feit norbert,maarja ook de eerste benzine toestel dat ik bouw he, ben ik liever wat zeker, en zoek ik liever wat meer op over iets dan zomaar te beslissen. kheb hem alleszinds gemaild:) mss tussen de feestdagen en het geblok in:p
de propmaten zijn wel erg verschillend:)

groeten
 
Die MVVS, Is het een 58 prosport of een normale? de prosport (die in jou afbeelding is prosport. De normale is wat minder krachtig en heeft wat minder goede lagering)
De prosport draait met gemak een 22x10 drieblads rond, terwijl een DL50/DA50 beter wegkomt met een 20x10.

Op mijn yak komt ook een mvvs 58 prosport, ipv de DA50 waar de yak voor gemaakt is.
Maar de DA50 of DL50 is ook geen slechte motor. Heb je al die extra power wel nodig?

ik heb hier en daar wat gelezen over afbrekende prop bouten..???
In combinatie met een houten prop en niet goed vastdraaien kan ik me dat voorstellen. De zes boutjes die om je centrale moer heen zitten zijn nogal dun (M4 volgens mij).
Als je nu een houten prop pakt en die vastschroef moet je ervoor zorgen dat de zes boutjes en de centrale moer allemaal GOED vastzitten. Dit is lastig, want als je de centrale moer aandraait druk je de houten prop samen en dan laten de zes boutjes weer los en omgekeerd. Daarnaast moet je ook de eerste paar vluchten na de vlucht het spul weer aandraaien. Doe je dit niet goed, komt er speling op en kan de prop draaien tov de propmeenemer (goede term?). Dan komen er zijwaartste krachten op die kleine M4 boutjes te staan en daar kunnen ze niet tegen. Als je het spul correct vastzet, worden die boutjes nauwelijks belast en dan gebeurt er niets mee.

Of gewoon een carbon prop gebruiken. ;)


Enige tip die ik je wel kan geven en wat eigenlijk geld voor alle benzine motoren... Je moet hem goed koelen!
 
Laatst bewerkt:
Met een Greve reso draaide ik met de normale versie van de MVVS58 een 24*12 Mejzlik rond met dik 6400rpm. Als de pro sport nog meer power heeft, dan heb je echt een berg aan vermogen:p
 
Met een Greve reso draaide ik met de normale versie van de MVVS58 een 24*12 Mejzlik rond met dik 6400rpm. Als de pro sport nog meer power heeft, dan heb je echt een berg aan vermogen:p

24x12 tweeblads neem ik aan? De prosport heeft ongeveer 10% meer power jah. Teminste dat wordt mij verteld.

Ik heb nu een 22x10 drieblads mejzlik om te gaan gebruiken en wilde er nog een 24x10 tweeblads mejzlik bij kopen. Maar misschien moet ik dan maar voor een 26x10n gaan ofzo. En dan hopen dat de tips de grond niet raken. 24x10 lijkt me aan de kleine kant of niet?

Alhoewel, ik heb geen reso pijp. Ik heb een MTW 75TD cannister. Zo'n resopijp scheelt wel echt een hoop qua power.
 
24x10 lijkt me aan de kleine kant of niet?

Ik denk het wel ja. Ik had het over een 2-blads inderdaad:)

Wat een leuke zou kunnen zijn is bijvoorbeeld een 25*12 Engel prop, die zal denk ik mooi uitvallen.

Enorm voordeel van motoren onder de +/- 60cc; als je de prop 6500rpm laat draaien, dan gaat ie nog steeds niet gillen, zelfs houten props niet. Doe je datzelfde bij een 80cc+ motor gilt ie als een gek. Bij een 30inch prop begint het op mijn Extra's al vanaf 5700rpm te gillen:rolleyes:

Grt.
 
oke het is normaal die van de foto, dus dit komt normaal wel goed. ik hoop dat die uitlaat ook wel goed zal zijn.

ik heb 2stuks xoar 22x8 liggen maar die zijn dus voor de 50 en gaan dan mee in de ruil normaal.

hijzelf heeft volgende props voor de 58cc
menz 22x12
menz 26x8
beila 22x10 3blad

en de extra power nodig, tja een dubbeldekker kan denk ik wel wat extra power gebruiken...
ook vliegt er een gewone pitts bij ons zelfde span, wel zwaar gebouwd 9kilo maar daar zit een 65 zenoah motor op.

goede koeling daar zoek ik wel op en geluid ook proberen goed te dempen:)
 
en voor de mensen die tijdens de kerst niet weten wat doen, iedereen die wil mag altijd vrijblijvend een schema uitwerken:p
test.jpg


zelf heb ik over een tijdje begonnen met wat photoshoppen, maar er zijn zovele mooie schema's.
ik heb ze wel allemaal op volgende link gezet:
kleuren pitts

het is al wat vroeg, maar met de beurs in het vooruitzicht enzo, kan ik oracover kopen:)
 
ik heb effe de uitlaat in papier gemaakt diameter 70mm en lengte 35cm

de uitlaat komt in totaal incl bocht 43cm achter de motorplaat uit...

probleem dus om hem onder de romp te leggen, in de romp zou ook moeten lukken, maar dan moet ik 1 van de spantjes doorsnijden om de tank bovenop te monteren....

wat zouden jullie doen??? of toch voor een andere uitlaat gaan?? ik denk bij al deze uitlaten met hetzelfde probleem te zitten, enkel de pitts style, maar die zijn zo luid. dus geen optie.
IMG_3658.JPG


IMG_3659.JPG


IMG_3660.JPG


IMG_3661.JPG
 
de 62 is zeker geen slechte motor, ik vlieg er zelf mee op een big hots van 14 kg en hij gaat recht omhoog, dit is met standaard demper, nog niet eens met een reso erop ofzo..

grtz
 
Back
Top