Mijn 2e Graafmachine

Hmm, tja heb ik niks aan.
Het spul kan maar 10bar hebben, en is niet regelbaar in doorlaat.
Dus bij 60bar is hij zo kapot. daarbij is het een uitdaging om het zelf te maken.
 
ze kosten ongeveer 100 euro.ligt er aan een beetje welke type dat je pakt.volgens mijn zijn er 4 of 5 type,s.4000 tot 4004.waar ik ze besteld heb.verkoop deze pompen ook met helemooie ventielen en DBV.nu heeft die nieuwe en gaan tot 60 bar.ik zal kijken als ik zijn email nog heb.

gr ron
 
Ik ben er eindelijk uit,

De machine wordt geel...... wit en grijs zoals die van Liebherr er orgineel gespoten zijn.
Vandaag weer op jacht geweest naar verf en met succes.
Weer even bij de dealer geweest, en ik kreeg na mijn verhaal zonder enkel probleem drie blikken verf van 1liter meer. Dus 1liter geel, 1liter wit en 1liter grijs. Dat is nog een service echt toppie :thumbsup:. In ruil hiervoor zal ik mijn machine daar laten zien en demonstreren, maar dat spreekt natuurlijk voor zich.

Dus heren van Wynmalen & Hausmann (mochten jullie dit lezen) heel erg bedankt voor de pefecte service en jullie zien het resultaat medio volgend jaar wel verschijnen.
 
hallo
duurt het dan zo lang voor de verf droog is????hahahha
kijk dat is nou leuk van w&h,
als je persoonlijk bij een bedrijf de juiste persoon treft/vraagt kan je veel voor elkaar krijgen hoor,
veel succes met de afbouw,
mvg markioo
 
Hoi Stefan,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe ver je er mee bent.
Heb je nog wat recente foto's ?
Of ben je aan de winterslaap begonnen ?

Ernst
 
Hallo Ernst,

Eigenlijk ben ik niet veel verder dan de laatste foto's.
Ik heb de giekdelen nu klaar, en ben nu met de cilinders en het leidingwerk druk.
Eerst weer een hele vracht koppelingen draaien, en vervolgens de buisjes buigen en de koppelingen hieraan solderen. Ik moet naast de giek de kabine nog afwerken, en dan is hij eindelijk klaar om gespoten te worden. Maar dan is het wel 2009 denk ik.
 
Hallo,

Weer wat verder gekomen met de giek.
Ik heb de twee cilinders van de graafarm nu ook klaar.



De cilinder buis bestaat eigenlijk uit drie delen



Een bodem met het oog eraan, de cilinderbuis zelf en een kraag waarin het deksel wordt vastgeschroeft met 12 M2 boutjes.

Nu het leidingwerk nog.
 
Hallo,

Weer wat verder gekomen met de giek.
Ik heb de twee cilinders van de graafarm nu ook klaar.



De cilinder buis bestaat eigenlijk uit drie delen



Een bodem met het oog eraan, de cilinderbuis zelf en een kraag waarin het deksel wordt vastgeschroeft met 12 M2 boutjes.

Nu het leidingwerk nog.

Hallo Stefan,

Dat ziet er mooi uit hoor, SUPER !!
Op deze manier wil ik ook de cilinders gaan maken voor de CAT 385 CL

Vraagje :
Lukt het jou niet om de fot's groter op het forum te krijgen ??
 
Hallo Piet,

Ik doe de foto's nog steeds met Imagehack plaatsen, en dan zijn ze niet groter.
Als jij mij kan vertellen hoe ik ze beter kan plaatsen dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Want op die piepkleine fotootjes zie je ook bijna niets.
 
img0149na5.jpg


andere link pakken in imageshack ;). staat een link bij speciaal voor forums zonder thumbnail helemaal onderin dacht ik
 
Hallo,

Gisteren de leidingen gebogen voor het eerste stuk van de wisselgiek.
Eerst alles in Cad getekend, daarna uit elkaar getrokken en uitgeprint.




Vervolgens de leidingen gebogen volgens de vormen op papier. Het buigen doe ik met het messing hulpstukje en een machine klem. Ik moet hiervoor nog steeds iets anders maken, maarja dat zeg ik al 8jaar en ondertussen doe ik het nog steeds op deze manier. De leidingen zijn gemaakt van 4x0,5mm naadloze stalen pijp.




De leidingen gemonteerd in het koppelblok. Dit blok is deelbaar. De kant met de slangennippels zit straks aan de vaste giek vast welke aan de onderwagen vast zit. hierdoor kan ik door twee boutjes los te draaien 9 hydraulische verbindingen ontkoppelen. De twee gaatjes in het midden van het koppelblok waar nog geen buis in zit worden straks gebruikt voor de graafarm cilinders.




Aan de giek ziet het er dan zo uit.




Als het een keer wat minder koud is in de schuur, kan ik alles aan elkaar solderen.
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Het begint nu allemaal mooi vorm aan te nemen hé. Ik zie dat u een dubbele stick cilinder heeft is dit een speciale uitvoering die u nabouwt of gewoon voor meer kracht? Ik heb ook al eens een speciale uitvoering van een caterpillar 365 CL gezien met dubbele stick, speciaal voor met ripper de grond open te breken. Weet niet meer waar hij stond maar het was zo een of andere groeve met rotsachtige grond.

Groeten Jeroen
 
De dubbele cilinder is standaard bij een Liebherr R974. Als je goed kijkt bij de hierboven staande foto van het orgineel, dan kun je dit ook zien.
 
Oh ik zie het nu pas met die grijze lucht kon ik de chrome zuigerstang niet zien van de 2de cilinder. En ik dacht dat het pas vanaf de 984 standaard was maar heb me dan vergist.
 
Back
Top