Serpent 966

Net op redrc.net verschenen:

De nieuwe Serpent 966 komt al in februari uit.

De voorkant is ongewijzigd, maar de achterkant is onder handen genomen.
Ziet er veelbelovend uit.
 
Ik zag hem..... Zo te zien is de as van de versnellingsbak totaal gescheiden van de rear bulkheads. Op zo'n manier zit er volgens mij meer flex in de achterkant.
 
Ik zag hem..... Zo te zien is de as van de versnellingsbak totaal gescheiden van de rear bulkheads. Op zo'n manier zit er volgens mij meer flex in de achterkant.

Klopt!....en dan is de kans groot dat hij uit de doos al goed te rijden is, want met de 960 was de achterkant het probleem om een goede set-up te vinden.
 
Dit concept bestaat op meer auto's, op 1:10 Elektro voornamelijk. De bovenarmen op 2 carbon strips (dure hobby chrashen), en veel alu, dat is altijd mooi om te zien. Maar de achterbrug is nog niet zichtbaar, zo te zien aan de gaten komen de armpjes rechtstreeks op de uprights bij de wielen?

serpent966-1.jpg


serpent966-2.jpg


serpent966-3.jpg


Ziet er inderdaad erg fraai uit, maar de cruciale vraag is natuurlijk: zou het ook goed werken?
 
Laatst bewerkt:
Maar eens kijken wat een ombouwsetje kost om mijn 960 naar de 966 te verbouwen.... :p
 
Mooie auto, maar ik heb hier en daar al gehoord dat de 966 standaard met de nieuwe OS2 wielassen is uitgevoerd, dus volgens insiders kunnen de oude velgen van de 960 series niet meer gebruikt worden wat ik wel zeer jammer vindt.
 
Ik vermoed dat je zonder problemen de OS1 wielblokken kunt monteren....

Ik heb net mijn 960 omgebouwd van OS1 naar OS2, en weet aardig hoe het dus in elkaar zit...
 
Ik vermoed dat je zonder problemen de OS1 wielblokken kunt monteren....

Ik heb net mijn 960 omgebouwd van OS1 naar OS2, en weet aardig hoe het dus in elkaar zit...

Van OS1 naar OS2 is niet zon probleem, andersom wordt een ander verhaal de uprights zijn achter nl anders.

Posted via Mobile Device
 
Dus als je OS1 uprights, wielassen, snelwisselheveltjes, besteld, kun je hem terug ombouwen....
 
Jawel, maar dat was de vraag niet, ik zeg alleen maar dat het kan.

Ook vermoed ik dat in de nabije toekomst fabrikanten stoppen met het maken van OS1 velgen.

volgens insiders kunnen de oude velgen van de 960 series niet meer gebruikt worden wat ik wel zeer jammer vindt.

Klopt, maar omdat alle andere merken met OS2 rijden, heb je wel meer keus in banden.....
 
Ook vermoed ik dat in de nabije toekomst fabrikanten stoppen met het maken van OS1 velgen.

Wie weet welke 1:8 merken op dit moment allemaal nog met OS1 / Serpent velgen rijden?

Klopt, maar omdat alle andere merken met OS2 rijden, heb je wel meer keus in banden.....

Is dat zo Martin, was je beperkt in je keuze dan? Voorbeeld(en)?

Juist die matrijzen voor de velgen zijn knetterduur. Als je geen OS1 / Serpent velgen matrijzen meer hoeft te maken / onderhouden, en ombouw van de spuitmachine, etc. zal de prijs van de banden ook omlaag kunnen?
 
Motonica en Edam (en andere merken die deze auto leveren) waren geschikt voor het gebruik van Serpent velgen maar konden door dikke offset ringen ook de andere velgen aan.

De keuze zal inderdaad groter zijn omdat sommige merken en/of leveranciers zich alleen bij 1 type hield, ik noem bv. Kawahara.....
 
Is dat zo Martin, was je beperkt in je keuze dan? Voorbeeld(en)?

Ik heb het voornamelijk gedaan, om mezelf niet buitenspel te zetten, mocht Serpent erg moeilijk leverbaar gaan worden.
Ik kan als ik wil zo overstappen op een ander merk auto, zonder dat ik dan met een stapel onbruikbare banden zit...
 
Dus als ik het goed begrijp, kan ik mijn 10 setjes nieuwe banden ATS en Xceed niet meer gebruiken als ik de nieuwe 966 wil kopen, en ben ik verplicht als ik de banden wil blijven gebruiken om de 960 te behouden, of de setjes weer verkopen voor een veel mindere prijs als dat ik ze gekocht heb. Heeft Serpent mooi over nagedacht.

Ik snap niet van Serpent dat ze met de nieuwe 966 daar niet aan gedacht hebben dat er misschien nog genoeg rijders zijn die nog genoeg nieuwe setjes thuis hebben liggen en deze wilde gebruiken voor de 966. Jammer
 
Tja, de 960'08 was leverbaar in OS1 en OS2 en in de USA alleen in OS2.
Als Serpent ooit over wil naar hetzelfde velg als dat Mugen/Kyosho heeft en eigenlijk alle andere merken, dan moet je eens de knoop doorhakken!...
Maar wellicht moeten ze de 966 leveren standaard met zowel OS1 als OS2, maar goed het probleem blijft dan, want als jij met OS1 rijdt, bouw je dan netjes je auto om naar OS2, als je door je banden heen bent?....
 
De keuze zal inderdaad groter zijn omdat sommige merken en/of leveranciers zich alleen bij 1 type hield, ik noem bv. Kawahara.....

Waarom zou dat zijn? Ikzelf denk i.v.m. de gigantische investeringen in een 2de matrijs. Als we nu gewoon allemaal op OS2 / Mugen velgen gaan rijden, is het een kwestie van een nieuwe zak plastic granulaat in de extruder, en doorstampen met de velgenproductie ... scheelt m.i. aanzienlijk in de kostprijs?
 
Het lijkt ook of nu de wielbasis ook aan de achterkant verstelbaar is.

image.php



En, geen kruiskop schroeven meer!... :p
 
Ik las het daar inderdaad ja...

Over die 7 minuten hebben we het hier ook gehad.
Punten die daar worden aagehaald, hadden we hier ook al verzonnen....
 
Back
Top