Ik heb me vanavond even druk gemaakt op de motormount. En die is ruwbouw af.
Oh en ik heb in de 'pauze' een hele interessante documentaire gezien over zonnestelsels en black holes
Goed, het verhaal was dus dat ik bijna 2cm kon winnen als ik de motorplaat aan de voorkant van de motor zou monteren en wat ruimte maak voor de motorbouten in het originele motorschot. Goed, daar gaan we dan...
In het originele motorschot een paar grote gaten geboord voor de rubbers.
Het nieuwe motorschot (2x3mm multiplex) van gaten voorzien. De grote gaten voor de rubbers en de kleine gaten voor de motormount.
Omdat het motorschot aan de voorkant van de motor gemonteerd moet worden, moet de motor weer uit elkaar, onderstaand wat foto's van die operatie. Nouja, zes schroefjes los en vast en een hamer om de achterkant van het huis zachtjes los te tikken. Foto's maken kost meer tijd.
Vervolgens het originele motorschot flink uitkameren op de plaats waar de montagebouten van de motor komen te vallen.
Motor op zijn plaats op rubbers.
De motor zit er nog niet strak op (hangt 1cm schuin naarvoren/beneden los op de rubbers, zitten nog geen bouten doorheen) en de kap zit nog niet goed op zijn plaats, dus ik denk de prop nog verder tegen de kap aan komt, maar onderstaande geeft al een beeld.
En een foto van voor de operatie (als vergelijking)
Ik heb met de hele operatie bijna 2cm gewonnen en de motor zit maar 3mm verder naar voren dan dat hij zou zitten als hij star op het motorschot gemonteerd zou worden. Dit zonder de originele constructie/sterkte van de kist kapot te zagen!
Binnenkort de hele kist maar weer eens in elkaar zetten en kijken hoe ik nu met het zwaartepunt uit ga komen. Eerder moest ik de accu's achter het richtingsroer leggen om het zwaartepunt goed te krijgen. Ik denk dat ik ze nu zo'n 10 tot 15cm naar voren kan schuiven.